Szállás lemondása


dr.Varga # 2019.07.10. 11:11

Kedves kopics,

A szerződés - így a szállodai szolgáltatásra irányuló szerződés is - a felek akaratának kölcsönös kifejezésével jön létre. Tehát abban a pillanatban, amikor adott az ön szállodának címzett nyilatkozata arról, hogy 6 éjszakára kíván szobát igénybe venni, és adott a szálloda önnek címzett elfogadó nyilatkozata, a szerződés létrejön. A MUISZ és az MSZSZ üzletviteli és etikai szabályzata szerint egyébként a szerződés akkor jön létre, amikor a szálloda írásban visszaigazolja a foglalást. Belenézegetve szállodák ÁSZF-jeibe, ugyanígy határozzák meg a szerződéskötés időpontját. Ez indokolható is, mivel ebben a pillanatban már van kölcsönös akaratkifejezés. Az ön példájában pedig kétség sem férhet hozzá, hogy a szállodai szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejött, hiszen már a teljesítés is megkezdődött. A szerződéseket teljesíteni kell, nincs arra lehetőség, hogy bármelyik fél úgymond "meggondolja magát", és a továbbiakban ne teljesítse a szerződést (jogi nyelven szólva: nincs arra lehetőség - ha a szerződés vagy jogszabály arra nem jogosít fel, például szerződésszegés vagy más ok miatt - hogy a szerződést felmondja.). Ha ön nem veszi igénybe a szolgáltatást, vagyis a 6 éjszakát, attól önnek még fennáll a szerződés teljesítésére vonatkozó kötelezettsége, és nem jár vissza pénz a 6 éjszakából.

kopics # 2019.07.10. 06:51

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni
Kérdésem az lenne ha én kifizettem 6 éjszaka szállást és elhagyom 3 éjszaka után akkor jár vissza nekem pénz?

wers # 2019.04.17. 10:19

Igazad van, valóban lehet személyesen, hülyén fogalmaztam.

drbjozsef # 2019.04.17. 10:12

Írtam én ilyent?

Egészen pontosan igen. Ezt írtad :

pont az az eset több ezer éve, hogy a szállásfoglaló nem tudja személyesen a szálláshelyen előre foglalni a szállást, csak távkapcsolatban.

Semmi általában. Én már láttam embert a szállodában foglalni szobát. De hát ez nyilván mint a fehér varjú.

De örülök, hogy megvan.

wers # 2019.04.17. 10:02

megtaláltam

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

  1. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
wers # 2019.04.17. 09:08

Komolyan állítod, hogy ezer éve úgy van, hogy nem lehet szállást személyesen lefoglalni?

Írtam én ilyent? Csak azt, hogy általában ismeretlenül foglalnak az emberek szállást. Általában nem utazik valaki 500 - 1000 - 10 000 km-t, hogy majd csak alszunk valahol. Meg nem is ruccanunk el Kairóba megnézni, jó lessz-e szállás.

Ez egy nagy szálloda foglalási feltétele.
"- kötbérmentes lemondási határidő az érkezést megelőző 5. nap - az érkezést megelőző 5 napon belül történő lemondás esetén a kötbér a lefoglalt szolgáltatások 50%-a - az érkezést megelőző 1 napon belül történő lemondások, vagy meg nem érkezés (no show) esetén a lefoglalt szolgáltatások árának 100% Kiemelt időszakokban speciális fizetési, és lemondási feltételeket alkalmazunk, melyet a visszaigazolás tartalmaz."

Végülis elállhatok, de csak kötbérrel. Mondjuk az érkezés előtt 5 nappal foglalok, átutalom, másnap ha meggondolom magam, nem kapom vissza a pénzemnek csak a felét. Ha meg később, akkor semmit. Pedig bent vagyunk a 14 napban.

De egyébként ahol én most foglaltam ott ez:

"Lemondhatom-e a foglalásomat?
A szállodánkban a foglalások nem lemondható foglalások, tehát a foglalás módosítására alapvetően nincsen lehetőség."

Ez a honlapon is fenn van, és a visszaigazoláson is.

Minden szállodának hasonlóak a feltételei. Bizonyára mindnek rossz jogásza van.

drbjozsef # 2019.04.17. 08:18

Ööööö...

Kifejtenéd?

Komolyan állítod, hogy ezer éve úgy van, hogy nem lehet szállást személyesen lefoglalni? Nem lehet odamenni? Nem lehet megnézni? Ezt most így hogy?

Én ezt úgy értelmezem, hogy az (1) első mondata szerint jár (termékre is, szolgáltatásra is), VAGY, HA a 13§ vagy 19§ szerinti nyilatkozatot megtettem, akkor bővíti az elállási jogomat, vagy legalább egyértelműsíti, hogy elállhatok az ilyen szerződéstől is.

