„Most akkor, sokadszorra megkérdezem: Ha te magad is leírtad, hogy két veszélyes üzem találkozásakor az általános felelősségi szabályok irányadóak a Ptk szerint, akkor miért van szüksége a kamionosnak elháríthatatlan külső okra?” hát nincs is... ezt hogy raktam össze?.... (ha a gyalogosnak okozott volna kárt, akkor lett volna szükség az elháríthatatlan okra)
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
Na, most jó hülyének érzem magam, egészen eddig nem tűnt fel, hogy itt veszélyes üzemi felelősségről volt szó. :-)
Most akkor, sokadszorra megkérdezem: Ha te magad is leírtad, hogy két veszélyes üzem találkozásakor az általános felelősségi szabályok irányadóak a Ptk szerint, akkor miért van szüksége a kamionosnak elháríthatatlan külső okra? Kell ez a mentesüléshez, a kártérítés általános felelősségi formája szerint? Ezt kérdezem sokadszor.
Álláspontom szerint, nem.
„És nem két különböző „kárforma“ összeütközése, amire utaltál.”
Meg kellene érteni, amit írok, aztán válaszolni. Én ilyen baromságot soha nem írtam le, legfeljebb ezt te fordítottad le így magadnak. Amit én írtam, az a PK 38.-ból való, és így hangzott:
„Ebben az esetben mindkét fél magatartását a rá irányadó jogszabályi rendelkezés alapján kell megítélni. A taxisét a Ptk.345.§, az utasét a 339.§ alapján. Ha ezen az alapon mindketten felelősek, a kármegosztás is ezen az alapon megy végbe: a vétkességgel a veszélyességet kell összemérni. /PK 38./”
Lássuk be, hogy felelősségek összeméréséről van szó.
„A kamionosnak miért is lenne szüksége elháríthatatlan külső okra? Bőven elég neki, ha úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.” sokadszorra is leírom: azért mert veszélyes üzemi kárról van szó. (Nem elég, ha úgy járt el ahogy általában elvárható)
de ha nekem nem hinnél nézzük meg, mit mond a jogtudomány: „... a veszélyes üzemi felelősség, amely az általános alakzattól eltérően nem vétkességi, hanem ún. tárgyi vagy objektív felelősség. Ennek lényege, hogy a felelősséget megalapozza a jogellenesség, a kár valamint a kettő között fennálló okozati összefüggés, vagyis a károkozó vétkessége nem feltétele a kártérítési felelősség megállapításának. A három tényező meglétének bizonyítása ez esetben is a károsultat terheli. Hasonlóan az általános kártérítési felelősséghez, a veszélyes üzemi felelősség is kimentő jellegű, vagyis ha a károkozó bizonyítani tudja azokat a tényeket, amelyek a felelősség alól mentesítik, kártérítési felelőssége nem állapítható meg. Ahhoz, hogy a felelősség alól mentesüljön, a károkozónak két körülmény együttes fennállását kell bizonyítania: egyfelől, hogy a kárt elháríthatatlan ok idézte elő, másfelől, hogy ez az ok a veszélyes üzemi tevékenység körén kívül esik. Az elháríthatatlanság a joggyakorlat szerint akkor állapítható meg, ha a technika adott fejlettségi szintjére és a gazdaság teherbíró képességére is figyelemmel objektíve nem áll fenn a védekezés lehetősége (A kártérítési jog. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó Budapest, 1991., 80. oldal). Elháríthatatlan és külső ok lehet: vis maior, természeti események, állat közrehatása, harmadik személy közrehatása, károsult közrehatása.”
kérdésedre: „Akkor most újra megkérdezném: Miért is nem a veszélyes üzemi és az általános felelősségi forma találkozásáról van itt szó?” Azért, mert ez a veszélyes üzemi kárhoz kapcsolódó, törvény 346§ (1) bekezdése által kimondott felelősség megállapítási mód. És nem két különböző "kárforma" összeütközése, amire utaltál.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
Ha végiggondolod amit írtál, akkor lassan rádöbbensz, hogy már arra hivatkozol, amivel korábban még vitába szálltál. Beidézem amit tegnap eset írtam:
„Ebben az esetben mindkét fél magatartását a rá irányadó jogszabályi rendelkezés alapján kell megítélni. A taxisét a Ptk.345.§, az utasét a 339.§ alapján. Ha ezen az alapon mindketten felelősek, a kármegosztás is ezen az alapon megy végbe: a vétkességgel a veszélyességet kell összemérni. /PK 38./”
Akkor most újra megkérdezném: Miért is nem a veszélyes üzemi és az általános felelősségi forma találkozásáról van itt szó?
