Végrehajtás


egydiak # 2012.07.24. 21:32

Üdvözlet!

Egy bírósági ítéletben megállapítottak nekem 65ezer forint(+kamatok) kártérítést. Épp most töltöm ki a végrehajtási lapot és az volna a kérdésem, hogy lehet-e kérni költségmentességet (még diák vagyok /egyetemista/, így nincs jövedelmem.), illetve milyen módon/nyomtatványon lehet ezt megtenni? Ha több adós egyetemlegesen felel a tartozásért akkor annyi végrehajtó lapot kell kitölteni, ahány adós van? Ha a bírósági ítéletben szerepel, hogy a polgárjogi igények kielégítése érdekében visszatartanak bizonyos ingóságokat, akkor ezt célszerű beleírni a végrehajtási lapba? Ha nem élhetek a költségmentességgel, akkor milyen illetékekre, díjakra számíthatok?

Kérem, aki tud segítsen. Köszönöm

AlexKirályfi # 2012.07.25. 06:54

Nem vagyok jogász, tehát ne vedd készpénznek, amit írok, de látom, senki se válaszol neked.

Tapasztalatom a költségmentesség kérelmezésére:

2/1968 (I.24.) IM rend. 1-5 sz. melléklet

Ezt a bíróságon szerezheted be ingyenesen (de lehet hogy a netről is le tudod tölteni amúgy), és a bíróságnak be kell küldened.
Majd meglátod, mit kérnek azon, de a jövedelmedről igazolás, és a háztartásban élők jövedelmének igazolása is kell, valamint a Polgmest. Hiv. igazolása is kell rá, hogy milyen adókat fizetsz.
Ezek után meg a bíró majd eldönti, mi a helyzet, és megadja-e neked.

Ha van valami különleges körülmény, amit a lapra nem lehet ráírni, akkor azt tanácsos külön lapon még megindokolni, és azt is benyújtani, de csak röviden, mert aztán el se olvassák!

Azt hiszem ennyi, de ez csak így emlékezetből mondom, bocs, ha valamit kihagytam.

egydiak # 2012.07.25. 20:20

Ok. Köszi szépen, hogy válaszoltál. Megpróbálom ezt a költségmentességet, aztán lesz ami lesz.

egydiak # 2012.07.25. 20:39

Közben megtaláltam:
http://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…