5 perces szabály


drbjozsef # 2019.06.14. 10:12

nanemaaa,

itt megint definíciós vitát lehet folytatni, mi az "első vizsgálat", ugye.
Nemrégi tapasztalat : a sztrókos beteg hozzátartozóját a pultos nővér kikérdezte öt perccel a beérkezés után. Ha ez megfelel "első vizsgálatnak", akkor minden rendben.
(Orvos 4 óra múlva, MR hat óra múlva látta.)

nanemaaa # 2019.06.14. 10:05

Gondolom épp olyan komoly szabályról beszélünk, mint az orvosi ellátás esetében, a beérkezéstől számított 15 percen belül mindenkin elvégzik az első vizsgálatot.

gerbera317 # 2019.06.14. 10:01

Erre én is kíváncsi volnék. Ugyanis az, hogy „Egy ismerősömet fenyegették meg ezzel, mert a betelefonáló, több mint 6 percet várt”, legnagyobb jóindulattal sem értelmezhető. Rosszmájú hozzáállással pedig kimondható, hogy nemhogy érettségi írásbelin nem lehetne ezt a mondatot áttolni, de egy elemi ötödikes fogalmazásos házifeladaton sem.

oligaliga # 2019.06.14. 06:15

drbjozsef

Ez mind jó, de még mindig nem tudjuk, mire gomdol a költő, akarom mondani, a kérdező.

drbjozsef # 2019.06.14. 05:35

cserebogar,

Egyébként :

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
...
17/B.§(1) A közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás, valamint a külön törvényben meghatározott egyéb vállalkozás a fogyasztói panaszok intézésére, a fogyasztók tájékoztatására köteles ügyfélszolgálat működtetéséről gondoskodni oly módon, hogy az - törvény eltérő rendelkezése hiányában - az ügyfelek részére nyitva álló helyiségben kerüljön kialakításra.
...
(3)Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell a fogyasztó által kezdeményezett hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt perc várakozási időn belüli hívásfogadást és az érdemi ügyintézés megkezdését, kivéve, ha az a tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem lehetséges, feltéve, hogy a vállalkozás úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. A vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon - reklám továbbítása nélkül - a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, valamint az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell. Ha a hangfelvétel tartalmazza a 17/A. § (5) bekezdése szerinti tartalmi elemeket - ide nem értve a panasz előterjesztésének helyét, a fogyasztó által bemutatott bizonyítékok jegyzékét, a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírását, valamint a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét -, a jegyzőkönyv felvétele a fogyasztó beleegyezésével mellőzhető. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal kell ellátni és öt évig meg kell őrizni.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

drbjozsef # 2019.06.14. 05:32

A vajaskenyeres? Az 5 másodperc, de amúgy is kamu, ha leesik a földre, biztosan piszkos lesz...

oligaliga # 2019.06.14. 03:37

Milyen 5 perces szabály?

cserebogar04 # 2019.06.13. 20:44

Kedves Fórum Tagok!
Az alábbiakban kérném a segítségüket. Mennyire igaz, a bizonyos 5 perces szabály távközlési cég, nevén említve Invitel esetében? Egy ismerősömet fenyegették meg ezzel, mert a betelefonáló, több mint 6 percet várt.
Előre is köszönöm a válaszukat!