Téves utalás, mit tehetek?


oligaliga # 2019.10.30. 14:40

Ott volt valami miatt, hogy nem tudták honnan jött a pénz.

Ilyen nincs, hogy nem tudják. Ha csak nem valami offshore vagy pénzmosó számláról érkezett.

Különösen belföldi utalásnál lehet tudni, honnan érkezik, még csak nem is kell a küldő ügyfél neve, elég a bankszámlaszám. Kivonaton, számlatörténeten egyértelműen rajta van.

alfateam # 2019.10.30. 10:30

Ez az utalás után fél óra volt.
Ott volt valami miatt, hogy nem tudták honnan jött a pénz
Na ilyen nincs! Egyetlen bank sem foglalkozik olyan ügyféllel akit nem tud valamilyen módon beazonosítani!

Kovács_Béla_Sándor # 2019.10.30. 10:29

Nem értem, mi a problémád.

kisa6 # 2019.10.30. 10:19

Köszönöm az okos hozzászólásokat, természetesen az első volt, hogy a bankkal beszéltem.
Ez az utalás után fél óra volt.
Ott volt valami miatt, hogy nem tudták honnan jött a pénz.
Különben nem mentem volna tovább. Okosak.

alfateam # 2019.10.30. 10:04

Nem tudom ki hibázott, nem mondják meg.
Nem-mindegy neked? Ha megmondják a nevét azzal okosabb leszel.
Az a pénz nem a Tied. És mi az, hogy három napig kerested? A banknak azt mondod utalják vissza a feladónak azonnal visszautalják.

Mit tegyek?” Fizesd vissza és azt még köszönd is meg, hogy részletekben fizethetsz.

oligaliga # 2019.10.30. 10:02

kisa6

Januárban rontottad el. A beérkező utalásnál rögzítik a küldő felet és a számlaszámot is, egyszerűen vissza lehet utalni.

Az nem számít, hogy az utalásnál vagy a jóváírásnál ki hibázott, Neked kellett volna visszaküldeni a pénzt.

kisa6 # 2019.10.30. 09:49

Kedves fórumozók!
Tavaly januárban érkezett a számlámra pénz, amit tévesen utalt egy kft.
3 napig kerestem, ki a küldő, voltam banknál, navnál tb-nél, sehol semmire nem jutottam.
Most megkeresett egy nyomozó, eljárás miatt.
Felvettem velem a kapcsolatot a kft is, részletekben kell visszafizetés az összeget.
Nem tudom ki hibázott, nem mondják meg.
Mit tegyek?
Köszönöm!

nandy # 2008.05.20. 11:51

Így van.

bigdady # 2008.05.20. 10:16

Amúgy meg átutalási megbízást adsz a banknak, hogy az adatokkal amiket kitöltesz küldjék el a pénzt. Így is úgy is védve vannak

bigdady # 2008.05.20. 10:15

Fenntartom hogy nem ellenőrzi a fogadó bank a párosítást. Bár a BB nagyon jó bank lehet hogy ők igen.

tatti # 2008.05.20. 09:54

Nanemá, Bigdady! Szép is lenne, ha csak úgy érkeztetnének minden bejövő összeget! Mondjuk, Tóth Tamás számlaszámára érkezik egy utalás, ami Kovács János nevére van feladva. Persze hogy nem a küldő bank feladata ellenőrizni, hanem a befogadó banké, hiszen csak ő tudja, hogy a számhoz milyen név tartozik! Egyébiránt, amit leírtam az nem kitalált, nem kéne azonnal kétségbe vonni azt amit valaki állít. De ha nem haragszol nem linkelem be a számlakivonatomat... Továbbra is állítom, hogy a befogadó bank hibázott, hiszen a számlaszám/név páros nem felelt meg a valóságnak, ezért az összeget nem helyezhette volna rá az adott számlára. Mindenképpen sárosak! Az én esetem: egy szállodai számlát utaltam át, a számlaszám helyes volt, a név helyére viszont a hotel neve került véletlenül, nem az azt üzemeltető cégé. A BB visszautalta, hiszen XX Hotel nevén nincs bankszámla! Viszont, XY Kft nevén, igenis van! Más helyzet, ha egy másik Tóth Tamás nevére utalsz, mint amelyikre akartál. Itt már a felelősség nem a bankot terheli, hiszen ha a név/szlaszám páros egyezik, gond nélkül landol a pénz a számlán. Innen tényleg már csak Tóth Tamás jóindulatán múlik...persze, ha nem megy szép szóval, majd megy erőszakkal. Egy APEH ellenőrzés után biztosan önként és dalolva fogja visszafizetni...persze lehet, hogy kell egy kis "löket" a hivatalnak, de hát ez nem lehet gond!

bigdady # 2008.05.20. 08:29

A banknak nem kell vizsgálnia hogy az ügyfél jó nevet adott-e meg a bankszámlaszámhoz amire utal. Ez hülyeség. Ugyan honnan tudná x bank, hogy y banknál azon a bnkszámlaszámon milyen ügyfél van.
Ilyen nincs. (gondolj bele elír egy betűt és máris visszajönne az utalás? Vagy a bankba vannak emberek akik egyesével végignézik? Áááá dehogy Ezt csak program csinálhatná.)

A BBrt folyószámlával nem rendelkező ügyfél pedig valószínűleg azt jelenti, hogy mégsem volt ilyen bankszámlaszám.