Amúgy, az szerinted értelmes lenne, hogy ha külön nyilatkozattal kérem a szolgáltatás teljesítését a szerződéskötés után 14 napon belül, akkor jár az elállási jog, de ha MEG SEM kezdődik a teljesítés, akkor meg nem?

Egyébként meg a törvény KIFEJEZETTEN kivétellé teszi a time-share szállásokat, vagyis az üdülési jog-hoz kapcsolódó szállásszolgáltatást. De mást nem. Ez már csak nem véletlen?

wers # 2019.04.17. 04:22

nem is nagyon kell keresgélni, te idézted be:

a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

Tehát, ha megkezdődik a teljesítés. Foglalás nem teljesítés. Az csak rendelés.

drbjozsef # 2019.04.16. 19:04

Cabron,

13.fejezet.

wers # 2019.04.16. 17:59

A távollévők között viszont - többek között - minden, ami interneten kötődik. Akár a szállásfoglalás is.

A szállás szerintem nem ide tartozik, de pont az az eset több ezer éve, hogy a szállásfoglaló nem tudja személyesen a szálláshelyen előre foglalni a szállást, csak távkapcsolatban. Sem kedvem, sem időm, de a szállásfoglalásra tuti van valami külön szabály.

wers # 2019.04.16. 17:54

Cabron_, visszautalták?

Cabron_ # 2019.04.16. 17:01

Tisztelt szakértők!

A 14 napos elállás úgy is működik, hogy átveszem a terméket, kicsomagolom, rájövök, hogy kicsi, nagy, nem erre számítottam, stb. és visszaküldöm? Vagy csak bontatlan csomagolással tehetem ezt?
Egyszer akartam visszaküldeni egy terméket (macskaajtó), mert kiderült, hogy mégsem illeszthető be, ahová szerettem volna, de ott azt mondták, hogy azt a terméket nem kell visszaküldeni, ajándékozzam el, és visszautalták az árát. Szóval nem derült ki számomra.

drbjozsef # 2019.04.16. 16:23

A rendelet címe : „a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Nincs szó üzlethelyiségről.

1. § (1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződésekre (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) kell alkalmazni.
(2) E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat.

Van szó üzlethelyiségről, de a távollévők között is elégséges feltétel.

2. § Nem terjed ki a rendelet hatálya:
...

  1. a szállás időben megosztott használati jogára, a hosszú távra szóló üdülési termékekre vonatkozó szerződésekről, valamint a tartós szálláshasználati szolgáltatási tevékenységről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó szerződésre;

Ezen kívül nincs kivétel szállással kapcsolatban.

4. § E rendelet alkalmazásában:
...
10. távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;

Nincs szó üzlethelyiségről, a 13.pontban van, de ez után az már nem releváns.

Szerintem az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés tipikus esete az előadásos eladás, ahol a szegény nyugdíjasokra sóznak minden szart aranyáron, vagy az Avon szerű terítés (bár ennek sincs konkrét üzlethelyisége).

A távollévők között viszont - többek között - minden, ami interneten kötődik. Akár a szállásfoglalás is.

wers # 2019.04.16. 14:02

Nem értek egyet, a szállást milyen üzlethelyiségben lehet kötni? Az utazási iroda is csak közvetít.
Ez nem egy kiló kenyér, cipő stb. Ott az üzlethelyiségben felpróbálhatja, látja az igaz színét stb....

Ez nem olyan, hogy megkapom a cipőt, és nem tetszik, nem áll jól, töri a sarkam, elállok..... Mitől áll el egy szállásfoglalás esetén? Mi változott? Nem tetszik a visszaigazolás színe?

drbjozsef # 2019.04.16. 12:37

Azt, hogy a szállás foglalása nem esik valamilyen kivétel alá, azt nem tudom.
De az említett jogszabályban jó sok egyéb kötelezettség van, mindenféle tájékoztatással meg ilyesmikkel kapcsolatban, úgyhogy lehet próbálkozni.

drbjozsef # 2019.04.16. 12:23

wers,

nem.

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
...
20. §
(1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

wers # 2019.04.16. 11:53

szerintem a 14 napos elállás termék vásárlásánál érvényes (áru átvételtől számítva)

royroy # 2019.04.16. 11:51

Interneten, közvetítő oldalon foglalt szállás esetén 14 napon belül akkor is lemondhatom a szállást díj vagy kötbér megfizetése nélkül, ha az van a feltételben, hogy 7 nap után nem mondhatom le, csak díj megfizetésével? Ez esetben gyakorolható-e kötbérmentesen az elállási jog? (A foglalt időpont az internetes foglalástól 25 napra van.)

wers # 2018.11.06. 07:53

én foglaltam is, és mondtam is le szállást a bookingon keresztül, legutóbb júniusban.

