Társasház adószáma????


Lilyofvalley # 2006.08.31. 14:04

Kedves Fórumozók!

Én egy 5 lakásos társasházban lakom, és a közös képviselő sajna nem nagyon érti a dolgát ezért megpróbálok kicsit nyomozni, hogy segítsek neki.
A következő kérdéseim lennének, remélem segítetek nekem.

  1. Egy 5 lakásos társasház a társasházi tv. alá tartozik?
  2. Kell-e lenni adószámnak?
  3. Eddig még sosem csinált bevallást ill. beszámolót év végén, ez jó így? Ha nem akkor milyen bevallás ill. beszámoló kell?
  4. A lakók fizetnek neki a ház ügyeinek rendezésért, de burkolt formában, vagyis úgy, hogy annyival kevesebb közösktget kell fizetnie. Ez nem gáz?
  5. A ház felújításra szorul, de nincs pénze. Van valami lehetősége pályázni? Úgy hallottam azt csak 9 lakás felett lehet, ez így van?

Egyenlőre ennyi jutott eszembe, köszönöm előre is az észrevételeket, javaslatokat, segítséget.

Üdv.
Lily

Mart # 2006.08.18. 23:36

A hatályos 224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet a belső könyvvezetési, beszámólókészítési és adatszolgáltatási kötelezettségéről rendelkezik. Ez nem azonos az APEH-bevallási és adatszolgáltatási kötelezettséggel. A 224/2000. szerinti adatszolgáltatást sehova nem kell benyújtani.

A társasházközösségnek az Szja. tv, az Fl. tv, az Eüh. tv, és az Áfa. tv. egyes rendelkezéseiből, valamint a foglalkoztatásból eredő biztosítási kötelezettséghez kapcsolódóan következhetnek adó- és járulékkötelezettségei.
A társasház adószámot abban az esetben köteles igányelni - és ettől kezdve bevallási-, adatszolgáltatási-, és adó-, illetve járulékfizetési kötelezettséget teljesíteni -, ha az itt felsorolt kötelezettségek közül bármelyik fennáll.
Az itt felsoroltakon kívül csak speciális esetekben kénytelen a társasház adószámot igényelni, és ezt követően bevallást teljesíteni. Pl. LTP-szerződést csak adószámmal rendelkező társasházzal kötnek.

péterapó # 2006.08.18. 20:18

Ritucci !

A számviteli törvény szerinti egyes egyéb szervezetek beszámolókészítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szól a
224/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet

Beszámolási kötelezettség
6. § (1) Az egyéb szervezet, valamint a közhasznú egyéb szervezet működéséről, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről az üzleti év könyveinek lezárását követően az üzleti év utolsó napjával, illetve a megszűnés napjával mint mérlegfordulónappal a Tv.-ben és e rendeletben meghatározottak szerint köteles beszámolót készíteni.
(2) Az egyéb szervezetnél, valamint a közhasznú egyéb szervezetnél az üzleti év azonos a naptári évvel, kivéve az év közben alakuló, illetve megszűnő egyéb szervezetnél. A mérleg fordulónapja - a megszűnést kivéve - december 31.
(3) A beszámoló formáját az egyéb szervezet, a közhasznú egyéb szervezet által folytatott tevékenység, az éves összes bevétel (az alaptevékenység és a vállalkozási tevékenység összes bevételének) nagysága, valamint a könyvvezetés módja határozza meg.
(4) A beszámoló lehet:

  1. egyszeres könyvvitel esetén:

aa) egyszerűsített beszámoló,
ab) közhasznú egyszerűsített beszámoló;

  1. kettős könyvvitel esetén:

ba) egyszerűsített éves beszámoló,
Üdv P.


Polgár légy, ne alattvaló!

Ritucci # 2006.08.14. 14:38

köszi a tippeket, végül a számlavezető bank segítségéval kiderítettem az adószámunkat, mert a számlanyitásnál rögzítették.

Vadalma # 2006.08.08. 18:03

Pl. valószínűleg az eltűnt kk kaphatott valami tiszteletdíjat.

Mart # 2006.08.08. 17:44

Szia Ritucci!

Olyanok vagytok, mint a Fehérvár Áruház! Nálatok mindig történik valami.

Nem minden Társasház rendelkezik adószámmal. A társasház csak abban az esetben köteles adószámot igényelni, ha van adó vagy közteherfizetési kötelezettsége. Vagyis akkor, ha a közös költségen kívül bármilyen adóköteles bevétele (bérleti, használati díj) van. A másik eset, amikor kötelező az adószám, az amikor a társasház alkalmaz vagy foglalkoztat valakit, és ennek következtében keletkezik adó-, illetve közteherfizetési kötelezettsége.
A harmadik pedig az, amikor kamattámogatásos hitelhez szeretne jutni a ház. Ezt sem adják adószám nélkül.
Nehéz helyzetben van az APEH, ha nem tudtok adószámot. A társasház neve ezeregyféleképpen szerepelhet az APEH rendszerében. Név szerint kegyetlenül nehéz rátalálni a házra, ha nem úgy kezdődik a nyilvántartásban a neve, hogy Társasház.
Nem 100 %, hogy van adószáma a házatoknak.
Mit jelent az, hogy a közös képviselő lelépett?
A valóságban ismeretlen helyre távozott, és semmit sem tudtok az elérhetőségéről, vagy csak az házatok életéből lépett ki, és nem tárgyal veletek?
Mi újság a lakásod ügyében? Alakult már valami?

Vadalma # 2006.08.08. 14:32

én úgy tudom, hogy mindenképpen terheli a társasházat éves beszámolókészítési kötelezettség, tehát már egyszer nagy valószínűség szerint lett megigényelve adószám.

ha az APEH nem segít telefonon, talán érdemes lenne bemenni az új kknek az illetékes ügyfélszolgálatra, és ott személyesen próbálkozni. vigye magával a megbízási szerződését eredetiben, ha van, és annak a közgyűlésnek a hitelesített jegyzőkönyvét, amelyiken megválaszották, hogy igazolni tudja a jogosoltságát.

személyesen már nagyon készségesek szoktak lenni az apehoknál.

ha ez nem megy, adott esetben be lehetne adni egy adószám-igénylő lapot, persze megfelelő kísérőlevéllel, leírva, hogy eredeti vagy nem is volt, vagy elveszett, segítséget kértek, stb. nehogy még meg is bírságoljanak. erre biztos kiértesítenek, hogy mi volt a régi, ha volt.

hátha valakinek van jobb ötlete is.

Ritucci # 2006.08.08. 13:07

Egy társasháznak mindenképpen van adószáma? Akkor is, ha nincs jövedelme, ezért nem adózik? Ha igen hol lehet ezt kinyomozni? A KK lelépett ezért nincsenek meg a könyvelési cuccaink.
Az Apeh-et már hívtam, nem tudtak segíteni.