Szlovák "C" rendszám


wers # 2015.11.11. 14:49

Ha a tótok C rendszámával jön be valaki és szerepel a SK felségjelzés rajta, akkor a magyar hatóságok nem vizsgálhatják, hogy az a szlovák jogszabályok szerint használható-e külföldön.

De azt igen, ki vezette (magyar állampolgár-e), és meddig érvényes a forgalmi.

Dr.Attika # 2015.11.11. 13:37

Van egy multilaterális ENSZ-nél letétbe helyezett szerződés, miszerint Magyarország minden külföldi felségjellel ellátott gépjármű rendszámát legálisnak fogadja el az ellenkező bizonyításáig. Pl. a mi P vagy E rendszámunkkal is legálisan lehet részt venni külföldön a közúti forgalomban attól függetlenül hogy a magyar jogszabályok azt tilalmazzák. Viszont is így van. Ha a tótok C rendszámával jön be valaki és szerepel a SK felségjelzés rajta, akkor a magyar hatóságok nem vizsgálhatják, hogy az a szlovák jogszabályok szerint használható-e külföldön.

kisGy # 2015.11.11. 11:25

Kedves takcsab!

Nagyon köszönöm az infót, ez sokat segített ;)

Ezt csak szlovák cég igényelheti, vagy magyar is esetleg?

Üdv,
kisGy

Ui.: úgy tűnik már megint valami, amit a szlovákok jobban csinálnak, mint mi... :)

takcsab # 2015.11.10. 23:30

Egy kis infó a szlovák C rendszámról:

Megfelel a magyar P rendszámnak, viszont nem olyan szigorúak a feltételei.

Az igénylő cégnek a cégkivonatában szerepelnie kell az autógyártás, autókereskedelemnek.

Az ára egy évre kb 300 euro, ez tartalmazza az illetéket és a biztosítást.

Bármilyen autóra fel lehet rakni, csak egy papíron rögzíteni kell az autó adatait: típus, alvázszám és hogy mikortól használják a rendszámmal. Van egy jegyzék: abba szintén rögzíteni kell kinél volt a rendszám és milyen autót vezetett.

Viszont nem kell vezetni indítási naplót.

A rendszámot a rendőrségen lehet igényelni, kb 3 nap az átfutási idő.

A pontos megnevezése: átmenetei rendszám. Ha jól tudom létezik 30 napos verzió is, ami olcsóbb.

Ezeket az információkat első kézből tudom: a cégem igényelt ilyen rendszámot és ezeket a "használati utasításokat" a rendőrségen mondták el. És érvényes az egész EU-ba.

Remélem tudtam megfelelő tájékoztatást adni.

kisGy # 2015.11.09. 06:43

Sziasztok,

nagyon köszönöm mindenkinek a válaszát, de sajnos valami ebben a német sárga jelzésű rendszámban tuti sántít még.
Én hoztam már be magamnak néhány autót Németországból, mindet egytől egyig a sárga rendszámmal. Mindet én váltottam ki épp valamelyik németországi okmányirodában személyesen, amelyben egyértelmű volt a kiadást végző személy számára, hogy én ezzel most elindulok Magyarországra. Mégis kiadták, mindig. Utoljára most aug-ban. A biztosítása is EU-ra szól.
Szóval nem gondolnám, hogy ők törvénytelenül jártak volna el mind egytől egyig, de ha valaki mégis meg tudná nekem mutatni azt a jogszabályt, akár német nyelven is, ami ennek ellentmondana, azt nagyon megköszönném.

Üdv,
kisGy

pohicop # 2015.11.04. 16:30

kisGy!

A sárga szélű német rendszám pont úgy van ahogy "véleményem" írta. Van erről "belső" intézkedési leírás, melynek alapja a német hatóságok tájékoztatása. Tehát 100%, hogy itthon nem érvényes.

A Szlovák "C"-re a választ még várom.....

Véleményem # 2015.11.04. 16:09

KisGy

Valamint az is nagyon érdekelne, hogy miért is nem érvényes a német sárga jelzésű 5 napra érvényes ideiglenes rendszám Németországon kívül?

