vásárlói jogok


drbjozsef # 2022.01.06. 09:00

Szerintem a Magyarországon forgalmazott termékekre - a cég székhelyétől függetlenül - vonatkoznia kell.

gylab # 2022.01.06. 07:43

Ha rendeltél, szerintem kezdd el nézegetni a román kereskedelmi törvényeket. Utoljára, amikor néztem, az eMag román cég volt, így az általad hivatkozott jogszabály nem annyira vonatkozik rá.

Szomorú örökös # 2022.01.06. 05:44

Rajnai Gabor

Ma már mindenhez (is) le lehet tölteni akár bantu vagy szuahéli nyelven is a használati utasítást.
Megértem, hogy te a cégtől követeled, de szerintem nem érdemes ekkora cirkuszt csinálni emiatt.
Ez nyilván csak az én szimpla laikus (nem jogi) véleményem!

Rajnai Gabor # 2022.01.06. 00:33

Tisztelt Jogi Szaktanácsadók!
A kérdésem csak annyi lenne, hogy az alább - szó szerint idézett - eMAG reklamációm ügyében, amelyre mindeddig nem kaptam választ, van-e lehetőségem hivatalos szervnél / intézménynél panasz benyújtani, a hiányzó magyar nyelvű használati utasítás pótlása ügyében?

"Tisztelt eMAG Forgalmazó!
A vonatkozó törvényi előírások értelmében (lásd: https://net-jog.hu/…ti-utmutato/) Önök kötelesek részletes MAGYAR nyelvű használati utasítást, vagy annak elérhetőségét megadni valamennyi, Magyarországon forgalmazott termékükre vonatkozóan.
Az általam vásárolt mikrohullámú sütőhöz (eMAG, rendelésszám: 1117530260, számlaszám: 229701784404) mellékelt "Egyszerűsített használati utasítás" (lásd a csatolt képet) azonban, éppen a készülék beállításaira, programozására, valamint a funkciógombok használatára vonatkozó ismereteket nem tartalmazza!"

Tisztelettel várom a jogász szakértők tanácsait:
Rajnai Gábor

Kovács_Béla_Sándor # 2021.11.09. 09:50

Teljesen szabályosan felajánlották a javítást, a cserét - még választhattál is. Az elállás második körös szavatossági jog, a konkrét esetben a második kör nem nyílott meg.

nanemaaa # 2021.11.09. 08:43

Ha online vásároltad a ruhát, akkor a jogszabály kimondja a 14 napon belüli pénzvisszafizetési kötelezettséget.
Boltban történő vásárlás esetében az eladónak nincs ilyen kötelezettsége. Jellemzően nem is szokták sehol sem visszafizetni, legfeljebb nagyobb áruházakban, ahol a vásárló elégedettsége fontosabb számukra.

Sz.Greta # 2021.11.08. 11:05

Tisztelt jogi szakértők, kedves hozzáértők,
egy vásárlásomat követő áru árának visszafizetési igényem jogszerűségével kapcsolatban szeretném a segítségüket kérni. Továbbá érdekérvényesítési lehetőségeimet illetően bizonytalan vagyok, amelyben hasznomra lenne az Önök releváns, szakmai hozzászólása, amelyet előre is hálásan köszönök.

A történtek röviden:
egy megvásárolt gépi kötött ruha kézi mosását és földön, kiterítve történt szárítását követően vettem észre, hogy bomlani kezdett a ruha nyaka (nem viseltem, kizárólag öblítettem). Két nappal később blokkal együtt visszavittem az üzletbe, ahol több megoldást javasolt az eladó hölgy: megcsináltatják (de akkor az már egy érték csökkent termék lesz), levásárolhatom (ugyanolyan ruhát szeretnék helyette, de az nem áll rendelkezésre, egyéb terméket pedig nem szeretnék a kínálatukból), hagyjam ott a ruhát és a tulajdonos hoz nekem ilyet körülbelül két hét múlva. Egyik alternatíva sem volt számomra kedvező, így a termék árának visszafizetését kértem. Azonban az eladó, illetve a vele telefonos kapcsolatban lévő üzlettulajdonos elmondása szerint erre törvényileg nincsen lehetőségük. Hiába a minőségi hiba, hiába a két napon belüli termékvisszavitel. Írtam a vásárlók könyvébe, de aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy számomra kedvező döntés születik-e.

Ebben az esetben mire számíthatok? Milyen lehetőségem van arra, hogy a termék árát kapjam vissza az üzlet által felajánlott lehetőségek helyett? Jelen helyzetben valóban törvény által meghatározott módon nem adhatja vissza az üzlet a vételárat? Egyáltalán van bármi alternatívám?

Segítségüket és válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Gréta