Tulajdonjog fenntartással történt eladás


Dr.Attika # 2009.05.10. 18:26

Neked sem, pedig Te nem vagy laikus.

Immaculata (törölt felhasználó) # 2009.05.10. 14:59

Kedves Weblex!

Hogyan véd az engem, ha nem fizet a vevő és birtokolja az ingatlant?

Bele kell foglalni a szerződésbe, hogy az eladó egyoldalú elállási jogot köt ki magának arra az esetre, ha a kikötött határidőre a vevő nem fizeti meg a vételárat. Ez az elállási jog visszamenőleges hatályú.

A teljes összeg kifietése előtt miért adtad birtokba az ingatlant?

Volt olyan ügy is itt a fórumon, hogy a vevő beköltözött az előleg megfizetése után az ingatlanba, szépen átalakította az ingatlant építési engedélyköteles munkálatokkal, aztán addig nem volt hajlandó kiköltözni, amíg az eladó a gazdagodást meg nem fizette neki.

ObudaFan # 2009.05.10. 12:52

Valóban laikus vagy, a problémát nem sikerült megértened.

weblex # 2009.05.10. 12:03

Immaculata!

Bár én laikus vagyok, nekem (az áldozat eladónak) T. Dr. Attika : "felesleges a tulajdonjog fenntartással történő eladás bejegyzése" elmélet legszimpatikusabb.

Hogyan véd az engem, ha nem fizet a vevő és birtokolja az ingatlant? Gátol engem a tulajdonomhoz fűződő jogaim gyakorlásában. Pl. Szeretném már végre eladni az időközben forgalmi értéke csökkent házamat.
A bíró folytatólagos tárgyalásokat tűz ki kb. ilyen értelmi szinvonalon: "De igen" "de nem" Bíró: "nyilatkozzon az alperes keresetére" (a de nem-re). Nyilatkozok "De igen-igen" Alperes módosítja viszontkeresetét "de nem-nem"(mely számomra mellesleg megmagyarázhatatlan okból lett elfogadva a bíróságon, hiszen egyértelmű hogy jogom van a Szerződés felbontás iránti kereset benyújtásához, egyértelmű hogy nem fizetett, Mit kell itt még tárgyalni???)

Immaculata (törölt felhasználó) # 2009.05.10. 06:36

Na ez a topic is csak addig volt értelmes, ameddig Én írtam bele, azután már csak kötekedés és sok butaság született.

Obudafannak: