Szállás lemondása


drbjozsef # 2018.10.25. 06:27

Goonimano,

Lefoglaltál egy szállást, előleget fizettél.
Aztán a szállásadó lemondta a foglalást. Ha jól értem, csak szóban, csak neked.

Nézd meg a szállásadó feltételeit a neten. Feltételezem, ha ő mondja le a szállást, visszajár az előleg, de ha 5-10 napon belül Te mondod le, akkor nem jár vissza.

Írhatsz neki egy tértis levelet, hogy 8 napon belül fizesse vissza az előlegedet, különben jogi útra tereled az ügyet. Ezt mindenképp érdemes megpróbálnod.

Ha nem fizet, kibocsáttathatsz fizetési meghagyást ellene. Arra vagy fizet, vagy ellentmond, utóbbi esetben neked kell perelned, és bizonyítanod.

Ha tudod bizonyítani - bármivel, akár a barátnőd mint tanú is szóba jöhet -, hogy lemondta a szállást, akkor megnyerheted a pert. Ha nem tudod bizonyítani, vagy nem fogadja el a bíró, akkor gondban lehetsz, hiszen le volt foglalva egy szállás, és nem mentél el, saját hibád, hogy elvesztetted az előleget.

Akár be is kamuzhatod az első levélben, hogy rögzítetted telefonon a lemondását, van bizonyítékod. Aztán legfeljebb nem lesz. De hátha erre fizet.

Goonimao # 2018.10.24. 17:57

Tisztelt Fórumozok!

Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában. Idén ősszel egy 3 napos kutyás versenyt rendeztek a Balaton partján, melyre neveztem, majd miútán barátnömet rábeszéltem kisérjen el a szállás.hu oldalon egy panzióba gyorsan szállást is foglaltam, mivel alig volt már olyan, ahova kutyával is lehet menni. Meg is kaptam az emailt a foglalásról. Pár nap múlva csörög a telefonom, a szállásadó volt, hogy azt a szobát amit lefoglaltam, egy másik oldalon már lefoglalták, de tud adni egy másikat ami 8 000-re drágább. Annyira erőszakos volt, és választásom se volt, elfogadtam. Mondta, hogy utaljam el az előleget, mondtam, hogy SZÉP kártyával fizetek, azt mondta, hogy most azzal nem tudok, utaljam el, és majd miútán levonta a kártyáról visszaadja. Annyit mondott, hogy a szállást vonjam visszam, de ne foglaljam le azt a szobát, amit megbeszéltünk. Már ekkor nem igazán tetszett az egész, de nem volt már más szállás. Elutaltam az előleget, amiről semmit se kaptam! Két nappal az utazás elött, gondoltam felhívom, hogy most él e a foglalás, de közbe barátnőm is szólt, hogy kérdezzem meg nem e hozhatja ő is a kutyáját, természetesen plusz pénzért. A foglaláskor 5 db kutyát lehetett "kiválasztani" 3 000/ft/éj. Felhívtam, gondoltam a kutyás kérdéssel inditok....vagy is indítottam volna, mert a szavamba vágott és szinte üvöltött a telefonba, hogy el se induljunk, ő nem fog fogadni minket, vissszautalja a pénzt, oda ne menjünk, ez nem menhely stb. Barátnőm látta az arcomat, és persze hallotta is úgy kiabált. Letettem a telefont, megszólalni se tudtam, barátnőm mondta, hogy neki elment a kedve, persze nekem is, én egy ilyen emberbél nem akarok megszállni. Vissza hívtam, de már nem vette fel, így smsben lemondtam, hivatkozva a beszélgetésre, és hogy utalja vissza az előleget, mert mi egy kutyával is lementünk volna, ahogy eredetileg foglaltam, ha ezt nem üvöltve közli velem. A pénzt azóte se kaptam vissza. Mit gondoltok, van mit tenni? Érdemes e 9 000 ftért? Inkább az igazságtalansága zavar, vagy ő helyesen járt el?

nonolet # 2018.01.19. 20:51

"NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam."

???!
Akkor miabüdösfrancért nyomtál rá?!
Hisz láthattad már akkor is, hogy nem lemondható...

A kártyádról az összeget egyébként CSAK ZÁROLJÁK elsőre.