„A két veszélyes üzem közötti kármegosztás a felelősség általános szabályán alapul. A kamionos szempontjából a kérdező közrehatása lehet elháríthatatlan (külső) illetve elhárítható (külső).”
A kamionosnak miért is lenne szüksége elháríthatatlan külső okra? Bőven elég neki, ha úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
„„Itt a veszélyes üzemi és az általános felelősség találkozásáról van szó” csak veszélyes üzem. nem kell bonyolítani.”
Az odáig biztosnak tűnik, hogy a kárt közvetlenül a kamion okozta a taxinak. (két veszelyes üzem összeütközése. A rövid időre (pl forgalmi okból) megálló taxi ugyanis mindenképpen veszélyes üzemnek fog számítani.)
A két veszélyes üzem közötti kármegosztás a felelősség általános szabályán alapul. A kamionos szempontjából a kérdező közrehatása lehet elháríthatatlan (külső) illetve elhárítható (külső). Ha elháríthatatlannak minősítik, akkor vélhatően megállapítják: a kár teljes egészében a taxi működési körében fellépett rendellenesség miatt jött létre. Ebben az esetben, korlátozott mértékben jön majd be az általános felelősségi alakzat.(PK 38. szám szól erről az esetről)
Veszélyes üzem károsodása esetén ugyanis az üzembentartónak (taxis) járó kártérítés megállapításánál nemcsak a károkozó (kérdező) felróható közrehatását kell vizsgálni, hanem értékelni kell az üzembentartó terhére az üzem veszélyességét is, amennyiben az a veszélyes üzem károsodásában közrehatott.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
Nem azt tartom lényegesnek, hogy megállapítsuk, ki és milyen mértékben felelős a kárért – mert ezt szerintem ennyiből még nem nagyon lehet – hanem azt, hogy meghatározzuk a felelősség viselésének jogi alapját. Ez pedig az utas esetében az általános kárfelelősségi formula a Ptk. 339.§, a taxis esetében a veszélyes üzemi a Ptk.345.§. Az a körülmény, hogy a taxis a tilosban állt meg mindkét fél felelősségének meghatározásánál értékelélendő. Ezért írtam úgy, hogy azt kell vizsgálni, hogy az utastól, aki a tilosban kénytelen kiszállni, és nem kell ismernie sem a KRESZT, sem annak tudatában lennie, hogy tilosban parkolnak, mi az általában elvárható körültekintés. A taxisnak, mint a veszélyes üzem üzemeltetőjének pedig szintén értékelni kell a kárfelelősségének megállapításánál, hogy nem tartotta be a szakmája végzésének szabályait. Mert ugyebár tilosban nem szabad megállni és kiszállítani. Elháríthatatlan okra ennél fogva nem nagyon hivatkozhat, más kimentés pedig számára nem létezik, mert a felelőssége objektív.
guba: "Esetünkben azt kell megítélni, hogy egy utastól, aki nem ismeri a kreszt, egy tilos helyen, elvárható e általában, hogy meggyőződjék kiszállás előtt, annak veszélytelenségéről."
hajnalbandi: "Én kinéztem, nyugtáztam hogy állnak az autók, nyitottam az ajtót, kiszálltam, majd mikor már kint voltam, egy kamion mellettünk nyomott egy kövér gázt, és elindult. Mivel a holtterében álltunk, nem láthatta hogy ott vagyok."
Én elhiszem, amit hajnalbandi írt,és ha így volt, akkor szerintem az utas megtette, ami tőle az adott helyzetben elvárható volt.