Ezt a rendszámot Németország területére adják ki, ott érvényes 5 napig és a biztosítása is csak Németországon belül érvényes. Mivel a biztosítása nem érvényes Mo.-on így már eleve bukta van. ( ezzel a német honosságú autóval, németek által saját országukban kocsikáznak jobb esetben, bár lehet ez túl egyszerű megfogalmazás )
A piros szélű rendszámhoz olyan biztosítást kötnek ami érvényes Mo. területén. De ha a piros részben lévő dátumon túl a rendszám használva van akkor azt szintén elveszik mert már nem érvényes. ( ezzel viszont Németo.-ból kihozott autóval lehet járni adott napig és forgalomba helyeztetni más országban. )
A sárga szélű rendszám az "szakmai" rendszám amely a kibocsátó állam területén érvényes. Vannak EU-s egyezmények és rendőrségi állásfoglalások mely alapján eljárnak és intézkednek a hatóságok. Egyszeri ember nem tudja és a német "rásózza" majd használja és meglepődik. Vagy a másik szemlélet, hogy bűncselekmény tárgya, elkövetési eszköze stb. a jármű amire a rendszám felkerül. Sok szálon el lehet indulni ezen rendszám kapcsán.

Jogszabályilag egyszerű szabálysértési eljárás 2012. évi II. tv. 221.§ Érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés. és a 326/2011 Kormány Rendelet alapján történik a rendszám elvétel.

Ez már egy rutin eljárás mivel régóta vannak ilyen rendszámok használatban... és itt jön az új divat a zöld karakteres szlovák "C" rendszám, mely szintén egy ideiglenes rendszám.

pohicop

A szlovák rendszám kísértetiesen hasonlít a német ideiglenesre. Ez a "C" rendszám import rendszám tudtommal. Van itt ennek kapcsán egy 30 napos határidő is többek között.
Pl.:
Belföldi üzembentartó tulajdonába került, külföldön nyilvántartásba vett jármű behozatalától számított 30 napon belül kezdeményeznie kell a jármű származtatási ellenőrzését és a magyarországi forgalomba helyezését.
326/2011. Korm. Rend. 47.§ (4)

Ezen túl lehet nézni még a magyar nyelvű vagy a hiteles fordítás meg van e a megfelelő dokumentumokhoz.
A rendszám kié, mié, miért használja, hogyan, milyen jogcímen, stb... sok rétű dolog sok apróság amit lehet nézni vizsgálni, adott esetben.

Ez szintén szabálysértés ugyan úgy mint a német ideiglenes rendszámnál. van egy 1980. évi 3. törvényerejű rendelettel kihirdetett Bécsben aláírásra megnyitott egyezmény 35. cikk 1. a) pontja. Nem pontos az idézés de így már megtalálható..

KisGy

Kifejezetten érdekelne, hogy mi is a valós jelenlegi helyzet ezzel a szlovák C rendszámmal? Én úgy hallottam, hogy ez megfelel a magyar P rendszámnak. Igaz ez?

Akár meg is felelhet egy bizonyos szemszögből nézve, de ugyan akkor meg nem. A kiváltásának a feltételei mások és a használati feltételei is. A rendszámokat amire kitaláltak mint célja az talán egyezik. Ennek ellenére egyes emberek képesek feltenni mindenre mindenféle célból egyik illetve másik rendszámot.
Van aki X eus országból ( nem szlovák ) behozza az autót Mo.-ra és itt a "C"-s ideiglenes szlovák rendszámmal jön megy az autóval közlekedik országon belül majd forgalomba helyezteti Mo.-on. Egyszerű logikával szerintem az ideiglenes szlovák rendszámot nem erre találták ki, hogy azzal mondjuk osztrák autót behozzon valaki magyaro.-ra és itt forgalomba helyezze. a szlovák import rendszám, kapcsán nem történt szlovák import ha leszűkítve nézzük.
Ez például csak egy vissza élési mód volt, de ezen túl lehet sok más is, mint például a német ideiglenes rendszám kapcsán tették. A biztosítás meglétét szintén lehet nézni minden esetben.

pohicop biztos tud ehhez még hozzá tenni vagy elvenni vagy egyéb észrevételt tapasztalatot írni.

