fogyasztóvédelem?!


Csontoszs # 2004.08.13. 08:53

Enigma

Hát eddig tisztán polgári jogi vitának látszik az eset. Az ügyvéd magatartása érdekes lehet, de nem kellően tisztázott. Egyszerre nem képviselheti mindkét felet. A megbízás körülményeit tisztázni kellene. Honnan veszitek, hogy az áramszolgáltató képviselője is?

Ez így nem tiszta. Bár láttam már hihetetelen buta csalásokat ügyvéd részéről, de azért ez így elég hihetetlen. Nem nagyon tudom elképzelni, hogy a szolgáltató jogi képviselője, majd így megbízást fogad el az ellenérdekű féltől, felveszi a munkadíjat, és nem tesz semmit.

Tessék megkeresni az ügyvédet és tisztázni ezt a körülményt. Ha az ügyvéd erre nem hajlandó, akkor tessék írni a kamarának az esetről, és ki fogják vizsgálni az ügyvéd magatartását.


Csontos Zsolt

enigma # 2004.08.12. 07:21

Tisztelt Szakemberek! Az előző témában nagyon-nagyon várjuk a segítséget. Kérünk szépen valami okos ötletet. Előre is köszönettel és hálával.

enigma # 2004.08.10. 14:03

SEGÍTSÉG! Hát még mindig vannak olyanok akiket átverhet az áramszolgáltató!!. Sajnos köztudott már, hogy kiszemeli azokat a tudatlan és szegény embereket akik nem tudnak védekezni, és kihasználva naivságukat lecsap. Az ismerősöm esete melyben kérünk segítséget az, hogy 2001. májusban egy tanyán végeztek ellenőrzést, majd jegyzőkönyvet vettek fel melyben az áll, hogy „a fogyasztómérő bakelitházában az üveg függőleges irányban 2-3 cm-t elmozdul. A mérőben üvegdarabok, tömlődarab és apró műanyag forgács látható. A mérő felső részén az üveg és bakelitház között be lehet nyúlni a mérőbe.” Egyben jelölték, hogy a fogyasztómérő berendezés szándékosan vagy vétkes gondatlansággal meg lett rongálva. Ellenben nem jelölték azt meg, hogy a berendezés befolyásolásával vagy megkerülésével történt a vételezés!! Ekkor nyilatkozta az ismerősöm, hogy tudomása nincs a mérő sérüléséről, valószínűnek tartotta, hogy a mérőóra akkor sérülhetett meg amikor a villanyoszlop melyen elhelyezték, egy viharos éjszaka kidőlt (tanyán egy puszta területen helyezkedik el mely ki van téve minden időjárási viszonytagságoknak). Az ellenőrzést végzők a szerződésszegéses vagy szabálytalan vételezés körülményeit megszüntették (ezt rögzítették a jkv-be), és a mérőhelyen lévő készüléket lecserélték (8126 lecserélt készülék mérőállással). Itt gondolná az ember, hogy vége a sztorinak, hát nem a kálvária még csak most kezdődött. 2001 augusztusában érkezett egy 699.015 Ft felemelt áramdíjas számla. Hát kifizetni nem tudták, nem is akarták, de nem is értették! Sajnos a tudatlanság és a hozzá nem értés ebben az esetben csak kárukra volt, mert mint az előző esetben egy határozott fellépés, egy jó tárgyaló képességgel rendelkező személy ezt játszva elintézte volna, hisz elég egyértelmű volt, hogy vétlenek voltak. Elmentek az összes létező DÉMÁSZ kirendeltségre, de nem mentek semmire. Majd egy jó akaró felajánlotta, hogy van egy bp-i ügyvéd aki jártas e fajta ügyekben és keressék öt meg. Meg is történt, felkeresték azonnal fizetniük kellett ahhoz, hogy vállalja és nevükben eljárjon ügyükben. Hát ez a nevezetes ügyvéd a mai napig egy levél erejéig megkereste a szolgáltatót de sikertelenül! Azt ajánlotta ügyfelének, hogy két lehetőség van vagy fizet vagy vár amíg a szolgáltató peres eljárásra szánja magát és majd egyezségkötéssel le lehet az összeget csökkenteni, vagy érdemi kifogásokat lehet előterjeszteni…!? Hát vártak de mire? 2004 júniusban már 703.050 Ft-os pótszámlát kaptak és egy részletfizetési megállapodást (11%-os kamatbért számítottak 36 hónapra azaz 23.500 Ft részletfizetési lehetőséggel.) Hát eddig a történet. Megjegyezni szeretném, hogy ismerőseim egy 1,5 szobás kis faházban élnek egyikük rokkant nyugdíjas, másikuk pedig csökkentett munkaidőben dolgozik, együttes jövedelmük 60-65.000 Ft. Mit tehetnek? Mert, hogy szerintem az ügyvéd az átverte őket az már biztos, sőt kiderült, hogy a nevezett ügyvéd a szolgáltató képviselője is!? Mit tud tanácsolni nekik? Jó az, hogy a mérőórát elvitték? Ezzel tud az áramszolgáltató ennyi idő elteltével bármit is bizonyítani? Tényleg érdemes várni?