Emlékeim szerint a visszaigazoláson megadják, meddig lehet 100% visszatérítéssel lemondani, és meddig x % visszatérítéssel, meddig visszatérítés nélkül. Abban a visszaigazoló e-mail-ben adnak egy linket is , hogy itt lehet a foglalást módosítani, és lemondani, idősávval, hogy mennyit térítenek vissza.

Megjegyzem, nagyon antitalentum vagyok, de nekem sikerült rájönnöm, hogyan műkszik. De lehet őket telefonon is hívni, segítenek (mondjuk ehhez türelem kell)

drbjozsef # 2018.11.05. 19:16

Biztos van hasonló. Nyilván okosan, értően és jó alaposan átolvasta a booking ÁSZF-jét, használati feltételeit. Mit ír?

hatavak # 2018.11.05. 19:05

Sziasztok!
A segítségeteket szeretnék kérni. Egyik ismerösöm a bookingon keresztül nézeketett időpontokat és mivel már korábban foglalt az oldalon keresztül a bankkártya adai meg voltak adva és nemtudom hogy lehetett, de véletlen lefoglalt egy szállást, amire le is vonta a foglalót. Próbálta az oldalon keresztül lemondani vagy visszaszerezni a pénzét, de nem eddig nem tudta. A foglalal jövő nyár végére szólna tehát 10 hónappal korábban sehogy sem lehet lemondani egy foglalást? Internes vásárlásnál van pár nap amikor szó nélkül lemondhatom a rendelésem, szállásfoglalásnál nincs hasonló?
Köszönöm a segítséget.

Szomorú örökös # 2018.11.02. 00:38

Pandi87

A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva:
Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.

Egészen pontosan úgy hívják, hogy „Vásárlói tájékoztató
És konkrétan ez van benne leírva:

Amennyiben a szálláshely kérte foglaló befizetését, akkor a befizetés rögzítése után, egyébként pedig azonnal sikeres lesz a foglalásod, kivéve, ha a szállás korlátozottan foglalható a kívánt időszakban. Minden a foglalásoddal kapcsolatos fontos információról e-mailben értesítünk.

Tehát először is a kapott emailt meg kellene keresni-alaposan átolvasni minden részletet, majd a hotel ÁSZF-jét, mert az lesz szerintem a döntő. A wellness.hu ugyanis csak egy szállásközvetítői oldal, a feltételeket nem ők szabják, hanem maga a hotel. De szerintem erről az oldal alján tájékoztatnak is.

Weboldalunk szállásfoglaláshoz nyújt segítséget a látógatók számára, mint szállásközvetítő oldal.

Pandi87 # 2018.11.01. 19:06

Szomorú örökös

Köszönöm, de hozzászólásod semmilyen pluszt nem adott hozzá a történethez, tekintve, hogy nem a kérdésre válaszoltál. Ettől függetlenül remélem valakinek lesz konstruktívabb hozzászólása.

Szomorú örökös # 2018.11.01. 18:18

Pandi87

Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik.

Ha már egy foglalást elindítottál, lehet törölni kellett volna és nem így fél vállról venni.

Pandi87 # 2018.11.01. 17:06

Sziasztok!

Foglaltam egy szállást a wellness.hu-n. A visszaigazoló mailben azt írták:
Fontos: Foglalásod véglegesítéséhez foglaló befizetésére van szükség, a fizetéshez szükséges információkat lejjebb találod.
Mivel végül másik hotel mellett döntöttünk, nem fizettem semmit, viszont nem is írtam nekik, hogy lemondom, mert számomra egyértelmű volt, hogy a fenti mondat alapján, ha határidőben nem fizetem ki a foglalót, a foglalásom törlődik.
Aznap, amikor a foglalásom első napja volt, hívtak, hogy hol vagyok már. Mondtam, h nem megyünk, ezért nem fizettem be a foglalót. Azt mondták, akkor az egészet ki kell fizetni.
A hotel ÁSZF-jét nem találtam, de a wellness.hu Vásárlói feltételei alapján áll fent az. Ebben le van írva:
Amennyiben a Szállásadó a Vendégtől FOGLALÓ megfizetését kívánja, a szerződés annak megfizetésével jön létre.

Számomra ez egyértelműen azt jelenti, hogy nincs szerződés, nincs mit kérjenek tőlem.

Jól értem?
Köszönöm!