Véleményem # 2015.11.04. 16:09

KisGy

Valamint az is nagyon érdekelne, hogy miért is nem érvényes a német sárga jelzésű 5 napra érvényes ideiglenes rendszám Németországon kívül?

Ezt a rendszámot Németország területére adják ki, ott érvényes 5 napig és a biztosítása is csak Németországon belül érvényes. Mivel a biztosítása nem érvényes Mo.-on így már eleve bukta van. ( ezzel a német honosságú autóval, németek által saját országukban kocsikáznak jobb esetben, bár lehet ez túl egyszerű megfogalmazás )
A piros szélű rendszámhoz olyan biztosítást kötnek ami érvényes Mo. területén. De ha a piros részben lévő dátumon túl a rendszám használva van akkor azt szintén elveszik mert már nem érvényes. ( ezzel viszont Németo.-ból kihozott autóval lehet járni adott napig és forgalomba helyeztetni más országban. )
A sárga szélű rendszám az "szakmai" rendszám amely a kibocsátó állam területén érvényes. Vannak EU-s egyezmények és rendőrségi állásfoglalások mely alapján eljárnak és intézkednek a hatóságok. Egyszeri ember nem tudja és a német "rásózza" majd használja és meglepődik. Vagy a másik szemlélet, hogy bűncselekmény tárgya, elkövetési eszköze stb. a jármű amire a rendszám felkerül. Sok szálon el lehet indulni ezen rendszám kapcsán.

Jogszabályilag egyszerű szabálysértési eljárás 2012. évi II. tv. 221.§ Érvénytelen hatósági engedéllyel vagy jelzéssel való közlekedés. és a 326/2011 Kormány Rendelet alapján történik a rendszám elvétel.

Ez már egy rutin eljárás mivel régóta vannak ilyen rendszámok használatban... és itt jön az új divat a zöld karakteres szlovák "C" rendszám, mely szintén egy ideiglenes rendszám.

pohicop

A szlovák rendszám kísértetiesen hasonlít a német ideiglenesre. Ez a "C" rendszám import rendszám tudtommal. Van itt ennek kapcsán egy 30 napos határidő is többek között.
Pl.:
Belföldi üzembentartó tulajdonába került, külföldön nyilvántartásba vett jármű behozatalától számított 30 napon belül kezdeményeznie kell a jármű származtatási ellenőrzését és a magyarországi forgalomba helyezését.
326/2011. Korm. Rend. 47.§ (4)

Ezen túl lehet nézni még a magyar nyelvű vagy a hiteles fordítás meg van e a megfelelő dokumentumokhoz.
A rendszám kié, mié, miért használja, hogyan, milyen jogcímen, stb... sok rétű dolog sok apróság amit lehet nézni vizsgálni, adott esetben.

Ez szintén szabálysértés ugyan úgy mint a német ideiglenes rendszámnál. van egy 1980. évi 3. törvényerejű rendelettel kihirdetett Bécsben aláírásra megnyitott egyezmény 35. cikk 1. a) pontja. Nem pontos az idézés de így már megtalálható..

KisGy

Kifejezetten érdekelne, hogy mi is a valós jelenlegi helyzet ezzel a szlovák C rendszámmal? Én úgy hallottam, hogy ez megfelel a magyar P rendszámnak. Igaz ez?

