Fórum segítségkérés régebbi elöl     új hozzászólás


Kötelezö - e a szemétszállitás???

tandor # e-mail 2010.12.03. 20:12

Mi van akkor ha az időben kirakott szemetet nem viszik el?
Még 2003 ban az önkormányzat kivette a szemétszállítási díjat az adóból. Én erről nem értesültem nem fizettem be a meg nem kapott csekket, ezért a balatoni nyaralómnál nem vitték el a kirakott szemetet. Miután éjjel történik a szemétszállítás, így nem voltam elég gyors, hogy elkapjam a kukásokat. A szomszédomtól megtudtam, hogy aki fizetett az kapott egy bilétát és az autók cím szerint járnak, ezért nem álltak meg.
Hétvégén nincsen hivatal, de a vegyes boltban azt az ötletet adták, hogy vegyek "feliratos" extra zsákot ami a szemetes cégé.
Bevált. innentől elvitték a szemetet.
Aztán néhány év múlva jött egy vastag számla, hogy fizessem ki a kötelező szemétszállítást.
Egyrészt amig nem extra zsákba tettem a szemetet addig hazavittem még a zöld hulladékot is utánfutóval kellett elszállítani.
Természetesen megírtam a cégnek.többször is, részletesen elmagyarázva, hogy ha nincs szolgáltatás akkor nem jár pénz, amikor a fizetős zsákban vitték el akkor meg ki volt fizetve a szolgáltatás.
Úgy válaszoltak mintha nem is írtam volna.
Ezzel egyébként nem került kevesebbe a szemét elszállítása.
Mi a megoldás?

nagycuki # e-mail 2010.11.17. 10:16

Igazából a kérdésemre nem kaptam választ, tehát, hogy ha egy házszámhoz tartozik két kuka, mert anno szükség volt, rá de időközben az egyik kuka teljesen feleslegesé vált, akkor nincs lehetőségem az egyik szemétszállítási díj lemondására? Minek fizessek ha nem veszem igénybe a szolgáltatást csak 1 kukára?

SolnesM # e-mail 2010.11.16. 17:18

végrehajtó1 !
Ez is egy megoldás, de ez azért drágább mint amit írtam.
Én egyébként a demszki eszén túljárok. 3 háztartáshoz van egy kuka. Igaz néha tömöríteni kell, a mi roppant egyszerű : rá kell állni. Maga a kuka kúpos, így abban szemét nem maradhat.
Szerény méréseim szerint általában 6 fő termel annyi szemetet, ami belefér egy 110 literes kukába. Ma a fővárosba a háztartások zöme ennél kisebb létszámú. Így a legtöbb háztartás a "levegőt" viteti el.
Mint írtam megoldás van, csak hát ezek a szemét cégek a legszemetebbek.
kell nekik az extraprofit !!

SolnesM # e-mail 2010.11.16. 17:09

Bizony ezek a szemétszállító cégek elég lenyúlósak, vagy hogy másképpen fogalmazzak szemétcégek !! Szemetek.
De nincs mindenütt így !
Van egy alföldi kis város, ahol a követekező a megoldás :
Szemetet elviteteni mindenkinek kötelező. De csak annyit amennyit termel.
A megoldás nagyon eccerű: minden kuka kap egy vonalkodot - ma már nem kuntsz, amikor egy cigarettás dobozra ill. egy akár 120 ft -os bármely árúra rá lehet vinni és ez alapján fizet a vevő.
Tehát : a kukán rajta a vonalkód és ahányszor kiteszi az illető annyiszor fizet. Természetesen egyszer mindenképen kell fizetni. Az ott 1000ft és ezért egy kukát el is visznek havonta. A többi kukáért esetenként kell 600 ft -ot fizetni.
Így a max. 4 x i szállítás 1000 + 3 x 600 ft = 2800ft /hó. A minimum mint írtam 1000 ft. E két összeg között ingadozik a fizetendő számla.
Persze a legtöbb cégnek az az előnyös ha mindenki a maximumot fizeti. és ezért mellé beszélnek , csúsztatnak, hazudnak.
Jó üzlet nekik a szemét biznisz.
Így volt ezzel az híres akasztani való demszki és csapata is.
A píz kellett nekik is !!

végrehajtó1 # e-mail 2010.11.16. 17:03

Külföldön ez úgy működik, hogy amikor viszik a szemetet akkor lemérik a kuka súlyát és arról állítanak ki számlát a fogyasztónak…

na ne:)

nagycuki # e-mail 2010.11.16. 16:39

Üdvözlet!