- -

Egyébként pedig kártyás fizetési ügyekben a kulcsszó vita esetére: chargeback

Burn Out # 2018.01.19. 19:16

gondolom tolongani fognak a francia fogyasztóvédelmi törvényt ismerők a kérdésedre.

másrészről ha annyira nagyon gusztustalannak tartod, akkor minek foglalod le?

Krinyo75 # 2018.01.19. 19:11

Jogi segítség.

Szeretnék választ kapni olyan témában, hogy foglaltam március 15.-ére egy szállást egy párizsi hotelben. Ezt az oldalukon akciósan hírdették, és csupán annyi volt odaírva, hogy mivel áron aluli, nincs visszatérítés.
Ez már eleve egy gusztustalanság, mert majd 2 hónappal a foglalási időpont előtt milyen alapon hajtaná be rajtam azt az összeget, amit behajt attól, aki majd valóban kiveszi a szobát arra az időpontra, mert én elálltam attól.
Ilyenkor kérnek egy bankkártyát, amit nyilván megterhelnek majd. Nekem még semmit nem vontak le, és mivel a webkártáymat adtam meg, amin amúgy is csak akkor tartok pénzt ha internetes vásárlást intézek, a kérdésem az, hogy ha nem engedik lemondani a szállást és követelik rajtam a teljes árat - ami szerintem teljesen tisztességtelen 2 hónappal megelőzően - akkor én lehetek-e olyan pofátlan, hogy letiltva a kártyámat ők ezt a manővert semmiképpen nem fogják tudni megtenni. Ilyen esetben létezik olyan törvény, amivel ezt a költséget rámverhetik?

NEm hiszem, hogy egy foglalási ár mellé tett "nem visszatérithető" megjegyzés olyan szintű szerződési feltételnek minősülne, amit én elfogadtam amikor a foglalás gombra nyomtam.

Tehát kell-e aggódnom amiatt, hogy holnapután kapok akár a francia akár a magyar hatóságtól bármi nemű erre az összeg kifizetésére való kötelezvényt?

köszi a választ

nonolet # 2017.12.15. 07:40
Feri29 # 2017.12.14. 23:39

A bankodhoz fordulj és tegyél panaszt a szerinted jogosulatlan terhelés miatt! 30 napon belül elbírálják és ha neked adnak igazat, akkor visszakapod a pénzt.
Annyit viszont megjegyeznék, hogy az előzetes zárolás a szállás kifizetése két különböző dolog.

fabiána # 2017.12.14. 17:35

Tisztelt forumozók!
Szeretnék segítséget és tanácsot kérni tőletek.
A történetem a következő: londonba foglaltam szállást 7 éjszakára az egyik szállásfoglaló oldalon. Meg is kaptam a visszaigazolast hogy várnak. Fizetni a helyszínen a bejelentkezést követően kellett volna. Ettől függetlenül többször is próbálták az összeget zárolni a kártyámon,de sikertelen volt mert nem volt rá keret a kártyámon. A probléma akkoe kezdődött mikor megérkeztünk és be szerettünk volna jelentkezni. A lépcsőházba való bejutás is nehezen ment mert meg kellett várni míg valaki kijön a lépcsőházból. Mikor megtaláltuk végre a szobaszámot többszöri kopogtatas ellenére senki nem nyitott ajtót. Vártunk kb fél órát de nem jött senki. Ekkor elmentünk majd később visszamentünk de vártunk 1 órát de senki nem fogadott. Próbáltuk telefonon elérni őket de nem vette fel senki a telefont. Ekkor interneten keresztül foglaltuk egy éjszakát hátha másnap már utol lehet érni őket. Sajnos ez a prolálkozás is sikertelen volt. Felhivtuk az internetes szállásfoglalo oldalt ahol az a tájékoztatást adták hogy elvileg küldtek egy emailt a bejelentkezéssel kapcsolatban. Megjegyzem ezt az emailt sem kaptuk meg. Megpróbálták ők is utolérni de a szállás kiadót nem tudták elérni. Ekkor azt mondták hogy újraküldik az emailt. Sajnos ezek után sem kaptuk meg az emailt sem a tájékoztatást. Miután többszöri próbálkozás ellenére sem lehett a szállásadót elérni kénytelenek voltunk máshol foglalni. Az új szálláson bejeletkeztünk és kifizettük a pénzt. Ezen a szálláson 6 éjszakát töltöttünk. Miután hazaérkeztünk azt tapasztaltam hogy a kártyámról levonásra került 122 ezer ft a szállás költsége amit igénybe se tudtunk venni mert nem biztositották a bejutást és telefonon sem lehetett velük beszélni. A kérdésem az lenne hogy ezek után milyen alapon vonták le a pénzt és hogy követelhetem vissza rajtuk???? Megjegyzem a mai napig nem lehet őket elérni!! Ezt mégis hogy tehetik meg??? És miért a teljes összeget vonják le? Hová forduljak hogy visszakapjam a pénzem? Válaszotokat előre is köszönöm!
Fati

