Kereskedelem, fizetett, de érte nem jött


nanemaaa # 2021.07.06. 07:06

Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy meddig vagy köteles tárolni, ha erre előzetes megállapodás nem volt, de a jövőre nézve célszerű lenne kialakítani egy olyan rendet, hogy személyes átvétel esetén mondjuk egy hétig ingyen tárolod, azt követően pedig tárolási díjat számítasz fel. Ha a tárolási díj összege eléri az áru értékét, akkor onnantól a tárolási díj fejében az áru ismételten eladhatóvá válik.

Mindenesetre célszerű lenne felszólítanod a vásárlókat, hogy x időn belül vigyék a megvásárolt terméket el az üzletből, ellenkező esetben az adásvételt meghiúsultnak tekinted, a vételárat visszafizeted, és a terméket értékesíted. Nem gondolnám, hogy örökre kerülgetned kellene őket.

Erika@1 # 2021.07.05. 20:56

Kedves Fórumozók!

Kereskedőként fordulok hozzátok olyan kérdéssel, hogy meddig vagyok köteles tárolni a kifizetett, ám át nem vett terméket a boltomban?
Adott pl. 4 szék, amit 3 éve vásárolt valaki a facebook oldalunkról kérve, árát elutalta, személyes átvételt választva, viszont azóta sem jött érte. Többször is írtam neki, volt, hogy nem reagált semmit, majd legközelebb annyit, hogy bocs, elfelejtette és jön, aztán mégse jött érte a mai napig.
Több éve tárolt holmi akad nálunk más is, például, porcelán, ajándéktárgy, kisbútor. Mind ki lett fizetve átutalással, személyes átvétel igénye mellett, ám nem érkeztek érte. Természetesen írtam többször emlékeztetőt, de nem történik semmi. Köteles vagyok őrizgetni? Ha igen, meddig?