Lakásbiztosítás


SolnesM # 2010.10.13. 15:31

T. kiscsillag4 !
A biztosítók ?
Mind szélhámosok !
Anno volt egy cascóm. Egyszer az Örsvezér téren betörték a kocsi ablakát és kiemelték a rádiót. Akkor már 10 éve volt a cascóm. Mondanom se kell semmit nem fizettek. Az tény, hogy a rádióra nem vot külön biztosítás. Erre a 10 év alatt nem hivták fel a figyelmemet. De az ablak kárban reménykedtem, hogy fizetnek. Nem fizettek. mondták : az ablakot azért törték be, mert el akarták és elvitték a nem biztosított rádiót, így fizetni nem tudnak.
Más . Mindig megkörnyékeznek a lakásbiztosítás kötéssel. Mesélnek a nem létező aranytárgyaim ellopásáról, meg mindenről. Aztán amikor megkérdezem, hogy ha a vihar tönkreteszi a tetőt fizetnek é.? Természetesen fizetnek - bizonyos szélsebesség felett. Az mennyi lehet.? Nem tudják, azt majd a meteorogia határozza meg.
Ha villany hiba miatt fegyullad a ház fizetnek é ? Természetesen, de az okot ki kell vizsgálni és ha felelős valaki a családban, nem fizetnek. Olyan mindig akad.
És még fizetnek ha a Titanik ledozerólja a házat. De a valós okok miatt történő károkra általában nem.

Ilyenek a biztosítók !!

monalisa1 # 2010.10.12. 16:27

Ha elméletig javítható is lenne a készülék, a több mint két évtizedre figyelemmel alkatrész már régen nincs hozzá. (Egy tv stb. gyár legfeljebb 8 évig köteles tartalékalkatrészről gondoskodni.)

monalisa1 # 2010.10.12. 16:23

Egy műszaki cikk pár év alatt "O"-ra leamortizálódik, onnantól forintosítható értéke gyakorlatilag nincs - legfeljebb szerencsés esetben használni lehet még sokáig.

A 23 éves tévédnél most jött el az idő hogy ujabbat vegyél, függetlenül a sajnálatos történéstől.

A biztosító -és bármelyikről is legyen szó- a 150 ezer forint fölötti értékű műszaki cikkekre valóban kér némi havi többletdíjat, és igen, van nekik erre táblázatuk.

Legközelebb figyelmesebben köss lakásbiztosítást, illetve a meglévőt egészítsed ki.

Külön: ama villámcsapás pech és most nem akarok "okos" lenni, de pár ezer forintért van túlfeszültség elleni áramelosztó: tv, dvd, sz.gép, hűtő, mosógép stb. túlélhet egy hírtelen nagy áramlökést.

monaLuis
laikus hozzászóló

kiscsillag4 # 2010.10.12. 08:52

Sziasztok!

A nyáron egy vihar alkalmával becsapott a villám a házunkba és a TV-t valamint a DVD lejátszót a vihar tönkretette. Elvittük mehjavíttatni egy szakboltba, ahol mondták, hogy minkét készülék javíthatatlan, amennyiben van lakásbiztosításunk, adnak egy igazolást, arról, hogy a készülékee javíthatatlanok. Felkerestük a biztosítónkat, aki berendelte mindkét készüléket és saját szakértőivel megvizsgáltatta azokat. Ezután a napokban jött az eredmény, hogy a TV-re nem tudnak semmit sem fizetni, mert annak értéke meghaladja a 150.000 Ftos összeget, amelyre kiemelt biztosítást kell kötni, amivel lakásunk nem rendelkezik. Én erre mondtam a biztosítónak, hogy mi alapján határozzák meg ezt a 150e-es értéket, mondta, hogy egy katalógusból. Nem értek vele egyet, alábbi szempontok miatt:
A TV 1987-es gyártmányú, nagyhátú, domború képernyős kb. 5 éve 25ezer Ft-ért vásároltuk. A biztosító magyarázata az, hogy ösztott képernyős (kép a képben), így magas az értéke. Én elhiszem, hogy ez a 90-es évek idején sokat ért, de most még működőképes állapotában sem érne többet néhány ezer forintnál.

Az lenne a kérdésem, hogy milyen úton tudok ez után a dolog után menni? A dologban komolyabban az zavar, hogy egy ilyen logikátlan kifogással kívánja magát a biztosító kihúzni a felelősség alól? Irreális dolognak tartom az ő értékbecslőjük által (talál elfogultságból) megállapított ár meghatározását. Sajnos egyszerű fogyasztóként nem tudom, hogy hol és milyen módon tudom a jogomat érvényesíteni.

Megjegyzés: A biztosítós, akivel telefonon beszéltem kérdezte, hogy elfogadom e az ajánlatát, mondtam, hogy szerintem a 0Ft-on nincs mit elfogadni. Valamint közöltem vele, hogy megpróbálok minden tőlem telhetőt megtenni, hogy utánajárjak az igazamnak.

Előre is köszönöm a segítséget!

üdv: kiscsillag

Kovács_Béla_Sándor # 2010.06.22. 08:07

Csináltassátok meg! Aztán majd nyújtsátok be a számlát a biztosítónak!

sziszbosz # 2010.06.20. 21:06

Halihó!

