bank - 6 éves számlavezetési díj


drbjozsef # 2019.12.26. 20:12

forgalmiviszonyoknakmegfe,

Az 5 évvel ezelőtti számlavezetési díjak valószínűleg elévültek.

A legcélravezetőbb talán felvenni a kapcsolatot a szolgáltatóval, és kideríteni a hiba okát.

forgalmiviszonyoknakmegfe # 2019.12.26. 12:09

Tisztelt Hozzáértők!

10 évvel ezelőtt számlát nyitottam egy pénzügyi szolgáltatónál.
Ezt 2-3 évig használtam, aztán megszüntettem.
Erről tőlük semmilyen elektronikus formátumban nem kaptam megerősítést.
Ellenben azóta is rengeteg marketing jellegű üzenetet kapok az előzőleg megadott email címre.
Arról is több értesítést kaptam, hogy jogilag átalakultak, megváltozott a nevük, székhelyük etc.

Mivel ez egy másodlagos email cím, egy idő után ezeket már nem is követtem.

Most év végén vettem észre, hogy azután, hogy évekig csak ezek az információs csomagok jöttek, 2017 elején újra elkezdtek elektronikus számlaértesítőt is küldeni.
Ebbe jelszó és belépési opciók hiányában belenézni nem tudok.

Keresem a számlamegszüntetésről szóló papír alapú dokumentációt.
Jól értelmezem, hogy az esetleges számlavezetési díj hátralék 5 évnél régebbi része már elévült?

Más jellegű megkeresés a pénzügyi szolgáltató részéről nem érkezett.
Milyen szabályok vonatkoznak erre az esetre (elévülés, esetleges követelés kezelés etc.)
Vajon mi a legjobb eljárás a részemről ?

Köszönöm a véleményeket.

Barceo # 2006.12.13. 12:03

Köszönöm!

Kovács_Béla_Sándor # 2006.12.11. 13:22

Azzal csak a kamatokat tudod kivédeni. A követelés öt évnél régebbi rész viszont elévült.

Barceo # 2006.12.06. 15:34

2000 elején nyitottam egy számlát az ABN Amronál egy ingatlan adás-vétel miatt.
Ahogy az ügylet lezárult, a számlát úgy emlékszem megszüntettem.
Most megtalált a K&H (az ABN Amro jogutódja), hogy szerintük a számla él és mivel közel 6 éve nincs pénzmozgás, már 14 ezer Ft minuszban vagyok, amit 8 napon belül fizessek be.
Az a gond, hogy a papirok már nincsenek meg, de úgy emlékszem, hogy megszüntettem a számlát. Az is megeshet, hogy tényleg nem szüntettem meg, de tény, hogy sem az ABN-től sem a K&H-tól 2000 óta semmilyen értesítő/számlaegyenleg nem érkezett.
Mit tegyek, fizessek vagy hivatkozhatok az értesítési kötelezettség elmaradására?