Akár meg is felelhet egy bizonyos szemszögből nézve, de ugyan akkor meg nem. A kiváltásának a feltételei mások és a használati feltételei is. A rendszámokat amire kitaláltak mint célja az talán egyezik. Ennek ellenére egyes emberek képesek feltenni mindenre mindenféle célból egyik illetve másik rendszámot.
Van aki X eus országból ( nem szlovák ) behozza az autót Mo.-ra és itt a "C"-s ideiglenes szlovák rendszámmal jön megy az autóval közlekedik országon belül majd forgalomba helyezteti Mo.-on. Egyszerű logikával szerintem az ideiglenes szlovák rendszámot nem erre találták ki, hogy azzal mondjuk osztrák autót behozzon valaki magyaro.-ra és itt forgalomba helyezze. a szlovák import rendszám, kapcsán nem történt szlovák import ha leszűkítve nézzük.
Ez például csak egy vissza élési mód volt, de ezen túl lehet sok más is, mint például a német ideiglenes rendszám kapcsán tették. A biztosítás meglétét szintén lehet nézni minden esetben.

pohicop biztos tud ehhez még hozzá tenni vagy elvenni vagy egyéb észrevételt tapasztalatot írni.

kisGy # 2015.10.29. 11:18

Kedves Fórumozók!

Kifejezetten érdekelne, hogy mi is a valós jelenlegi helyzet ezzel a szlovák C rendszámmal? Én úgy hallottam, hogy ez megfelel a magyar P rendszámnak. Igaz ez?
Valamint az is nagyon érdekelne, hogy miért is nem érvényes a német sárga jelzésű 5 napra érvényes ideiglenes rendszám Németországon kívül?

Nagyon megkérek mindenkit, hogy kizárólag azok válaszoljanak, akiknek jogszabály van a kezükben, és tudják azzal konkrétan bizonyítani az állításukat, mert a magán véleményekkel nem tudok mit kezdeni.

Előre is köszönöm szépen ha valakinek konkrét infója van, és azt hajlandó itt megosztani.

Üdv,
kisGy

MitoGábor # 2015.10.22. 15:52

Ebből is kétféle rendszám létezik:
az, amelyik egy gépjárműre él és 1 hónapig lehet használni, és egy olyan, amit 1 évre adnak és több autóra is rá lehet rakni. Olyan, mint nálunk a P rendszám. Ez nem 30€, hanem kb. 400€-ba kerül a kiváltása.

pohicop # 2015.10.17. 18:38
pohicop # 2015.10.17. 18:38

Ezt írja a törvényük a rendszámról:

"10. Tabuľka so zvláštnym evidenčným číslom s rozmermi 24 cm x 15 cm pridelená jednotlivému vozidlu dovezenému do Slovenskej republiky"

Én úgy gondolom import rendszám.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/151017/C_rendsz_m_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/151017/C_rendsz_m_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

pohicop # 2015.10.17. 18:17

Véleményem!

Annyi az előrelépés, hogy szlovák jogász rendőr kolléga kérésemre állásfoglalást kért a minisztériumuktól, hogy lehet e ezt az országukon kívül használni. Elmondása szerint a törvényük nem teljesen pontos ez ügyben. Járásonként változik, hogy miként adják ki. Nincs egységes alkalmazás. A legtöbb helyen kifejezetten kiemelten elmondják, hogy a rendszám csak Szlovákia belterületén érvényes a járási rendszám megkapásáig.

Az, hogy erre a Magyar nepperek rákaptak érthető, hiszen 30 euróért kiváltják és flangálnak vele itthon.

Ez nem is gond, ha olyan autón van amit majd Szlovákiában kíván forgalomba helyeztetni, de efelől kétségeim vannak, meg ha rakosgatják össze vissza mindenre akkor főleg, mivel ezt nem több autóra adják ki csak egyre.

Zavaros a dolog.....nem szeretem az ilyet.

Remélem hamar értesítenek, hivatalosan. :)

pohicop # 2015.10.17. 18:10

MitoGábor!

A szlovák exportrendszám az okkersárga alapon fekete karakterrel ellátott és van rajta egy piros négyzet amin látszik a lejárati idő.

A "C" rendszám nem exportrendszám.
Hivatalosan kerti házi kistraktorok kapják meg erős út és időkorlátozással, valamint külföldről behozott és szalonból újonnan kikerülő autók, de csak akkor ha Szlovákiában fogalomba kívánják őket helyezni és a regisztrációt megindították. ezen rendszámot addig viselhetik ezek az autók amíg a hivatalos járási rendszámot meg nem kapják. ez 1 hónapon belül van.