Nem tudom, szerintetek egy kocsi bal hátsó ülésén ülő utasnak, (aki akár ismeri a KRESZ-t, akár nem, vélemezheti hogy egy profi gépkocsivezető a szabályoknak megfelelően közlekedik, áll meg), még pontosan mit kell tennie ahhoz, hogy meggyőződjön arról, kiszállhat a kocsiból?
Ezek szerint ha én taxiban utazom, és látom, hogy a taxis 40-es táblánál 90-nel megy, egyirányú utcában leparkol az út közepén feltartva a forgalmat, megfordul kettős záróvonalon keresztül (ezek mind megtörtént esetek), nekem, mint utasnak kell szólni, hogy "kedves vezető úr, szíveskedjék betartani a KRESZ-t"?.
Adott esetben hajnalbandinak kellett volna szólni, hogy "kedves taxis úr, ön tilosban parkol, szíveskedjék szabályosan megállni, mert így nem tudok biztonságosan kiszállni" ??
Nem tudom, lehet, hogy részben hajnalbandi is felelős volt az esetért, de engem speciel felháborít, hogy az esetért alapvetően felelős, szabálysértő módon megálló profi gépkocsivezető a teljes kárát rá kívánja verni az utasára.
Itt a veszélyes üzemi és az általános felelősség találkozásáról van szó, tekintettel arra, hogy a baleset az utas magatartására vezethető vissza. Ebben az esetben mindkét fél magatartását a rá irányadó jogszabályi rendelkezés alapján kell megítélni. A taxisét a Ptk.345.§, az utasét a 339.§ alapján. Ha ezen az alapon mindketten felelősek, a kármegosztás is ezen az alapon megy végbe: a vétkességgel a veszélyességet kell összemérni. /PK 38./
A Ptk. 339.§ alkalmazásával kapcsolatban Egyjogász véleményével kapcsolatban:
„. A kártérítés megállapításának egyik alapfeltétele, hogy a károkozó a károsultnak JOGELLENESEN okozzon kárt. (PTK. 339. § (1) bek.) Nem egyértelmű számomra, hogy TE milyen jogellenességet követtél el a taxis sérelmére???”
Minden károkozás jogellenesnek tekinthető, amely esetekben a károkozó nem tudja kimenteni magát azzal, hogy úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Esetünkben azt kell megítélni, hogy egy utastól, aki nem ismeri a kreszt, egy tilos helyen, elvárható e általában, hogy meggyőződjék kiszállás előtt, annak veszélytelenségéről. Amennyiben igen, úgy szó lehet kármegosztásról, amennyiben nem, úgy a teljes kárt a taxis viseli. Olyan eset nincs, hogy minden kárt az utas visel, még akkor sem, ha károkozás neki felróható. Adódik ez a veszélyes üzemre vonatkozó objektív felelősség szabályaiból.
akkor ez egy igen szerencsés eset, ha kamionnal csak ekkora kárt okoztak. Kárleírásod alapján a hátsó ajtóval tolta meg a kamion a két ajtó közötti oszlopot annyira, hogy megszorult a vezetőajtó. Valószínűleg a hátsó ajtó is az a kategória, hogy javítható szépen sufni módszerekkel, az oszlopot ki kell húzni, az első ajtón meg valószínűleg csak a fényezést helyreállítani ott, ahol megnyomta az oszlop.
Sufniban:
hátsó ajtó javítás tenyérnyi helyen kábé 10e, annak fényezése alsó hangon 10e (ha olyan szín, amit meg lehet csinálni csak a sérült helyen), ha teljes külső ajtó felületet kell fényezni, az kábé 30e.
oszlop javítása: az már kevésbé rutinfeladat, érzésem szerint 50e körül az is van, fényezéssel együtt. Sajnos nem elég szépre megcsinálni (ezt a szakmában dolgozók nagyrészt meg tudják oldani), hanem pontosra is kell, ami sokkal nehezebb feladat, lézeres műszert igényel, ami csak igényesebb műhelyekben van. Ha nem pontos, akkor a hátsó ajtó sose fog rendesen záródni, menet közben zörögni fog, beázni, nehezen csukódni, stb.