Rexor # 2017.07.18. 11:41

"Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt."

Nem valószinűleg először fizetési meghagyást fog kérni a szállásadó. Ha ellentmond a kérdező perré alakul. Ha perré alakul igen nagy eséllyel bukni fogja azt.

Zoltanuss # 2017.07.18. 09:47

n n !
most azon rugózol, hogy az foglaló vagy előleg. A kérdező ezt írta 4 napja :
Fizettem előleget is, amiről számlát kaptam egy papir-alapú foglalás megerősitéssel. sem az e-mail váltásban, sem a papir-alapú visszaigaoláson nincs utalás lemondási feltételekről”.
KBS : ja remek hobbi jogász vagymok !

T. pampalini 76
Tegnap beszéltem telefonon a szállásadóval, próbáltam megegyezni de sikertelenül, leveleimre nem válaszol. Kérdésem hogy ebben az esetben mi a teendő? a teljes összeget - amit érzésem szerint napokon belül kiszámláz - ki kell fizetnem? vagy birósági útra visszük a dolgot? peren kivüli egyezségre van lehetőségem? Létezik illetve alkalmazható vis major ebben az esetben?
én mint hobbi jogász vagy mint ösztönös remek jogász továbbra is azt javasolom, hogy ne fizess.
nyilván az az előleg vagy foglaló már ugrott az nem vita tárgya, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg. hogy mennyi ? hát megegyezés tárgya.
Nem fog az ürge bíróságra menni mert alapvetően nem korrekt.

Zöldövezeti11 # 2017.07.18. 09:26

Mit is írt Z. ba'ártom ?

Tény természetesen, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg, de az korántsem aannyi mintha szolgáltatás igénybe lett volna véve”.
Egyébként ha korrekt lett volna az a szállásadó (mint ahogy nem az ), akkor az egész összeget már előre kérte volna.... és nem honlapon elrejtve, hogy őt bizony meghiúsulás esetén is a teljes összeg illeti.
pl. így .
kérjük a teljes szállás összeget az érkezésig kifizetni.
Nyilván így kilóg a lóláb és sok érdeklődő eleve elkerüli.
Lehet jogászkodni, de az nem azonos azzal, hogy kijelentsük. hogy nem illeti meg a teljes összeg ezt a szállásadót.

nonolet # 2017.07.16. 11:53

Zoltanuss

"Akkor minek az előleg ?
Nyilván arra , hogy meghíulás esetén legyen fedezet valamennyi."

Nem, az előleg a fizetendő végösszeg része...

Az előleg épp ezért vissza jár a szolgáltatás meghiúsulása esetén.

Biztosítékként a

  • foglaló

vagy

  • kaució (letét)

néven nevezett összeg szolgálhat.
Az előleg azonban nem.

nonolet # 2017.07.16. 11:49

"Végül is ott szolgáltatás nem történt "

Rendelkezésre tartás viszont igen!!!
Azaz a szállás rendelkezésre állt.

A valóban felmerült költségekért
és
az elmaradt haszonért valakinek felelnie kell.

Nyilván annak,
aki nem érkezett meg végül...
...és ezt oly későn közölte,
amikor már a szállásadó
nem tudott másik vendéget fogni.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.15. 20:51

Ezek az ösztönös remekjogászok...

Zoltanuss # 2017.07.15. 20:28

KBS !

Nem eszik olyan forrón a kását !
Végül is ott szolgáltatás nem történt , így felmerülhet a jogtalan haszonszerzés esete is.
Tény természetesen, hogy megilleti a szállásadót bizonyos összeg, de az korántsem az mintha szolgáltatás igénybe lett volna véve.
Akkor minek az előleg ?
Nyilván arra , hogy meghíulás esetén legyen fedezet valamennyi.