Én ma szembesültem azzal a problémával, hogy Üllőn, ahol élek-Saubermacher a szemétszállító megbízott cég- háztartásonként van kötelezően a díj kiróva. Mivel egy helyrajzi számon itt két különálló ingatlan létesíthető, így 2 db kuka után fizettünk eddig. Édesanyám és én a családommal lakjuk a két ingatlant. Nemrégiben mód nyílt a szelektív hullladék elszállítására, külön zsákban, így az egyik kuka feleslegessé vált, mivel egyáltalán nem telik meg. Megpróbáltam ma lemondani fent nevezett cégnél, de közölték, hogy sajnos nem lehet, még ha tök üresen álldogál az egyik kuka, akkor sem. Ilyenkor mit tehetek? Önkormányzatos ügyintéző közölte, hogy beszéljem meg a szállító céggel. Jó mi? Akkor ültessek bele muskátlit? Kérem segítsenek, szép napot:nagycuki

monalisa1 #   2010.04.15. 15:41

Minden szép ha a vége jó.

szabi99 # e-mail 2010.04.15. 15:35

Azt, hogy a lakosság nevében a megkérdezésük nélkül szerződik az önkormányzat én is hülyeségnek tartom. Főleg úgy, hogy a környező településeken egy héten 2x viszik a szemetet 2x ekkora a kuka és mondanom sem kell, hogy a havidíj pedig a töredéke... Szóval nem tudom itt miért van így...

Tegnap felhívtam a Remondist. Elmeséltem nekik, hogy semmi szemetet nem termelnek, stb... Erre a nő azt mondta, hogy "olyan nincs! ahol laknak ott van szemét." Mondom jólvan, te biztosan jobban tudod...

Ma pedig az önkormányzatnál nagyon segítőkészek voltak. Azt mondták, hogy nem csak a nagyszüleim az egyetlenek akiknek ilyen problémájuk van. Elvileg a Remondis nem is hajthatja be a pénzt csak az illetékes önkormányzat. Ők viszont állításuk szerint nem fogják! Felvettek egy jegyzőkönyvet az esetről és továbbítják a szemétszállító társaságnak, hogy hagyják békén őket. Remélem így is lesz!!!

matthiasi # e-mail 2010.04.15. 15:19

Qrvaország ez…

Hát az, de kell tenni,hogy ne legyen. X kell a jó helyre.

Egyébként gyönyörű, metróépítő székefővárosunknál is ez a gyakorlat hetente kötelező 110 liter szemét szállítást fizetni.
Függellen attól termelt é annyit a pógár , akarom mondani az alattvaló vagy sem.
De van ez máskép is. lehet máskép 8na nem a politika ) hanem ez a szemét száálítás.
Pl. egy vidéki kisvárosban a gyakorlat a következő :
kötelező mindenkinek a 110 litres kuka. Ezen van egy vonalkód.

pógár annyiszor fizet ahányszor kiteszi a kukát.
Egyszer midenképen, az az alapdíj. De ha nem tellik meg (szabin van, szelektíve gyűjt stb.) , nem rakja ki és nem is fizet.
Tehát fizet egyszer kötelezően aztán meg annyiszor ahányszor igénybe veszi a "szolgáltatást ".
Vonalkóddal minden megoldaható - csak akarni kell. A demszki bandának persze nem ez az érdeke.