ennek az egésznek a munkaideje általában 1-1.5 hét szokott lenni, ezalatt egy taxisnak reális a bruttó 100e bevételkiesés.
ha sérülésmentes volt előtte az autó, akkor további 80-120e értékcsökkenéssel is számolni kell
Add őket össze, kábé ennyi a kár, ha sufniműhellyel számolunk. Azonban a hivatalos kárszámításkor nem sufniműhelyekkel szoktak számolni. Csak egy példa: az én autómba (11 éves) beleszaladtak könnyedén hátulról két éve. Egy körömnyi helyen lepattant a csomagtartóról a festés, picit benyomódott a lökhárító. Ha nem közelről nézted, nem is láttad. Ez a kár 75ezer forint volt, amit a biztosító magától kifizetett.
Attól, hogy nem ismered a kreszt, természetesen meg lehet téged is büntetni annak be nem tartásáért. Durva példa: "Nem ismertem a btk-t, hát leszúrtam ezt az illetőt ott helyben. Ma nem tenném." Nem hangzik túl jól...
valóban nem köti a bíróságot, viszont egy magatartás jogosságának illetve jogellenességének elhatárolásában igencsak iránymutató. (a többi tényállási elem persze hogy nem feltétlenül áll meg.)
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
"A bíróságot határozatának meghozatalában más hatóság döntése vagy a fegyelmi határozat, illetve az azokban megállapított tényállás nem köti."
A gyakorlat:
Egy ügyemben az ellenfél ügyvédje folyamatosan egy rendőrségi szabs. határozatra hivatkozott, idézet a bírónő reakciójából:
"Fejezze már be ügyvéd úr ezt a rendőrségezést, csak nem képzeli, hogy érdekel, hogy egy próbarendőr mit írogat össze unalmában." (sic.)
De egyébként is, sokszor tapasztaltam már, hogy különböző közig. határozatok a bíróságot általában nem túlzottan érdeklik.
A konkrét ügyhöz:
A taxis megáll, szól az utasnak, hogy kiszállhat, mit kellene még tennie az utasnak ahhoz, hogy meggyőződjön arról, kiszállhat? Visszapillantótükör nincs a hátsó ajtón, az ilyen nagy verdák hátsó üléséről meg elég körülményes a hátulról jövő forgalmat figyelni.
Egyébként meg ismét figyelmedbe ajánlom a Ptk. 340. §-át, ki is állt meg úgy szabálytalanul, tilosban, hogy az utas nem tudta kinyitni rendesen az ajtót?
Akkor még egyszer a válaszom, most már kicsit rövidítve:
Wasp!
Nem tudom, hogy számít-e az, hogy kifogással éltem, ha másra nem is lesz jó, nyertem vele egy hónapot amíg összeszedhetem magam. De ha a rendőrség azt is mondja, hogy nem voltam hibás, akkor is maximum az általuk kirótt 8000.- forintot úszom meg. Attól a taxis még követelheti rajtam a pénzt. Vagy nem?
Alfaomega!
Neked jó hosszú választ írtam, bosszant is hogy eltűnt… A lényeg, hogy igazad van abban, hogy próbálom magam mellé állítani az embereket, de ez azért van, mert rettentően be vagyok tojva :( Egészen azóta, hogy megkaptam a taxis levelét. Egyrészt a benne lévő összeg miatt, másrészt pedig maga a tény is elég ijesztő, hogy életemben először volt/van dolgom a rendőrséggel, és jogi fórumokat, meg paragrafusokat kell bújnom úgy, hogy nagy részét nem is értem annak ami le van írva. Természetesen benne van a pakliban, hogy a független bíróság úgy dönt, hogy én (is) hibás vagyok, de itt a fórumon átlag minden második hozzászólás az én oldalamra billenti a mérleget, és ha ez másra nem is jó, legalább egy picit megnyugtat.