Segítséget, tanácsot kérnék.
Rövid történetünk: május 17-én és utána egy héttel még egyszer beáztunk, elég rendesen. Azonnal jelentettem a közös képviselőnknek (cégnek), aki felvette a jgyzk-et, elfaxolta a biztosítónak. A ház biztosítása fizet rá. Rá egy hétre kb. a közös képviselő kárszakértőjével kijött, fotóztak, jgyzk-et vettek fel. Megállapították az okát is, amit "gyorsan" megoldottak, de csak "tűzoltómunka-szerűen".
Azt mondta, hogy a biztosító telefonon meg fog keresni, valószínűleg tesz egy ajánlatot, amit vagy elfogadok vagy sem. Ha nem, ők is kijönnek. Azóta hetente hívom a közös képviselőt, mert a biztosító tojik a fejünkre, ő állítólag hetente hívja, és csak ígérgetnek.
A poén, hogy az emeleten lévő két szomszédunk szintén beázott, egyikük könnyebben megúszta, őket már hívta a biztosító kb. két hete, másik szomszédunk szintén letojva, ő már elkérte a közvetlen telefonszámot, de állandóan kinyomják.
Én hihetetlenül megértő vagyok és tudom, hogy rengeteg beázás történt, sok kár, és sok ügyük is van, ezt nem kétlem, de könyörgöm! Meddig várjunk?
Ha én nem fizetem be a biztosításom, 30 után megszüntetik.
És ha ők??? Se telefon, se levél, semmi!!!
Csinálnánk a lakást, mert 4 hét múlva szülök, és nem akarjuk ilyenben fogadni manókát, és főleg, ha már itt lesz közöttünk, akkor már nem koszolhatunk a lakásban - vagy elköltözök vele addig...

Ami engem érdekelne, és sajnos a neten nem találtam erre vonatkozó információt: a biztosítónak nincs törvényileg előírva, mennyi időn belül kell a bejelentéstől számítottan az ügyfelet megkeresni, bármilyen módon??? Jelentem, 30 napon túl vagyunk...
Forduljak a fogyasztóvédelemhez??? Teljesen tanácstalan vagyok.

Előre is köszönöm, ha bárki tud ebben tanácsot, információt adni!!

Sziszbosz

Royal # 2008.01.06. 20:54

Szia,
A társasház többi lakójánál is fordulnak-fordultak elő hasonó vakolat leesések, ez általánosnak mondható a házban. Tulajdonképpen perre nem nagyon akarok menni emiatt, mert annyit nem ér a tortúra, szvsz max 20-30 ezer forintból megjavitható a kár, én csak annyit szeretnék kideríteni, hogy a biztosítónak kötelessége ilyen esetben fizetni, és ha igen, hogyan vehetem rá, hogy teljesítse a kötelességét. A BKV csak egy tipp, érezhető, ha elmegy a ház előtt egy szerelvény, de természetesen csak privát véleményem, hogy ennek tudható be a vakolat pergés...

monalisa1 # 2008.01.06. 19:48

Azt, hogy villamos rázza szét a házat, szakértő tudja csak megállapítani - egyben hivatalos szakvéleményt adni erről.

Kártérités 5 évre visszamenőleg kérhető, tehát a mostani károd, valamint az ezen időtartamon belüli előzőek is elkárolhatók - ha dokumentumokkal bizonyítani tudod a kár bekövetkeztét, és a helyreállítás költségeit.

Perbehívni a BKV-ét, valamint II.r alperes Budapest főváros Önkormányzata.

A bíróság majd elrendeli az igazságügyi mérnökszakértői vizsgálatot.

(Vélem az egyik-másik szomszédnál is történt hasonló vakolatlehullás, így a közösen beadott kereset előnyös lehet.)

Royal # 2008.01.06. 19:20

Sziasztok!

Minap az otthonomban nyakamba zuhant 3 négyzetméter vakolat a plafonról. Még egy éve sincs, hogy tatarozva festve lett. Sajnos nem az első eset, és valószinüleg nem is az utolsó. Az ok nem hanyag munka, hanem vélhetően a ház előtt közlekedő nehéz villamosok végett fellépő vibráció. A plafon (és a fal) vakolata, a betonfalak illesztése mentén, kezdetben végigreped, majd bizonyos idő eltellte után, nagy felületen egyszerüen leesik. 20 év alatt már a sokadik eset volt, de még eddig nem vetettük fel kárként biztosításra, minden esetben saját költségen csináltattuk meg, de már egyre tarthatatlanabb (és költségesebb) évente-kétévente önköltségen vakolni festeni renoválni, nomeg mire fizeti az ember a lakásbiztosítást, ha nem ilyen esetekre.. Érvényes kötvény birtokában, felhívtam hát a biztosítót, és bejelentettem a kárt, megemlítve, hogy úgytudom ilyen esetekben is jár a kártérítés. Természetesen -ahogyan az egy jó hazai biztosítótól várható- rögtön elhárították a felelősséget, mivel nem beázásból adódott a kár, keressem fel a közösképviselőt, vagy a BKV-t, vagy bárkit az ügyben, őket pedig hagyjam békén, nem az ő hatáskörük. Namost engem nem nagyon érdekelnek az okok, és a felelősök, csak a tények, sokadjára keletkezett kár a lakásban, rajtam kívülálló okok végett, biztosítást pedig azért fizetek, hogy kár esetén kártérítést kaphassak.

Kedves szakértők, mi ilyenkor a teendő? Kinek a sara ez? Kihez lehet fordulni? Valóban igaz, hogy ez nem lakásbiztosítási ügy, vagy ez csak egy szokásos lerázás?

Előre is Köszönettel.
J.