Ne ítéljünk olyan gyorsan. Ha ez a taxi esetleg egy 1-2 éves autó volt, esetleg eddig töretlen, akkor az 540ezer forintos kár nem túlzott, sőt, ha belevesszük, hogy ebből 100ezer körüli összeg a javítás idejére elmaradt bruttó bevétel (ez sem irreális sztem), még szerénynek is mondható.
Az, hogy honnan gányolja össze és hogyan oldja meg a taxis az esett kárt, az az ő dolga.
Arról nem merek nyilatkozni, hogy jogilag felelős vagy-e a kár bekövetkezésében, vagy sem, viszont a ha az esetet "megsózzuk" a következő fogalmakkal: "elvárható körültekintés", "mindennapokban bevett gyakorlat", stb, akkor azért változik a helyzet.
Jól hangzanak ezek a kifogások, hogy hol parkolt le a taxi, meg te vagy az utasa, akinek biztonságáról a vezető dolga gondoskodni, stb.
Nem tudom, jogilag mennyire merev a dolog megítélése, de pl ha az emberi oldaláról nézzük a dolgot, elvárom bárkitől, aki az autómban ül, hogy körülnézzen, mielőtt kinyitja az ajtót. A taxi szabálytalanul állt meg - kérdés, hogy ezt nem az utas kérésére tette-e... Sőt, az első leírásból nem tűnik ki, hogy kérted volna arra, hogy ne szabálytalan helyen tegyen téged ki.
Szóval szerintem annyira nem fekete-fehér ez az ügy.
Szerintem próbálj vele megegyezni egy fele-fele kárviselésben, az volna a korrekt lépés.