Na meg ugye írtad, hogy valószínűleg nem tudtam pontosan leírni nekik az én álláspontom. Ez tuti 100 hogy így van. A dolog ugyanis úgy történt, hogy bementem a rendőrségre, hogy megérdeklődjem mi újság, ott a kezembe nyomtak néhány papírt, meg a büntetést, kérdezték, hogy akarok-e kifogással élni. Én meg akartam, gondolván, hogy abból baj nem lehet. Aztán kaptam egy A4-es lapot meg egy tollat, és kint a folyosón összekapartam egy gél oldalnyi „védőbeszédet” hogy én pedig nem voltam figyelmetlen, és a kamionos nem látott, stb… Szóval nem lesz nagy meglepetés, ha az alapján nem fog változni a döntésük.
Korábban kérdeztem már, hogy ha én nem ismerem a KRESZ-t, lehet-e engem a KRESZ-re hivatkozva megbüntetni?
Röviden még az autóról: Ha jól látom, még nem írtam le sehol. Az autó egy Peugeot 406 kombi volt, nem a legújabb fajtából. És akkora nagy baj nem történt, mint amit Te leírsz, szóval nem fordította át, és nem is csukta rá a hátsó ajtót az elsőre az „ütközés”. Mivel láttam, hogy forgalom van mellettem, nem nyitottam ki teljesen az autót, épp csak annyira, hogy kiférjek. Így „csak” az ajtó felső (hegyes) sarka fúródott a teherautó lökhárítójába. Különösebb deformálódás nem látszott az ajtón, még az ablaka sem tört ki. Épphogy a széle volt egy kicsit meggyűrődve. Az első ajtó szorult, de annak aztán tényleg semmi baja nem volt. Mármint látszólag nem volt baja.
A CASCO-ról meg tényleg csak röviden: természetesen nem fogok arra hivatkozva nem fizetni, hogy nem volt CASCO-ja. Ez inkább csak egy megjegyzés volt a részemről, hogy fura, hogy egy olyan ember, aki napi több órát tölt a forgalomban, erre sajnálja azt a havi pár ezer forintot… de ez tényleg csak az én véleményem. Ez a dolgok állásán nem változtat semmit. Csak furcsa.
Szóval a kérésem még mindig annyi, hogy ha valakinek van egy ismerőse, akinek az ismerőse ismer egy ügyvédet, vagy netán köztetek van ügyvéd, aki segítene nekem megfogalmazni egy válaszlevelet, annak rettentően örülnék. Könnyebb lenne a dolgom, ha lenne EGY konkrét ember, akinek meg tudnám mutatni a taxis levelét, a rendőrségi papírokat, illetve ki szeretném majd kérni a jegyzőkönyv másolatot, mert többen mondták, hogy arra is szükség lehet.
Szóval kérem szépen, hogy aki tud (és akar is), segítsen!!
én nem ellened beszélek, inkább a te érdekedben. A te érdekedben próbálom felnyitni a szemed arra a tényre, hogy esetleg egy független szervezet (bíróság), nem úgy ítél, ahogy te, és komoly a valószínűsége, hogy megállapítja, hogy a kárt te okoztad bizonyos arányban.
Lehet, hogy a fórum olvasó-író közönségét magad mellé tudod állítani, például azzal, hogy az illető taxis, és tilosban állt meg. Köztudott, hogy az emberek nagy hányadában a taxis egyből a lehúzást juttatja mindenkinek az eszébe.
Azonban bíróságon ez valószínűleg édeskevés lesz ahhoz, hogy téged kimentsen. Ahhoz elég lesz, hogy a taxis is bőven benne legyen a kárért való felelősségben.
Vegyük például a rendőrséget, ők rád is kiszabtak egy bírságot, tehát te is jogellenes magatartást tanúsítottál. Ez azt a sejtésemet támasztja alá, hogy jog szerint te is hibás voltál a helyzet kialakulásában, így a kártérítési kötelezettséged is megállhat (valamilyen hányad erejéig, mert hogy nem 100% a te hibád, az is biztos).
