Kérhetek pénz visszafizetést?


drbjozsef # 2021.12.21. 12:23

mila,

48 napja nem tudjuk használni a beépített főzőlapot. Van-e erre valami határideje az áruháznak?
Nincs. "Törekednie kell" meg a "vásárló érdekeit kímélve" eljárni.

Miután a szakszervíz cserét írt elő és ennek ellenére az áruház nem hajlandó cserélni kérhetem vissza a pénzemet?
Szerintem nem kötelezi az az áruházat.

Ha az áruház nem tud cserélni és még egy hasonló készüléket sem ajánl fel helyette nem sért ezzel bármilyen törvényt?
De. Ha nem tudja javítani, akkor cserélni kell, ha azt se, visszafizetni a pénzt. De határidő az nincs, legfeljebb bírósági gyakorlat. Általános esetben, ha a termék cserélhető, akkor 2-3 héten túli javítás már megalapozhatja akár a szerződéstől való elállást is.

Ha visszafizetést kérhetek, akkor milyen összegről? (A jelenleg árult ugyanilyen termékük áráról? Hiszen közben felemelték a készülék árát.)
VISSZAfizetni csak azt lehet, amit te nekik adtál.

Hova fordulhatok jogorvoslatért?
Lásd nanemaaa válaszát.

Milyen formában remélhetek jogorvoslatot arra, hogy ennyi ideig nem tudok használni egy alapvető készüléket?
Elsőre ajánlás formájában, ha nem tetszik neked, vagy nem hajtja végre az üzlet, akkor bírósági per formájában.

Ha bérelek egy hasonló főzőlapot, a bérleti díjat felszámolhatom az áruháznak?
Megpróbálhatod, de semmi garancia nincs rá, hogy megkapod. Egy per esetén sok mindent mérlegelhet a bíró : ha a bolt mulasztott az idő húzásával, akkor járhat valamiféle kártérítés, de ez nem automatikus, és inkább a szélsőséges esetekben lehet (eseted már közelít hozzá szerintem). De elsősorban neked is kárenyhítési kötelezettséged van, én inkább kölcsönkérném a szomszéd elektromos rezsóját.

nanemaaa # 2021.12.21. 07:12

Kormányhivatal, Fogyasztóvédelem.
Az se lesz gyors, de legalább előre haladsz majd.

mila # 2021.12.20. 18:43

Egy bútoráruházban, ahol komplett konyhabútorokat is lehet vásárolni, vettünk egy beépíthető indukciós főzőlapot. A főzőlap az áruház saját márkanevén futott, de nyilván nem ő a gyártó. November elején bejelentettük, hogy elromlott. (1 éven belüli vásárlás) Az áruház viszonylag hamar közölte, hogy kiküld a szakszervízet aki az adott terméket gyártotta. (Itt tudtuk meg, hogy melyik cég gyártotta a terméket.) És segítettek azzal is, hogy megadták a szakszervíz elérhetőségét, hogy ha telefonon is jelentjük nekik a hibát, gyorsabban fognak kijönni . Felhívtam a szakszervizt. Kérdeztem, hogy hoznak-e mindjárt csere készüléket, mire a válasz az volt, hogy ők csak javítanak. (Én ugyan megemlítettem, hogy láthatóan a készülék nem szétszerelhető és így nem értem, hogyan fogják javítani.) Két hét múlva megjelent a szerelő, aki nem csinált mást mint leírta a készülék gyári számát és kiállított egy munkalapot amelyen az állt, hogy nem javítható, csere javasolt. Mondta, hogy ezt a munkalapot másnap el fogja küldeni az áruháznak. (Én -biztos ami biztos alapon- készítettem egy fényképet a munkalapról, a szerelő ajánlására.) Sokáig nem történt semmi. Irtam egy válasz emailt (az eredeti panasz bejelentésünkre, ahol már reklamációs ügyszám is volt.) az áruháznak melyben megkérdeztem, hogy hogy áll az ügy és mellékeltem a fényképet a munkalapról is. 10 nap múlva kaptam egy semmit mondó választ, minden konkrétum nélkül. Közben néztem az áruház honlapján, hogy elvileg lehet még kapni ezt a főzőlapot (magasabb áron), de nincs semelyik üzletükben sem raktáron. Természetesen kifogásoltam a semmit mondó választ és kértem, hogy ha nem tudják cserélni, akkor kaphatok e egy hasonló készüléket, vagy mikor tudják cserélni? Újabb 10 nap múlva ismét egy semmit mondó válasz levél érkezett az áruháztól, melyben a szervízre próbálnak mutogatni. (Nekem az egész időhúzásnak tűnik.)
Kérdéseim:

  • 48 napja nem tudjuk használni a beépített főzőlapot. Van-e erre valami határideje az áruháznak?
  • Miután a szakszervíz cserét írt elő és ennek ellenére az áruház nem hajlandó cserélni kérhetem vissza a pénzemet?
  • Ha az áruház nem tud cserélni és még egy hasonló készüléket sem ajánl fel helyette nem sért ezzel bármilyen törvényt?
  • Ha visszafizetést kérhetek, akkor milyen összegről? (A jelenleg árult ugyanilyen termékük áráról? Hiszen közben felemelték a készülék árát.)
  • Hova fordulhatok jogorvoslatért?
  • Milyen formában remélhetek jogorvoslatot arra, hogy ennyi ideig nem tudok használni egy alapvető készüléket?
  • Ha bérelek egy hasonló főzőlapot, a bérleti díjat felszámolhatom az áruháznak?

Köszönöm szépen a tanácsaikat, válaszaikat!
Üdvözlettel:
László