Csőtörés, túlszámlázás


oligaliga # 2019.06.28. 05:32

Egy fél mondatnál többet kellene ismerni az FCSM leveléből ahhoz, hogy a kérdéseddel foglakozni lehessen.

kovipt # 2019.06.27. 20:38

Tisztelt Szakértők !
A 2010.-es probléma nem egyedi, ma, 2019.-ben is előjön ugyanez. Hogyan kell a szolgáltatónak számítani a Csatornadíjat?
A vízdíjat ugyan ki kell fizetni csőtöréskor, akkor is ha a talajba elszivárog, de a Csatornadíjat, azt jogszabály szerint, nem.

Hogy is van akkor?

Változott a jogszabály, a korábbihoz képest, most a víziközmű-szolgáltatásról szóló 58/2013. (II. 27.) Korm. Rendelet alkalmazandó CSŐTÖRÉS esetében.
Ez az alábbiakat tartalmazza, hasonlóképpen mint a korábbi jogszabály:

"az a vízmennyiség, nem vehető figyelembe, amely a házi ivóvízhálózat, illetve a csatlakozó hálózat meghibásodása következtében a 67/A. § (5) bekezdésében meghatározott mennyiséget meghaladóan a környezetben elszivárgott."
/63. §. (6) bek./
A 67/A. § (5) bekezdés pedig egy átlagfogyasztást rendel meghatározni, és ezt kell fizetni azok helyett a számlák helyett, melyeket az FCSM korábban kiszámlázott.
Tehát ezen (5) bekezdés szerint: „... meghibásodás bejelentését megelőző utolsó mérőleolvasás időpontját megelőző 12 hónap összes ivóvízfogyasztásából az egy napra számított átlagfogyasztás és a meghibásodás időtartama alatt eltelt napok számának szorzataként kell meghatározni. A meghibásodás időszakának a bejelentés dátumát megelőző utolsó mérőleolvasás időpontjától a hiba kijavításának napjáig, de legfeljebb a bejelentést követő 30. napig terjedő időszakot kell tekinteni...”

Hivatkozhat-e az FCSM másra, kikerülheti-e ezt a jogszabályt ?

Ui. a jelek szerint a Társasházban ahol közös képviselő vagyok, kaptunk egy levelet, mely szerint úgymond ez az átlagfogyasztás "nem állapítható meg" , de hogy miért nem, jóllehet a számlák nekik is rendelkezésre állnak, arra nincs semmilyen magyarázatuk.
Kérdezem tehát, mi a teendő akkor , ha -én így látom- nem akarja az FCSM betartani a fenti jogszabályt, és ehelyett azt állítja "nem lehet a jogszabály szerinti átlagot meghatározni" ????

Dehogynem lehet....

Válaszukat várva, megköszönve
KoviPt


közös képvisel?

Rita10 # 2010.11.27. 13:59

Köszönöm a választ!

Immaculata (törölt felhasználó) # 2010.11.25. 15:50

A díjat úgy kell kiszámolni, hogy a meghibásodás napját megelőző 365 nap összes fogyasztásából kell átlagot számolni és ezt szorozni a kérdéses napokkal, vagyis avval az egy hónappal.

Egyébként van egy kormányrendelet a vízszolgáltatásról.
38/1995. a közműves ivóvízellátásról és a közműves szennyvízelvezetésről

Rita10 # 2010.11.25. 12:13

Üdvözlöm!

A Szolgáltató - bizonyos időközönként - esedékes óracseréje volt, az ő alkalmazottja jött, és ő szerelte fel rosszul az órát. (Folyt mellette a víz.) A cég a hibát elismerte. (Nem konkrétan a szerelő hibáját, csak általánosságban.)

Immaculata (törölt felhasználó) # 2010.11.25. 11:15

Mit jelent a vízmű hibája?

A szerelő kinek a megrendelésére végezte a munkát, milyen munkáról volt szó?

Rita10 # 2010.11.25. 11:05

Tisztelt Szakértők!

Egy vízművel kapcsolatos gondom lenne. Egy hónapja órát cseréltek nálam.
Vízmű hibájából egy hónapig (el)folyt a víz, kb 3 éves átlagos fogyasztásom.
Kiszámláztak egy hiba időpontjára eső, átlagfogyasztás szerinti csökkentett összeget.
Azonban én ezt megelőzően egy évig albérletben laktam. Reklamáltam, hogy nem ismerem el a magas fogyasztást.
Visszaírtak, hogy a szabályzatuk értelmében a káreset előtti egy éves átlagfogyasztást veszik alapul.

  1. Nem érzem jogosnak, mivel ténylegesen nem használtam a szolgáltatásukat.
  2. Egy éves időtávlatba beleszámították az elfolyt víz mennyiségét is, így az átlagfogyasztás magasabb,

mint a visszamenőleges 2 év fogyasztása, összesen!
3. Az összeg kifizetését nem tudom megoldani, háromhavi keresetem. Két évig munka nélkül voltam.
A szerelőt beperelhetem-e, mert ő okozta a kárt, rajta számonkérhető-e az összeg valamilyen módon.

Kérdésem lenne még, hogy kihez tudok fordulni, hiszen tanukkal tudom igazolni, hogy nem laktam ott. Mit tudok tenni? Nyeljem le és fizessem ki az összeget (amit nem is fogyasztottam)?
Mit tud tenni a szolgáltató? Kikapcsolhatja-e a szolgáltatást, ha az ingatlan már más nevére került?

Köszönöm!
Rita