Az autózásban jártas kollégáid úgy tűnik, hogy nem elégséges mértékben jártasak. Akkor sem lehetsz biztos a jártasságukban, ha másodállásban taxiznak is. Te magad írod, hogy sosem volt autód. Így abban sem lehetsz biztos, hogy megfelelően írtad le nekik a problémát. Gyakrolatilag semmit sem jelent, hogy a te előadásod alapján a kollégáid neked adnak igazat. Ezért kell a független bíróság.
Az én olvasatomban a kár nem irreális összeg. Egy ajtót teljesen taccsra tett a kamion. Az ütközést a kamionsofőr biztos nem vette észre ütközéskor, így nem állította meg a kamiont, az teljesen átfordította az ajtót, ami igen komoly erőkarral húzta meg az ajtózsanérnál az autó B oszlopát. Mindeközben ráfeszült a vezetőajtóra is, sőt, akár külső oldalukkal össze is csukhatta a kettőt, egymásra. Ez egy nem egészen ócska állapotú autón nagyon könnyedén érhet 400ezer forintot. A kérdés inkább az, hogy ebben melyik fél milyen arányban felelős.
Egyjogász felveti, hogy miért nem volt cascoja a taxisnak. Miért érdekes, hogy volt-e cascoja? Aki másnak kárt okoz, meg kell térítse. Itt a kérdés arról szól, hogy ki milyen arányban felelős ezért a kárért. Kárt okoz valaki az autódban, majd arra hivatkozva nem téríti meg, hogy miért nem kötöttél rá cascot? Nem tűnik ez irreálisnak?
jól tetted, hogy időben léptél, mert elég erős bizonyíték lenne a jogellenesség megállapítására a jogerős határozat.
A kártérítés vonatkozásában eljáró bíróság ugyanis nem hozhatna ezzel ellentétes tényt megállapító határozatot (bár a kártérítést nem feltétlen ítéli meg.)
Álláspontom szerint egyébként nem te szálltál ki szabálytalanul, hanem a kamion nem tartotta be az elindulásra vonatkozó szabályokat.
Annyi megjegyzésem még lenne, hogy ne feletkezzetek meg arról (már ha ebből per lesz), hogy ez veszélyes üzemi kár, aminek a felelőssége (alanyi és tárgyi oldalról) és az az alóli mentesülés eléggé speciális.
Például erre gondolok: itt veszélyes üzemek találkozása történt. Tehát a károkozók felróhatóságuk arányában felelnek. Szerintem a minimum megcélzandó a kármegosztás (taxis-kamionos-és te) Nem mindegy mennyi lesz a rád jutó összeg, elhiheted... Ha jól fogalmazod majd meg a kereseti ellenkérelmet, akkor a perköltséget máris bukja a taxis. Jó esetben nullára jön ki.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes és felesleges megoldása
A rendőrségi határozat ellen kifogással éltem, kb 1 hónapon belül ígértek választ. Illetve többször is kérdeztem, hogy a rendőrség is a KRESZ-re hivatkozva büntetett meg, pedig a KRESZT nem ismerem. Az OK, amit írtak lejjebb, hogy "elvárható körültekintés", stb, de az megvolt. Körülnéztem, és úgy szálltam ki. Arról, hogy nem láttak, nem tehetek. Vagy ez ebben az esetben nem számít?
Nagyon köszönöm a válaszod, bár párszor még át kell olvasnom, hogy minden részét megértsem.
Azt már sikerült kiderítenem, hogy a taxisnak nem volt CASCO-ja, amit nem is értek, hiszen az autója a munkaeszköze. Ezek után, ha (ahogy eddig) évente egyszer taxiba ülök, majd jól kifaggatom előtte, hogy van-e biztosítása, Cascoja, és mennyibe kerül egy ajtó az autójához...
Keresni fogok egy Ügyvédet aki megfogalmazza nekem a válaszlevelet, mert nekem a jog szellemi vakfoltom :)
De még egyszer nagyon köszönöm a válaszod, és benne a segítséged!!
Ad1. A taxisnak nincs biztosítása???? Én céges célra használhatom a saját kocsimat, de ennek előfeltétele volt, hogy a kocsira CASCO-t kössek. Szerintem elég merész taxis az, aki CASCO nélkül közlekedik, de ha igen - szerintem - magára vessen.
