Előkészítő ülés


Kovács_Béla_Sándor # 2015.10.15. 12:34

Szerintem azt csak a tanú kérheti. De igazából ezt a jogérzékem és az általános elvek ismerete súgja, a konkrét szabályozást részleteiben és fejből nem ismerem.

Krigi # 2015.10.15. 12:18

Én laikus vagyok a jogokhoz, azért kérdeztem... A 2. válasz nekem kétértelmű. Igen magánvádlóként. Azért a kérdőjel a végén, hogy "mit akarok én" (tehát nem lehet)?

Kovács_Béla_Sándor # 2015.10.15. 12:00
  1. Lehet?! Kell! Hiszen már megtörtént a vádemelés.
  2. Magánvádlóként?
Krigi # 2015.10.15. 10:19

Kedves Mindenki!

Van egy feljelentés (A ügy), amiben még tart a nyomozás. Ennek a nyomozásnak a folyamán derült ki egy másik (B ügy) büntetendő cselekedete a gyanúsítottnak.
Volt egy előkészítő tárgyalás, amelyen a gyanúsított csak az A ügyről tudott. A bírósági titkár felolvasta a B ügy magánindítványát, majd felajánlotta a fénymásolását a gyanúsított részére (későbbiekben fel tudjon készülni a meghallgatására). A tárgyaláson ezért nem is volt meghallgatva a gyanúsított.

Kérdés:

  1. A magánvádas iratot oda lehet adni az ügy ebben a fázisában? Nem kellett volna hozzá az én engedélyem?
  2. Szeretném az adataim zártkörűen kezelését igénybe venni. Viszont ezen a fénymásolt iraton lehet rajta van... ilyenkor mi van?!

A választ előre is megköszönöm!

Gabicsek # 2011.12.07. 21:16

Eddig mindig a tárgyalás szót használták

Ezek szerint már volt tárgyalás. Szerintem az pedig mindegy, hogy meghatalmazott, vagy kirendelt védője van, mindenképp értesíteni kell.

ObudaFan # 2011.12.06. 22:04

Azt kérdezném, hogy ez miben különbözik egy tárgyalástól.

Ahogy a neve mutatja, ez a tárgyalás előkészítésére szolgál. Leggyakrabban akkor tartanak (akkor kötelező tartani) előkészítő ülést, ha