Szerintem a Magyarországon forgalmazott termékekre - a cég székhelyétől függetlenül - vonatkoznia kell.
vásárlói jogok
Ha rendeltél, szerintem kezdd el nézegetni a román kereskedelmi törvényeket. Utoljára, amikor néztem, az eMag román cég volt, így az általad hivatkozott jogszabály nem annyira vonatkozik rá.
Rajnai Gabor
Ma már mindenhez (is) le lehet tölteni akár bantu vagy szuahéli nyelven is a használati utasítást.
Megértem, hogy te a cégtől követeled, de szerintem nem érdemes ekkora cirkuszt csinálni emiatt.
Ez nyilván csak az én szimpla laikus (nem jogi) véleményem!
Tisztelt Jogi Szaktanácsadók!
A kérdésem csak annyi lenne, hogy az alább - szó szerint idézett - eMAG reklamációm ügyében, amelyre mindeddig nem kaptam választ, van-e lehetőségem hivatalos szervnél / intézménynél panasz benyújtani, a hiányzó magyar nyelvű használati utasítás pótlása ügyében?
"Tisztelt eMAG Forgalmazó!
A vonatkozó törvényi előírások értelmében (lásd: https://net-jog.hu/…ti-utmutato/) Önök kötelesek részletes MAGYAR nyelvű használati utasítást, vagy annak elérhetőségét megadni valamennyi, Magyarországon forgalmazott termékükre vonatkozóan.
Az általam vásárolt mikrohullámú sütőhöz (eMAG, rendelésszám: 1117530260, számlaszám: 229701784404) mellékelt "Egyszerűsített használati utasítás" (lásd a csatolt képet) azonban, éppen a készülék beállításaira, programozására, valamint a funkciógombok használatára vonatkozó ismereteket nem tartalmazza!"
Tisztelettel várom a jogász szakértők tanácsait:
Rajnai Gábor
Teljesen szabályosan felajánlották a javítást, a cserét - még választhattál is. Az elállás második körös szavatossági jog, a konkrét esetben a második kör nem nyílott meg.
Ha online vásároltad a ruhát, akkor a jogszabály kimondja a 14 napon belüli pénzvisszafizetési kötelezettséget.
Boltban történő vásárlás esetében az eladónak nincs ilyen kötelezettsége. Jellemzően nem is szokták sehol sem visszafizetni, legfeljebb nagyobb áruházakban, ahol a vásárló elégedettsége fontosabb számukra.
Tisztelt jogi szakértők, kedves hozzáértők,
egy vásárlásomat követő áru árának visszafizetési igényem jogszerűségével kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Továbbá érdekérvényesítési lehetőségeimet illetően bizonytalan vagyok, amelyben hasznomra lenne az Önök releváns, szakmai hozzászólása, amelyet előre is hálásan köszönök.
A történtek röviden:
egy megvásárolt gépi kötött ruha kézi mosását és földön, kiterítve történt szárítását követően vettem észre, hogy bomlani kezdett a ruha nyaka (nem viseltem, kizárólag öblítettem). Két nappal később blokkal együtt visszavittem az üzletbe, ahol több megoldást javasolt az eladó hölgy: megcsináltatják (de akkor az már egy érték csökkent termék lesz), levásárolhatom (ugyanolyan ruhát szeretnék helyette, de az nem áll rendelkezésre, egyéb terméket pedig nem szeretnék a kínálatukból), hagyjam ott a ruhát és a tulajdonos hoz nekem ilyet körülbelül két hét múlva. Egyik alternatíva sem volt számomra kedvező, így a termék árának visszafizetését kértem. Azonban az eladó, illetve a vele telefonos kapcsolatban lévő üzlettulajdonos elmondása szerint erre törvényileg nincsen lehetőségük. Hiába a minőségi hiba, hiába a két napon belüli termékvisszavitel. Írtam a vásárlók könyvébe, de aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy számomra kedvező döntés születik-e.
Ebben az esetben mire számíthatok? Milyen lehetőségem van arra, hogy a termék árát kapjam vissza az üzlet által felajánlott lehetőségek helyett? Jelen helyzetben valóban törvény által meghatározott módon nem adhatja vissza az üzlet a vételárat? Egyáltalán van bármi alternatívám?
Segítségüket és válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Gréta