Ad2. A kártérítés megállapításának egyik alapfeltétele, hogy a károkozó a károsultnak JOGELLENESEN okozzon kárt. (PTK. 339. § (1) bek.) Nem egyértelmű számomra, hogy TE milyen jogellenességet követtél el a taxis sérelmére???
A Ptk. 340. § (1) szerint a károsult a kár elhárítása, csökekntése érdekében úgy köteels eljárni, ahogy az adott helyzetben elvárható. NEM KELL MEGTÉRÍTENI a kárnak azt a részét, amely abból származott, hogy a károsult e kötelezettségének nem tett eleget.
Bár jónéhány taxis ezt láthatóan nem így gondolja, de a KRESZ a taxisokra is vonatkozik, így elvárható, hogy a taxis is szabályosan, a KRESZ-nek megfelelően parkoljon le. (Akkor is, ha netán az utas mást kér tőle, a KRESZ betartása a gépjárművezető felelőssége, még akkor is, ha taxis.)
Ha a taxis ezt nem így teszi, szerintem mást nem tehet felelősség azt őt ebből eredően ért kárért.
Szóval szerintem írj vissza a taxisnak, hogy pontosan (nem csak úgy általában, hanam jogszabály és jogszabályhely pontos megjelölésével) határozza meg, hogy te milyen jogellenességet követtél el a sérelmére, milyen jogszabályt sértettél meg.
Szerintem egyébként nyilvánvaló, hogy valamelyik gépjárművezető (vagy a taxis vagy a kamionos) sértett jogszabályt (konkrétan a KRESZT)
Alfaomega, köszönöm a hozzászólást. Természetesen abban is van igazság amit te írtál, nekem nincs autóm, sosem volt, jogsim sincs, (és nem is tervezem, hogy lesz) ezért fogalmam sincs, hogy mennyi lehet egy ajtócsere, vagy egy huzató pad javítás. Ugyanúgy ahogy ezen a fórumon, a munkahelyemen a kollégáimmal is átbeszéltük a dolgot, és gyakorlott autós (köztük másodállásban taxis) kollégák vágták rá egyből, hogy csak "le akar húzni". Nem tudhatom, hogy így van-e. Nem feltételezek róla rosszat, azt sem mondtam róla, hogy rosszindulatú, és nem is őt hibáztatom a dolgok miatt. A lényeg, és amiért ügyvédet keresek, hogy a lehető legkisebb veszteséggel jöjjek ki a dologból. A lelkiismereti (- emberi) részét majd magamban megoldom, (az sem lesz sokkal könnyebb mint egy félmilliós kárt megfizetni). Ami biztos, hogy sem 560, sem 300, sem 100 ezer forintot nem tudok most kifizetni. És ha nem muszáj, nem is szeretnék. Ezért kérek itt JOGI, és nem EMBERI segítséget.
És hogy részletesebben válaszoljak a felvetéseidre, amikor megállt az autó, körülnéztem mielőtt kinyitottam az ajtót. Sőt ki is szálltam már, és akkor jött a kamion. Szóval részemről a körültekintés megvolt, a kamionos meg "nem gondolta" hogy mi ott állunk... Lehetett volna rosszabb vége is, hiszen tényleg csak a szerencsén múlt, hogy az ajtót vitte el helyettem.
Szóval kérem, hogy aki az én álláspontomon tud erősíteni, segítsen.
Az, hogy helyszínről felhívta a haverját, hogy kéne gyorsan egy hátsó ajtó, és téged nem hibáztatott, és nem megpróbált hamarjában lehúzni valami pénzre, arra vall, hogy nem alapvetően rosszindulatú taxisról van szó.
Ott abban a helyzetben, első pillantásra rosszul mérte fel az esett kárt.
Ha egy másik jármű, sőt, teherautó vitte el az ajtót, akkor szinte biztos, hogy károsodott az autó B oszlopa is, egyáltalán nem kizárt az első ajtó károsodása.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.