Szóval véletlenül sem exportrendszám ez, hanem inkább belföldi vagy importrendszám, na meg kistraktor rendszám.

Véleményem # 2015.10.17. 13:28

pohicop

Történt előrelépés az ügyben?

Láttam ilyen rendszámot, Szlovákia határaitól elég messze Magyarországon... Rendszeresen használják itt ott ezt az ideiglenes rendszámot, esetleg még át is teszik autóról autóra... ( nem kerti traktorról, hanem nagyobb értékű autókon látom ezt )

MitoGábor # 2015.10.05. 12:23

Nekem is több ismerősöm használ C tipusú export rendszámot.
Nem tudom, hogy ez miért zavarja a szemed, teljesen hivatalos dolog. Ezeket kint csak a rendőrség adja ki, rendesen kifizetett biztosítás van rá, EGT-ben élő zöldkártyával. Nem keverendő össze a himi-humi itthoni gagyi P rendszámokkal.
Sehol nincs leírva, hogy azt csak Szlovákiában lehet használni. A kinti rendőr ismerősöd keveri a rendszámokat. Ebből valóban létezik olyan, amit csak belterületen lehet használni, az 1 hónapig érvényes, azokat szokták kiadni traktorokra, meg olyan járművekre, amik alapból nem kapnának rendszámot.

pohicop # 2015.10.02. 17:56

Egy hatályos ORFK utasítás tiltja, hogy rendőrként ehhez hozzászóljak. Magánszemélyként mondom hát, hogy az a biztos aminek én jártam utána. ;) Szerintem érted :)

Szlovák rendőr kollégával beszéltem. Alátámasztotta a sejtésemet. Csak Szlovákia belterületén használható ideiglenes rendszám ez, melyet a házibarkács kistraktorokra és a külföldről Szlovákiába behozott autókra adnak ki, vagy akár egy autószalonba adnak ki az új autóra amíg a járási hivatalos szlovák rendszámot az új tulaj meg nem kapja.

Dr.Attika # 2015.10.02. 17:04

Szívesen.
Még egyszer tanácsolom. Ez a jogi probléma nem a motoros rendőr járőr problémája. Ha intézkedned kell ilyen rendszámú gk. vonatkozásában, akkor csak diktáld be a központnak és ők megmondják, hogyan tovább.

pohicop # 2015.10.02. 14:18

Köszönöm a segítséget Dr.Attika!

Ez egy ideiglenes Szlovák rendszám.
Volt egy időszak amikor a Németektől a sárga szélű ideiglenes rendszámmal hordták be az autókat. Holott az csak Németország területére érvényes próbarendszám.
A piros szélű ideiglenes rendszám az amivel haza is lehetett hozni több országon keresztül a megvásárolt autót.

Szóval ebből kiindulva vannak olyan rendszámok melyek érvényesek "mindenhol" és vannak "nemzeti" rendszámok, melyek nem érvényesek csak az adott országban ahol kiadták.

Magyarországi rendszámok közül sem érvényes mind az országon kívül, van ami igen, van ami nem és van ami csak kölcsönös egyezmény alapján.

Ebből indultam ki.....

Dr.Attika # 2015.10.02. 14:07

Tisztelt Pohicop!
Van egy nemzetközi egyezmény. (hirtelen nem tudom idézni, keresgélni kellene a jogtárban) amely szerint Magyarország elfogadja más országok rendszámát. Tehát főszabály szerint nem kételkedhetünk annak valódiságában. Az a lényeg, hogy a gépkocsin vagy a rendszámon szerepeljen az adott ország felségjele.
A következőt javaslom. Ha legközelebb ilyen rendszámot látsz szolgálatban, állítsd meg és a rádión kérd az azonosítását. Onnan majd kiderül, hogy jogos vagy sem. Egyébként van egy szlovák autókereskedő ügyfelem és rákérdezek, ha legközelebb találkozunk.

ius latratus # 2015.10.02. 11:18

Nem biztos, hogy jó az, hogy egyre többen ilyen rendszámmal közlekednek Magyarországon, követnek el szabályszegéseket, szabálysértéseket, esetleg bűncselekményt. Hátráltatja vagy mondjuk ki sok esetben lehetetlenné teszi a velük szembeni felelősségre vonást bizonyos elkövetett dolgok esetén.