Kenderice #   2010.04.14. 17:02

LOL!
Persze a nyolcas az zárójel lett volna...:D

Kenderice

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2010.04.14. 12:28

Azért egy 2x2x2 méteres kuka már nem semmi.

www.kbs-ugyved.hu

Kenderice #   2010.04.14. 01:19

Valamelyik nap én is a szemétgyűjtésen gondolkodtam. Nálunk a saubermacher céggel kötött szerződést az önkormányzat (már ez is vicc, hogy a nevemben szerződnek).
Az elszámolás az ürítések száma szerint történik. Ez idáig rendben is van.
Ha nem teszem ki minden 7en a kukát 8110 literes van meghatározva), mert nem gyűlik össze annyi szemét, akkor is kiszámlázzák az ürítést. Mire föl? Így próbálnak segíteni, hogy környezettudatosan éljünk?
Az én családom pl. mindíg megnézi, hogy mit és hol vásárol. Kerüljük a le nem (vagy nagyon lassan) bomló csomagolóanyagokat, minél kevesebb szemetet termelünk.
Van értelme az elszállítást tekintve? NINCS! ugyanúgy kell fizetni minden negyedévben. Légy környezettudatos...
Persze ha átalány lenne, nem ürítésenként fizetnénk, akkor megérteném a dolgot, de az árat Ft/ürítés-ként szabják meg.
Gyakorlatilag az önkormányzat asszisztál ahhoz, hogy el nem végzett szolgáltatásért fizessek egy magáncégnek.
Qrvaország ez...
Ötletem lenne, mondjuk úgy valahogy, ahogy a külföldre kivitt kedvtelésből tartott állatoknál van; a chip-es módszer.
Kuka fedelébe chipet, az autóra leolvasót és ha kint van a gyűjtőedény, akkor a beborításkor a gép leolvassa és tárolja, hogy volt ürítés. Ha meg nincs kint a kuka, nem tudja leolvasni.
Egyszerű, de sosem lesz bevezetve, mert akkor nagyon megcsappanna a jövedelmük a szemétszállító cégeknek...

Kenderice

szabi99 # e-mail 2010.04.13. 23:05

Köszönöm a gyors választ! Holnap fel is keresem az önkormányzatot és a végére járok!

Tisztelettel!

monalisa1 #   2010.04.13. 18:34

A helyi rendelet bizonyára mentességet ad a 65 életévét már betöltő mindkét házastárs esetében, továbbá feltétel lehet még a jelenlegi 28.500 Ft nyugdjminimum kétszerese/fő alatti jövedelemhatár.

Tessék elolvasni ama "szemétrendeletet" mely bizonyára megtalálható a helyi önkormányzat honlapján is.

Ami az időközben felgyülemlett 100 ezer forint tartozást illeti, méltányossági kérelmet kell írni az egészbeni - részbeni elengedésre. (A részbeni elengedés esetén csekkeket kell kérni a törleszthetésre.)

Végső soron a a nyugdíjból le is vonhatják.

Ami a szemét sújra mérését illeti ahhoz másféle kukaedények és másféle kukaautók kellenek - ez mind egyszeri nagyösszegű költség a szolgáltató(k)nak, vagyis egyenlőre még a csóró Mo-on vagyunk...

"Lisa"
laikus hozzászóló

Dr.Attika # e-mail 2010.04.13. 16:45

A szemétszállításra vonatkozó szerződést kötelező megkötni. Meg kell nézni a helyi erre vonatkozó rendeletet. Biztosan van vali minimális díj, vagy esetleg mentesség. Általában a kis "szemétfogyasztás" estén zsákokat szoktak adni, lényegesen kevesebb díjszabással.

Ügyvéd
http://jogitanacs.info
http://amerikairendszam.com

szabi99 # e-mail 2010.04.13. 16:34

Segítséget szeretnék kérni a következőben. A nagyszüleim kertesházban élnek. 70 évesek. Gyakorlatilag semmi szemetet nem termelnek. A helyi szemétszállító társaság a Remondis mégis minden hónapban küldi a felszólítást hogy fizessék be a szolgáltatás díját. Hozzá kell tenni, hogy kukájuk sincs, ugyanis amikor hozták volna ők nem vették át, mivel nincs rá szükségük.
A héten kaptak egy felszólítást közel 100.000.-ról. Már leveleztek, telefonnáltak velük, de semmi megállapodásra nem jutottak. Azt mondták, ha nem használják a szolgáltatást akkor is ki kell fizetni!
Külföldön ez úgy működik, hogy amikor viszik a szemetet akkor lemérik a kuka súlyát és arról állítanak ki számlát a fogyasztónak...

Szóval létezik valamilyen megoldás erre a helyzetre? Akkor is fizetni kell ha nem használják?

Előre is köszönöm!

bomarley # e-mail 2010.02.03. 10:55

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben!

