Üzemképes autót, vontatva hoztam el a szerelőtől


horex # 2018.10.11. 16:07

kondi133

Egész más a helyzet ha dizel az autó. Mivel ott elektromos gyujtás nincs, rángatás esetén jellemzően csak az üzemanyag rendszer lehet a hibás
Ezért vették kezelésbe a porlasztókat, ami nem ugyanaz mint egy benzines esetén, és az egész rendszert
Porlasztó felújítás, szerintem az egy szervizben a cserét szokta jelenteni
2 porlasztó kb 2x15,000, olajcsere + szűrő kb 15000Ft olajjal együtt, üzemanyagszűrő ha csak egy van benne 5ezer körül, izzító 5ezer
Ezek csak irányárak árak amit a neten néztem
Szervizek jellemzően 10-15,000Ft/óradíjért dolgoznak

Én is azt gondolom, a hajtókartörés nem a szerelő hibája, nem lehet ezt előre látni és köze nincs az elvégzett munkákhoz.
Nem tudom hány éves az autód, de a dizelek hidegen jellemzően feketén füstölnek induláskor
Az hogy kék vagy fekete, erős vagy nem, azt már eldönteni egy szakértő sem tudja

Még annyit
Akárhova mennél panaszra, a végén a békéltető testülethez jutnál, Pest megyében Budapesten van
Szerintem nem jutnál érdemben előre, csak az idődet vesztegetnéd

kondi133 # 2018.10.11. 09:30

Olajnyomás lámpa nem jelzett a hiba előtt nagy vízbe mentem és akkor ott rögtön le állt az autó. Kb.2-3 hónapig még úgy jártam vele hogy hidegen füstölt majd ha felmelegedett a motor akkor bizonyos fordulatszámnál rángatott. Nehezen találtam szerelőt ezért húzódott a javítás, de az autó ment működött . A porlasztók javíttatását nem én kértem a szerelő azt mondta hogy valószínű ott a baj. Az az igazság abban bíztam hogy jó lesz az autó. Neki nem kellett volna jobban átnézni? A hajtókar hiba nem vehető észre? Semmi pénzt nem kérhetek vissza? Nem az ő hibája?

Atis77 # 2018.10.11. 04:33

a kék füst az attól van hogy motor olaj kerül az égéstérb. ez két helyen lehetséges. Vagy a dugattyúgyűrűknél, vagy a föntről a szelepszár szimeringeknél. Olajnyomás lámpa nem villogott/világított? Szerintem csak balszerencse hogy javítás után könyökölt ki a hajtókar. Az üzemanyag rendszernek nincs sok kösze hozzá.

kondi133 # 2018.10.08. 13:37

Válaszokat előre is köszönöm, nőként nem értek a szerelési dolgokhoz csak azt tudom hogy a 800000-es autót nem bírom eladni, a szerelőnek több mint 200000-et fizettem és a további javíttatása sokba kerül.

kondi133 # 2018.10.08. 13:05

Köszönöm a választ. Nincs szervízlapom, számlát sem kaptam az elvégzett munkáról. Kérdésem, hogy a porlasztó felújítás után, (amit én nem kértem,hiszen én nem vagyok szerelő, ők arra gyanakodtak, hogy azért rángat az autó bizonyos fordulatnál és sebességnél, meg azért füstöl hidegen az autó, ezért javították meg) 2 napra kb. 100-150 km után a hajtókar eltörhet, létezik hogy nem vették észre, hogy ott baj van? Amit javítottak: 1 db izzítógyertya, 2 porlasztó felújítás, 2 db porlasztó tisztítás, gázolajszűrő, motorolaj csere, olajszűrő.
Fél évet használtuk,2 hónap szerelés után a kocsival nem lehet közlekedni, drága a felújítás és nem lehet eladni sem.

horex # 2018.10.08. 09:07

kondi133

Nem vagyok autójogász, csak a véleményemet irom, mit tennék én
Felkeresnék egy gépjármű igazságügyi szakértőt, neten megtalálhatók
Feltételezem nem kis pénz az autó ilyetén vizsgálata, de ha te szerinted a szervíz hibázott akkor hajrá

Van-e szervízlapod amin rögzitve van milyen tünetekkel adtad be és mit végeztek rajta?
E-nélkül kicsi az esélyed bármire is

Laikusnak nem kell érteni az autóhoz, de ha kéken füstöl, akkor az olajfogyasztás és nem üzemanyag probléma.
" Beült tett egy próbát azt mondta, hogy tisztul a porlasztó minden rendben lesz."
Ez nagy kamu duma!
Porlasztó nem tisztul, hanem szétszereléskor szakszerűen kitisztitják az egész rendszert, helyesen az üzemanyag tartályt is

Ha az olaj fogyasztása miatt elér egy minimális szintet az olajmennyiség, akkor vagy nem jut elég olajnyomás a megfelelő helyekre, vagy a túlmelegedés miatt elveszti kenőképességét. Esetleges megszorulás miatt jöhet a hajtókar törés legrosszabb esetben.

kondi133 # 2018.10.07. 18:06

???? Tanács? ???

kondi133 # 2018.10.03. 09:44

Sürgős segítségre lenne szükségem hogy mit tehetek ebben az ügyben, valaki válaszoljon, vagy linkeljen be hasonló esetet, mert én nem találtam. Köszönöm.

kondi133 # 2018.10.03. 04:35

Tudna valaki válaszolni, hogy mit tehetek? Jár-e vissza a pénzből?

kondi133 # 2018.10.01. 12:40

Tisztelt Autójogász!

Tanácsot szeretnék kérni. 2 hónapja elvittem az autómat szerelőhöz, azzal a hibával hogy kék füstöt fúj a kipufogónál. 4 hétig szerelte, kiderült porlasztókat kell bevizsgáltatnia,üzemanyagtartály tisztítása stb., mert csak akkor van garancia ha mindent megcsinál rajta. Elkészült az autó, kifizettem a 230.000 Ft-ot, azt mondta mennyek sokat a kocsival, próbálgassam.egy nap után visszavittem, hogy még mindig nem az igazi az autó. Beült tett egy próbát azt mondta, hogy tisztul a porlasztó minden rendben lesz. 2 napra rá egy csattanás hallatszott, a kocsi rángatott, elfojt az olaj. Hívtam megint, elvontatták, majd 3 hétig megint nem történt semmi csak ígérgetés, hogy mikor fog hozzá. Azóta az autót elhoztam tőle, motorcserére szorul. Hajtókar tört el. A motor csere 300.000 - 500.000 Ft.
Kérdésem ki a hibás? Hol a garancia? Kérhetek-e vissza pénzt? 
Köszönöm válaszát.