Téves számlaszámra utalásról információ


szucsistvan # 2019.10.03. 07:16

Tisztelt Fórumozók!
Az alábbiakban kérném újfent támogató segítségüket.

Adott egy elektronikus átutalás mely során számla szám hibásan lett megadva (állítólag már nem aktív számlaszám). Az eredeti cél számlaszáma a fogadó bank cégcsoportjának egyik tagja. A fogadó bank (nem hivatalos értesülés alapján) várhatóan észre is vette a problémát és átirányította a helyes számlaszámra.
Csakhogy, a fogadó ügyintézője azt állítja, hogy nem látja (valószínűleg a belső könyvelése miatt). Az adott fogadó bank, semmilyen információt nem hajlandó adni a tranzakcióval kapcsolatban, mondván hogy csak a tulajdonosnak adhat. Ez érthető, mert a fogadó banknak nincs se jogköre se lehetőség a küldő személy azonosságának igazolására.
DE! Az utalás a törvények értelmében a saját tulajdonom, mindaddig amíg ellenszolgáltatás nem történik meg. Ha rossz (téves) számlára megy az utalás, akkor a fogadó banknak ezt az észrevételkor kötelessége visszaküldeni. Ha viszont átirányítja a helyes számlaszámra, akkor (ha köszönet is jár érte) talán nem ártana erről a küldőt is tájékoztatni? Vagy legalább nem kellene lennie egy csatornának, ahol a küldő erről kaphatna hivatalosan is egy visszajelzést? Mondjuk a küldő bankon keresztül megkérve a fogadó bankot, hogy nyilatkozzon az adott tranzakció sorsáról?
Mert itt egyfajta jogi összeférhetetlenséget látok, hogy az úgymond saját tulajdonomról nem kérhetek visszaigazolást sehol sem.