Társasházban élek, ahol a szemétszállítási díj az adott lakásban élők számának megfelelően van megállapítva és a közös költségbe kell befizetni.
Lakásomba egyedül vagyok bejelentve, amit kérésemre a város jegyzője írásos határozatban igazolt.
Eddig egy főre fizettem a szemétszállítási díjat.
A problémám az, hogy a 2009 év végi elszámoláson hátralékom mutatkozott, mivel a közös képviselő a 2009-es évre 2 főre számolta a szemétszállítási díjat.
Kérdésemre elmondta, hogy a lakóktól úgy hallotta, hogy nálam lakik a barátnőm és ezért számolt két főre.
Igaz, hogy a barátnőm sokat tartózkodik nálam, de neki másik városban lakása. Oda is van bejelentkezve és ott fizeti a szemétszállítási díját is.
A kérdésem az lenne, hogy jogi úton be tudják-e hajtani rajtam a hátralékot, vagy egyáltalán be kell-e fizetnem?

A válaszokat előre is köszönöm!

bomarley # e-mail 2010.02.03. 10:55

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben!

Társasházban élek, ahol a szemétszállítási díj az adott lakásban élők számának megfelelően van megállapítva és a közös költségbe kell befizetni.
Lakásomba egyedül vagyok bejelentve, amit kérésemre a város jegyzője írásos határozatban igazolt.
Eddig egy főre fizettem a szemétszállítási díjat.
A problémám az, hogy a 2009 év végi elszámoláson hátralékom mutatkozott, mivel a közös képviselő a 2009-es évre 2 főre számolta a szemétszállítási díjat.
Kérdésemre elmondta, hogy a lakóktól úgy hallotta, hogy nálam lakik a barátnőm és ezért számolt két főre.
Igaz, hogy a barátnőm sokat tartózkodik nálam, de neki másik városban lakása. Oda is van bejelentkezve és ott fizeti a szemétszállítási díját is.
A kérdésem az lenne, hogy jogi úton be tudják-e hajtani rajtam a hátralékot, vagy egyáltalán be kell-e fizetnem?

A válaszokat előre is köszönöm!

bomarley # e-mail 2010.02.03. 10:53

Segítséget szeretnék kérni az alábbi ügyben!

Társasházban élek, ahol a szemétszállítási díj az adott lakásban élők számának megfelelően van megállapítva és a közös költségbe kell befizetni.
Lakásomba egyedül vagyok bejelentve, amit kérésemre a város jegyzője írásos határozatban igazolt.
Eddig egy főre fizettem a szemétszállítási díjat.
A problémám az, hogy a 2009 év végi elszámoláson hátralékom mutatkozott, mivel a közös képviselő a 2009-es évre 2 főre számolta a szemétszállítási díjat.
Kérdésemre elmondta, hogy a lakóktól úgy hallotta, hogy nálam lakik a barátnőm és ezért számolt két főre.
Igaz, hogy a barátnőm sokat tartózkodik nálam, de neki másik városban lakása. Oda is van bejelentkezve és ott fizeti a szemétszállítási díját is.
A kérdésem az lenne, hogy jogi úton be tudják-e hajtani rajtam a hátralékot, vagy egyáltalán be kell-e fizetnem?

A válaszokat előre is köszönöm!

gombolyag # e-mail 2010.01.06. 14:29

Tisztelt Jogászok!
Kérem állásfoglalásoktokat azzal kapcsolatban, hogy mi a helyzet a gazdálkodó szervezetek hulladékkával kapcsolatban? A Hgt. meghatározza azokat az eseteket, amikor a gazdálkodó szervezet köteles igénybe venni a hulladékkezelési közszolgáltatást. A mindennapi életben azonban vannak olyan esetek, melyről konkrét jogi rendelekzés nincs. Ilyen például, ha az egyéni vállalkozó egyben ingatlantulajdonos is, és a vállakozási tevékenységét az otthonában végzi. Ilyenkor milyn jogcímen köteles a szerződéskötésre????? Mint ingalatulajdonos magánszemély, vagy mint gazdálkodó szervezt, vagy mindkettő??

Mi van akkor, ha egy ingatlan egyben több cég bejelntett székhelye? mindegyik cég külön-külön köt szerződést?