Viszont olyan mértékben elszaporodtak ezek a rendszámok, hogy már csak utána nézek....önszorgalomból.
Nagyon nem kerek ez nekem.

Na! Mi a manó...

pohicop # 2015.10.02. 08:38

Dr.Attika!

Te vagy ezen dolgoknak a szakértője, azt tudom.
Egyszerű motoros rendőr járőr vagyok.
Viszont olyan mértékben elszaporodtak ezek a rendszámok, hogy már csak utána nézek....önszorgalomból.
Nagyon nem kerek ez nekem.
Eddig annyit tudtam kiolvasni a törvényükből, hogy két féle dologra adják ki. Az egyik az otthoni barkács kistraktotok, a másik esetben járműkereskedőknek import rendszámként, vagyis e szerint olyan autóra amit külföldről visznek be Szlovákia területére és ott akarnak forgalomba helyezni.
Keresgetek még az ügyben.
Nem biztos, hogy jó az, hogy egyre többen ilyen rendszámmal közlekednek Magyarországon, követnek el szabályszegéseket, szabálysértéseket, esetleg bűncselekményt. Hátráltatja vagy mondjuk ki sok esetben lehetetlenné teszi a velük szembeni felelősségre vonást bizonyos elkövetett dolgok esetén.

Dr.Attika # 2015.10.02. 05:36

Pénzügyi nyomozó vagy?

pohicop # 2015.10.01. 21:24

Közben rátaláltam a szlovák 8/2009 Z.z.-re aminek a 127§-a kezdi taglalni ezt a C betűjelű rendszámot.....ír feltételeket, de mint ha tényleg kiadható lenne kistraktorra és egyéb járművekre is gépjárműkereskedőknek. A jogszabályok nem egyszerűek, hát még szlovákul XD

pohicop # 2015.10.01. 20:09

Sziasztok!

Megszaporodtak a "C" kezdőbetűjű Szlovák rendszámok Magyarország területén. Ezen rendszámok viszonylag új autókon vannak, az autót vezetők általában autódílerek vagy hozzátartozóik. Utána kerestem ennek a rendszámnak. Azt tudtam meg eddig róla, hogy "technikailag nem megfelelő járművek rendszáma" néven fut Szlovákiában. Otthon barkácsolt, forgalomba nem helyezhető kerti traktorokra engedélyezte a kiadását a Szlovák kormány. A kérelem alap adatokon kívül 33 euró befizetésével jár, fényképek kellenek a járműről több oldalról, azonosító jeleket le kell írni ha van. Ez után 3-ad rangú utakon, meg földutakon, erdőben lehet ezen kistraktorokkal közlekedni kizárólag mezőgazdasági vagy erdészeti célból és csak nappal.

A pontos jogszabályt keresem 8/2009 vagy 9/2009 szlovák közlekedési törvény tartalmazza. Ha ebben tud valaki segíteni akkor köszönöm előre is.

Valamint érdekel, hogy mit követ el az a bűnös, aki ezen feltehetőleg Szlovákia belterületén érvényes kistraktor rendszámmal Magyarország területén egy nagy BMW X6-ossal autókázik?

Az biztos, hogy olyan egyedi azonosítót használ az autóján ami nem arra az autóra való. Valószínűleg megvan annak az autónak a valódi rendszáma is valahol, ez már nyomozás kérdése kideríteni, alvázszám alapján. Aki levette a rendszámot és feltette ezt a rendszámot az gondolom elkövette az egyedi azonosítójellel visszaélés bcs.-t. Bizonyítani nem könnyű, ki volt az általában, de ez más tészta.

http://kepfeltoltes.hu/…ltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/…ltes.hu_.jpg

Vélemények?