Kedves kopics,
A szerződés - így a szállodai szolgáltatásra irányuló szerződés is - a felek akaratának kölcsönös kifejezésével jön létre. Tehát abban a pillanatban, amikor adott az ön szállodának címzett nyilatkozata arról, hogy 6 éjszakára kíván szobát igénybe venni, és adott a szálloda önnek címzett elfogadó nyilatkozata, a szerződés létrejön. A MUISZ és az MSZSZ üzletviteli és etikai szabályzata szerint egyébként a szerződés akkor jön létre, amikor a szálloda írásban visszaigazolja a foglalást. Belenézegetve szállodák ÁSZF-jeibe, ugyanígy határozzák meg a szerződéskötés időpontját. Ez indokolható is, mivel ebben a pillanatban már van kölcsönös akaratkifejezés. Az ön példájában pedig kétség sem férhet hozzá, hogy a szállodai szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejött, hiszen már a teljesítés is megkezdődött. A szerződéseket teljesíteni kell, nincs arra lehetőség, hogy bármelyik fél úgymond "meggondolja magát", és a továbbiakban ne teljesítse a szerződést (jogi nyelven szólva: nincs arra lehetőség - ha a szerződés vagy jogszabály arra nem jogosít fel, például szerződésszegés vagy más ok miatt - hogy a szerződést felmondja.). Ha ön nem veszi igénybe a szolgáltatást, vagyis a 6 éjszakát, attól önnek még fennáll a szerződés teljesítésére vonatkozó kötelezettsége, és nem jár vissza pénz a 6 éjszakából.