A gazdálkodó szervezetek zöme avval érvel, hogy tevékenysége során nem keletkezik szemete (pl. köyvelő, ipari alpinista, taxis) A szolgáltató ez esetben elfogadhatja-e ezt az érvelést?

C a s a b l a n c a # e-mail 2009.03.23. 09:33

Kedves Hammlett!

Tekintettel arra, hogy meglátásom szerint Magyarországon az emberek 50%-a van a lakcímnyilvántartóba nyilvántartva, illetve többnyire mindenki máshová van bejelentve, mint ahol él, ezért a bejelentett lakosok száma utáni számlázás nem tükrözné a tényleges valóságot. Már pedig ilyesmi lenne a cél, nem? (Albérlők többnyire sehová nincsenek bejelentve...) Szerintem ez nagyobb káoszhoz vezetne, mint a mostani kötelezően meghatározott minimális mennyiség.

A Társasházak esetében a tartály méretete a háztartásonként termelt hulladék mennyisége után kerül meghatározásra. Lehet, hogy 1100 literes a tartály, ami elvben 12 lakás hulladékát fedezi, viszont az ilyen területeken hetente többször, kétszer-háromszor jár el a gyűjtőjárat, tehát egy hét alatt a 36 lakás hulladéka elszállításra kerül!

Egyébként pedig ezek a tartályok színültig vannak tele, csordultig repednek a kukák, függetlenül attól, hogy természetesen ezeknek a lakóknak sincs heti 120 liter szemete...

A gázra vonatkozó támogatás kormányzatilag (hatóságilag) szabályozott gázárra vonatkozik. A hulladékszállítás a mindenkor önkormányzat által rendeletben szabályozott módon kerül meghatározásra. Központi szabvány kialakítása nem lehetséges.

A magasnak ítélt hulladékszállítási díjak támogatására vonatkozóan önkormányzati támogatások (lakásfenntartási támogatás, szociális segélyezés), illetve alapítványi támogatások igényelhetőek.
(Az emberek anyagi-szociális problémáinak megoldása nem a szolgáltató feladata...)

hammlett # e-mail 2009.03.20. 17:54

Kedves Casablanca! (bocs hogy kések)
"Ahol ember van, ott hulladék is"
"Egyébként pedig halljuk a Te javaslatodat!"
Íme az életképesebb: (már leírtam egyszer)
b.) városon pedig a bejelentett fő arányában fizetni. Azt ugyanis kevesen reszkírozzák, hogy sehova se legyen bejelentve. Mert: "Ahol ember van, ott hulladék is" (idézet tőled) Azt meg én teszem hozzá, hogy azonos életmód mellett kb. létszámarányos hulladékmennyiség keletkezik. Vagy lehet indexálni, mint a gázártámogatásnál.
Mindenesetre igazságosabb lenne mint a mostani, egyáltalán nem differenciáló díjszabás.

"Félreértés lehet az, hogy sokan azt hiszik, hogy tartálymennyiség után fizetnek.
A Társasházak esetében, ahol van 30 lakás, de egy darab tárolóedényzet, NEM A TÁROLÓ UTÁN TÖRTÉNIK A SZÁMLÁZÁS ÉS FIZETÉS.
A számlázás háztartásonként történik. Az, hogy a 30 lakás szemete egy-két kukába belefér, az praktikus és helytakarékos megoldásként alakult így. Természetesen minden egyes ingatlantulajdonos a 120 liter minimális mennyiség után fizeti a közös költségben a hulladékszállí­tási díjat."
Eeeehm..ez kissé aggályos nekem. Mi lenne akkor, ha egy társasház azt szeretné, hogy tényleg szállítsák el a kifizetett TÉRFOGATOT? (elvégre fizetve van)A gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy kiraknának kb. 8-10db 1m3-es kukát(vagy 2 db 5m3-est) a 30 lakásos társasház elé...És mindnek kotyogna az aljában valamennyi szemét.

Gaius # e-mail 2009.02.19. 07:59

Magánszemélyek részére kötelező igénybe venni (megjegyzem nem csak a hulladékgyűjtés, hanem a kéményseprés is kötelezően igénybeveendő szolgáltatás). Magánszemélyeknél ezért nem is szükséges írásbeli szemétszállíátsi szerződés, hiszen az a szolgáltatás igénybevéételével (ráutaló magatartással) létrejön.