Szerintem a bankszámlaszám pedig nem banktitok, szerintem kiadják, hogy kié a bankszámla.

kismukk # 2008.05.20. 01:45

Talán inkább a kiinduló hely, az átutalással megbizott elsődleges bankfiók felkeresése javasolható (jobb, mint máris magánnyomozásba kezdeni...)

tatti # 2008.05.19. 07:52

Kismukk-nál a pont. Ha az általad adott átautalási megbízáson szereplő név nem egyezik meg a célszámla tulajdonosának a nevével, a bank nem teljesít, illetve a megcélzott bank nem fogad be. Ilyen velem is történt már, bár ott a számlaszám stimmelt, csak a név nem. A pénz néhány napon belül visszajött, ezzel a megjegyzéssel: "BBRT folyoszlval nem rend. ugyfel". Ebből kiderül, hogy melyik bank nem fogadta be. Pedig csak a név volt elírva. Szóval, mind a küldő, de főként a fogadó bank igencsak sáros...

Én magánemberként azt javaslom, hogy a számlaszám első három jegye alapján azonosítsd be a fogadó bankot, majd ott próbálj reklamálni. Itt találsz segítséget a bank keresésére (persze idézőjelek nélkül):

"http://www.takarekbank.hu/index.php?menu=tksz&almenu=kodok&melyiket=bankkod"

Itt a nagyobb bankok listája megvan, sajnos a kis takszövöké nincs...de biztosan az is lenyomozható percek alatt.

Remélem tudtam segíteni

üdv
tatti

kismukk # 2008.05.19. 06:08

Hogyan történt az átutalás?
Hitel (készpénz) kártyával, vagy átutalási papir kitöltésével? Kártyaátutalásnál a kártyatulajdonos (többnyire) visszavonhatja az átutalást bank értesitése mellett.

Papir kitöltésénél ott van a számlaszám és a kedvezményezett neve, - ezek megegyeznek?
Ha a név és szlaszám eltér, amiatt kifogásolni lehet, mert a bank nem egyeztette.

Egyjogász # 2008.05.19. 05:33

Az, akinek tévesen került átutalásra az összeg, jogalap nélkül gazdagodott, a pénz a jogalap nélküli gazdagodás szabályi szerint követelhető vissza.

Egyébként tényleg csak nagyon-nagyon reménykedni lehet, hogy korrekt személyről van szó, nem egy esetről hallottam már, ahol a tévesen kapott összeget csont nélkül elköltötték, pl. olyan hivatkozással, hogy azt hitték valami nyeremény...

Az nem bizonyítható, hogy a téves átutalás a bank hibája miatt történt?? (Mi az, hogy a bank tévesen adja meg a célszámla számát???)

_Wasp_ # 2008.05.18. 22:21

kondor:
vissza kell fizetnie, ezt a bíróság is megítéli csont nélkül. Az más kérdés, hogyha elkölti, akkor mit lehet majd az ítéletből végrehajtani, ezért azonnal érdemes lenne lépni.


_Wasp_

póker és jogi problémák ingyenes
és felesleges megoldása

monalisa1 # 2008.05.18. 22:07

Vélem csak meg kell válaszolnia egy bírósági kérdéskor: nagy hírtelen rádölt-e az OTP..., vagy nagy hírtelen honnan- miként a számláján a bizonyára nem jellemző ezen nagyobb összeg.

Aztán még az adóhivatal - csak mint egy tipp -, hogy utólag meg lehet-e "megszorongatni" egy kicsit., gondolok itt pl. a jövő évi személyi jövedelemadó bevallásra...

De ami leginkább kézzelfogható, javaslom érdeklődj- kérj tanácsot több másik banknál, hogy hasonló esetben miként is lehetne eljárni?!

(Én a napokban tévedésből rossz mobiltelefonszámra töltöttem fel 5.000 Ft-ot, szívom is a fogam miatta, de SEMMI ahhoz képest ami veled történt - még rágondolni is rossz. De tanulságnak és okulásnak nagy is megjegyzendő!)

Kondor # 2008.05.18. 21:05

Köszönöm a választ. Remélem korrekt lesz az ügyfél. "Ha véletlenül elköltődik' ebben az esetben visszaperelhetem azért??? Vagy a "verőemberek" segíthetnek csak?

monalisa1 # 2008.05.18. 21:04

Ne is az ügyintézőhöz menj a problémáddal hanem a fiókvezetőhöz.

monalisa1 # 2008.05.18. 21:01

Közben a banki ügyintéző minimum annyit tegyen meg, hogy az összeggel egyezően, ajánljon kedvező konstrukciójú személyi kölcsönt, vagyis a cégen belül segítse a hitelelbírást! Így ha másként nem (...) de csak "pénzednél leszek", aztán 7-8 évig kényszerűen törleszted a havi részleteket.

monalisa1 # 2008.05.18. 20:52

A banktól próbáld elkérni a számla tulajdonosának nevét-, címét- és az
esetlegesen meglévő telefonszámát, és felvenni vele a kapcsolatot.

Amúgy remélve mielőbb ő maga is észreveszi a váratlan summát, és ha korrekt, becsületes, egyből bemegy a küldő bankba tisztázni a dolgot.

Ha a bank a titoktartási kötelezésre hivatkozva netán nem adja ki a számlatulajdonos adatait, akkor bírósági úton lehet azt próbálni megszerezni.

Ha időközben esetlegesen elköltődik a pénz, sajnos pech...

Kondor # 2008.05.18. 20:30

SziasztoK!

Nagy bajban vagyok. Rossz számlaszámot kaptam egyik bank ügyintézőjétől és így 1,5 MFt utalás rossz helyre ment. Azt már nem tudom igazolni, hogy ő adott rosszat. A pénz egy ismeretlen magánszemély számláján landolt. Mit tehetek ez ügyben??
Kérem írjatok valamit!

Üdv

Edit