Közbeszerzés


piamaat # 2013.11.16. 12:44

Kedves Mindenki,

Szeretnénk segítséget kérni egy egyszerűnek tűnő kérdésben, ami a Kbt. többszöri átolvasása után egyre inkább tűnik bonyolultnak számomra.
Az alvállalkozó és a kapacitást biztosító szervezet elhatárolásáról lenne szó. Jól értelmezem, hogy kapacitást biztosító szervezetet nem kell feltétlenül megjelölni alvállalkozóként is?
Konkrétan korábbi szállításra (szoftverfejlesztésre) vonatkozó referenciát, mint alkalmassági kritériumot biztosítana a másik gazdasági szereplő. Jól értelmezem, hogy ebben az esetben elég egy nyilatkozat, hogy miként fogjuk felhasználni az ők korábbi tapasztalatait? Pl. Elég lehet, ha szakmai konzultációk, megbeszélések keretein belül átadják a szükséges tapasztalatokat?
Segítségét és válaszát előre is nagyon köszönöm!

VFJ72 # 2014.05.22. 12:18

Ha az ajánlattételek értékelésekor egyérteművé vált, hogy az adott ajánlattétel érvénytelen (az ajánlat a részletes ajánlat szerint hiányos (10 dolgot vennénk csomagban, de a részletezésben csak 9 dolog szerepel)-ezáltal az ajánlati ár nem tartalmazza a teljes beszerzendő áru(k) árát), ebben az esetben a hiánypótlási felhívást (többi ajánlattevő által hiánypótlandókról, illetve az adott ajánlattevő hiánypótolható tételeiről) el kell-e küldeni az adott ajánlattevőnek?

Norbi50 # 2014.11.18. 11:51

Bocsánat, lehet, hogy túl triviális lesz a kérdésem, de szükségem volna egy áttekinthető válaszra.

Önkormányzati gazdálkodás - közbeszerzés a témakör.

Az Önkormányzat testülete úgy dönt, hogy egy bizonyos szolgáltatást a 3 árajánal közül a legkedvezőbbet benyújtóval kíván megkötni. A testületi döntés megszületik. A szerződés azonban a szolgáltatásra nem konkrét összeget határoz meg, hanem azt mondja, hogy a szolgáltató minden hónapban az önkormányzat írásbeli megrendelései alapján teljesít. Így telnek-múlnak a hetek/hónapok, majd lassan eléri az önkormányzat a szolgáltató felé kifizetett 8 millió forintos közbeszerzési értékhatárt.
Bár, év elején az még nem volt látható, hogy a várható költségek átlépik ezt a határt. Kellett volna közbeszerzést kiírni, avagy sem ?!

Második jogeset:
Minisztérium kiír egy pályázatot köznevelési intézmény energetikai korszerűsítésére. A pályázat beadásának feltétele, hogy minden megrendelt szolgáltatásra (így pl. ablakrendelés, fűtéskorszerásítés) nyújtson be a pályázó önkormányzat árajánlatot. Tekintettel arra, hogy a pályázat egy rendeletben jelent meg a Magyar Közlönyben, majd ezt követően 5 nap volt a pályázat benyújtására, így mindenki kapkodott, mi is.
A beérkezett árajánlatokkal pályázott az önkormányzat és elnyert 19 M támogatást. Ebből 6 M Ft ment az ablakcserére és 13 M a fűtéskorszerűsítésre (mind a két szolgáltatást két különböző vállalat csinálta).
A minisztériumnak meg lettek küldve a beszámolók, nem jeleztek róla, hogy bármi probléma lett volna vele. Kellett volna közbeszerzést kiírni, avagy sem figyelembe véve a fenti összegeket?

Köszönöm a válaszokat!