Cégek esetében más a helyzet, ott írásbeli szerződés kell.

Közegészségügyi és környezetvédelmi okok miatt kötelező igénybevenni.

Teljesen logikusan.

C a s a b l a n c a # e-mail 2009.02.19. 07:52

Kedves Hammlett!

Félreértés lehet az, hogy sokan azt hiszik, hogy tartálymennyiség után fizetnek.
A Társasházak esetében, ahol van 30 lakás, de egy darab tárolóedényzet, NEM A TÁROLÓ UTÁN TÖRTÉNIK A SZÁMLÁZÁS ÉS FIZETÉS.
A számlázás háztartásonként történik. Az, hogy a 30 lakás szemete egy-két kukába belefér, az praktikus és helytakarékos megoldásként alakult így. Természetesen minden egyes ingatlantulajdonos a 120 liter minimális mennyiség után fizeti a közös költségben a hulladékszállítási díjat.

Így nem kell aggódnod, hogy a társasházak kevesebbet fizetnek...

Pont annyi a közüzemi díjuk, mint a Te esetedben. Az, hogy ez kiskert - amiben életvitelszerűen ott élnek - vagy családi ház, avagy társasházi lakás teljesen indifferens tényező... Ahol ember van, ott hulladék is van! (Egyforma és egységes, differenciáltan kidolgozott Szeged esetében a vonatkozó rendelet. A kedvezményezettek részére 60 liter hulladék mennyiségére történik a számlázás. Aki nem használja az ingatlant, az természetesen szüneteltetheti a szolgáltatást és a számlázást.)

Írország pedig olyan messze van és annyira más a mentalitás...

Egyébként pedig halljuk a Te javaslatodat!

hammlett # e-mail 2009.02.13. 15:48

Kedves Casablanca!
Válaszolok:
1: az általad írt tömegméréses verziót nem írtam, mert legalább 3 alkalommal olvastam, hogy milyen sokba kerül, nem baj, most (tőled) elolvastam negyedszer is.
„Továbbá vitatott, hogy a mérőműszer hetente történő közhitelesítése nem kerülne-e többe, mint egy arányosan megállapított minimális hulladékmennyiség utáni díjfizetés?”
Éppen EZEN vitatkozunk. Hogy az általánydíj nincs arányosan megállapítva! Most még egyszer, hogy érthető legyen: kiskertes övezetben akár 1-(2) ember fizet heti 120L után, ahol van lehetőség égetésre (papír), komposztálásra (szerves). Társas/panelházakban (nem komposztál, nem éget, esetleg a szelektív gyűjtőbe vihet) meg 1 lépcsőháznyi 3 emelet (10-12 lakás >30 fő!) elvan 1-2db 120l –es kukával?! Ez neked arányos?!
„Külföldön is átalánydíjat fizetnek, a hulladék ilyetén formában történő mérése nem megoldható.”
Nem mindegyik külföldön… (ld. Írország). A mondat második fele emiatt hamis.
„Ha bárkinek tudomása van arról, hogy egyesek a lakott ingatlanjuk után nem fizetnek hulladékszállítási díjat, a Szolgáltatóhoz bejelenthetik, bizonyára kivizsgálásra kerül…
(Csak úgy, általánosságban állítani, hogy „sokan nem fizetnek“ nem túl megnyerő…)”
Nekem tudomásom van róla, hogy jelenleg 3 (régebben még +1, de ők már elköltöztek) ingatlanon életvitelszerűen laknak (több, mint 1 éve) és az ott lakók nem fizetnek szemétdíjat. A nem fizetés oka egyszerűen az, hogy nem tud róluk a KHT, mert nincsenek bejelentkezve. És: eszem ágában sincs név szerint felnyomni őket, ellenkezőleg; 2 emberrel ezek közül jóban vagyok és közöltem, hogy nyugodtan pakolják az én kukámba. A baj az, hogy még így sem tudjuk még félig sem cuccolni a szemetest, úgyhogy nem alaptalan az az érzésem, hogy ARÁNYTALANUL magas a szemétdíj.