Kovács_Béla_Sándor # 2017.07.15. 19:45

ne fizess ! menjen a bíróságra
És aztán kifizeted helyette a perköltséget?

alfateam # 2017.07.15. 18:46

Mivel engedélyezési kötelezettség nincs, ezért a törvény többek között részletesen előírja azokat az
adatokat, amelyeket a szolgáltatónak közölnie kell weboldalán. A fogyasztók számára így
beazonosíthatóvá válik a szolgáltatás mögött álló vállalkozás, illetve annak adatai, akivel megrendelés
esetén létrejön a szerződés. Ez garanciát jelent arra, hogy a teljesítés elmaradása esetén vagy a
teljesítés utáni garanciális kérdésekben eljárást lehessen kezdeményezni a cég ellen. Annak
érdekében, hogy a távol lévő felek között a szerződés tartalmában ne legyenek nézeteltérések, a
törvény előírja az általános szerződési feltételek (ÁSZF) tartalmára és elérhetőségére vonatkozó
feltételeket. Az ÁSZF-et minden szolgáltató olyan formában kell hozzáférhetővé tegye, amely
lehetővé teszi az igénybevevő számára, hogy tárolja és előhívja. A szerződés ott és akkor jön létre,
ahol, és amikor a vevő ajánlatára adott eladói nyilatkozat a vevő számára hozzáférhetővé válik.
Amennyiben 48 órán belül a megrendelésre nem érkezik visszaigazolás az eladó részéről, úgy a vevő
mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződéskötési kötelezettség alól. A felek közös
megállapodásban eltérhetnek a fenti szabályoktól. (A szerződés tartalmi követelményeit
részletesebben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó rendelkezései
tartalmazzák.)

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:51

A Mai internetes világban azért az ilyen szálláskiadó hamar ráfázhat. A korábbi vendégek minősíteni szokták, de lehet az ilyen esetet is feltenni az értékelő felületre.

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:47

Tény hogy pampalini75 nagyon nagyon későn mondta le a szállást. Ha jól emlékszem 3 nappal előtte. Nem vitás megilleti a szállásadót valamennyi összeg... na de hogy egy egész egyenlőre ismeretlen időtartalomra. de az ilyen fifikás szállásadót nem árt még a kamaránál is bepanaszolni.

Jártam én is így igaz az egészösszeg előre be lett fizetve , végül bizonyos okok miat szintén 3 nappal az igénybevétel előtt lemondtam. kb. 30 % -ot buktam.

Zoltanuss # 2017.07.15. 16:34

Azért ez a pampalini75 féle szállás foglalás és az a körül kialakult vita nem egyértelmű. Fizetett előleget az illető. Ha azt bukja, az még elmegy, na de hogy az egészidőre ? Ha így lenne azt előre és egyértelműen közölni kellene a szállást kiadónak.
na meg az se mindegy ,hogy 3 nap vagy 14 nap.
Úgy hogy véleményem szerint
pampalini75
ne fizess ! menjen a bíróságra az ilyen kétértelműen fogalmazó szállást kiadó.
Vagy nyer vagy nem !

nonolet # 2017.07.15. 15:25

A lemondási határidők és feltételek tisztázása
elvárható a megrendelőtől a szerződés kötés előtt.

Mivel ez egy NAGYON ALAPVETŐ tudnivaló a szállás foglalásnál...

Azaz része a jog által elvárt "kellő körültekintés"-nek.

Ha mégsem deríti ki az saját kockázata avagy felelőtlensége.

ObudaFan # 2017.07.15. 07:19

Az összes bejegyzést nem kell megnézni. Amikor elektronikusan megkötöd a szerződést, egyértelműnek kell lenne, hogy milyen általános szerződési feltételeket kell átnézned és mi válik a szerződés részévé. HA ehhez képest ez az információ csak elrejtve van valahol meg a honlapon, akkor nem feltétlenül válik a szerződés részévé.

pampalini75 # 2017.07.14. 14:33

nonolet, nagyon koszonom a hozzaszolasod!
osszesszedett, logikus, elfogadhato :)
egy kerdesem lenne csak: nekem valoban feladatom, inkabb kotelessegem lett volna atnezni a szallasado honlapjanak az osszes bejegyzeset? az o honlapja, illetve annak tartalma resze az altalunk kotott szerzodesnek? mert en ugy gondoltam hogy az ajanlat illetve annak elfogadasa, visszaigazolasa a szerzodes maga. es ezek nem tartalmaztak sem a lemondasi feltetelket sem nem utalnak arra hogy hol talalok ilyet. es a szallast nem a honlapjukon foglaltam, tehat en akar a honlap ismerete nelkul is foglalhattam volna.

felre ne erts, nem akarok kibujni a felelosseg alol, sot mar kozel vagyunk egy kompromisszumos megegyzeshez, de valoban erdekel hogy a jog (es nem az etika) szerint o meddig mehetne el. koszonom ha erre a felvetesre meg valaszolsz

nonolet # 2017.07.14. 12:50

A szerződéseket be kell tartani.
Ha mégsem ... helyt kell állni.

Te nem tartottad be, tehát >y helyt állsz.
Azaz fizetsz a szerződésed szerint.

(ugyanez várnád el akkor, ha a másik fél szegne szerződést)

-

Persze:

Kérhetsz méltányosságot is.
De azt nem kötelező adni...

Megtagadhatod egyoldalúan is a fizetést.
De, ha a másik fél kemény az sokba lehet végül.

-

Egyébként pedig illet volna
elolvasni a feltételeket a szerződés kötés előtt !

De legkésőbb akkor amikor kiderült, hogy:
Esélyes, hogy majd nem tudsz elmenni.
Azaz a betegség elején...

-

Egyezkedni mindig lehet, aztán vagy összejön vagy nem.

A váratlan betegség nem vis major ... nem mentesít.
Ilyen célra lemondási biztosítást szokás kötni pl.

Vagy időben elolvasni a feltételeket
és eleve nem megkötni az olyan feltételű szerződést
ami túlzottan fájhat egy fellépő gond esetén.

-

Gondolj bele ...
Miért is kéne

  • veszteséget vállalni a bérbeadónak
  • a te oldaladon fellépő gond miatt?

A rendelkezésre áll a szerződés szerint,
te meg egyoldalúan nem mész, mégpedig
a te érdek körödbe eső okból.

Naná, hogy alapban helyt kell állnod a szerződés szerint.

Kivétel

  • a kapott méltányosság
  • a közös megegyezés
  • az egyoldalú asztal borítás, de az kockázattal is jár
pampalini75 # 2017.07.14. 10:04

Kedves Forumozók!
szeretnék segitséget, illetve tanácsot kérni. Idén februárban foglaltam nyárra szállást, a foglalást s panzió honlapjáról kezdeményeztem érdeklődéssel, majd e-mailben egyeztettönk részletekt, vegül a foglalaás illetve annak megerősitése is e-mailben történt. Fizettem előleget is, amiről számlát kaptam egy papir-alapú foglalás megerősitéssel. sem az e-mail váltásban, sem a papir-alapú visszaigaoláson nincs utalás lemondási feltételekről.
Sajnos úgy alakult hogy kisfiunk megbetegedése miatt nem tudunk elmenni nyaralni (ezzel kapcsolatban 1 héten belüli kórházi zárójelentés és friss orvosi igazolás van a birtokun kban). Ezen a héten hétfőn - 3 nappal az utazás megkezdése előtt és 1 nappal a kórházból történt eltávozásunk után - telefonon értesitettük a szállsáadót aki azt mondta hogy a teljes foglalási árat ki kell fizetnünk. arra hivatkozott hogy a szálláshely honlapján fent vannak a lemondási feltételek, aminek utnánanéztem és valóban 20 napon belüli lemondás esetén a teljes ár kiszámlázásra kerül. Próbáltunk a héten magunk helyett keresni valakit aki átvenné a szállást de sikertelenül. Tegnap beszéltem telefonon a szállásadóval, próbáltam megegyezni de sikertelenül, leveleimre nem válaszol. Kérdésem hogy ebben az esetben mi a teendő? a teljes összeget - amit érzésem szerint napokon belül kiszámláz - ki kell fizetnem? vagy birósági útra visszük a dolgot? peren kivüli egyezségre van lehetőségem? Létezik illetve alkalmazható vis major ebben az esetben?
Nagyon köszönöm előre is a hozzászólásokat, javaslatokat
Köszönettel