Tisztelt fórumozók,
Nyáron cseréltettem klímakompresszort az autómban, mivel az előző meghibásodott.
Az alkatrészeket magam vásároltam egy hazai üzletláncban.
A cserét szakszervizben végeztettem el számlával, a kompresszorgyártó által előírt módon és járulékos munkákkal együtt, illetve az előírt papírokat is kitöltötte a szerviz a munkák elvégzéséről.
A kompresszor 3 nap után megadta magát, megállt. A kereskedés képviselőjének jelenlétében ugyanaz a szerviz kiszerelte az alkatrészt, és kapcsolt kárigénnyel elküldték a gyártónak.
A gyártótól elutasította a kérelmet, mivel az alkatrész átvizsgálása során megállapították, hogy elégtelen volt a kenése (nem írták le, de a szervizre mutatnak ezzel).
- A kérdésem az, hogy hogyan lehet kitörni ebből az ördögi körből, ahol a kereskedés a gyártóra, a gyártó a szervizre, a szerviz a kereskedésre mutogat.
- Hogyan érdemes ezen a ponton továbbvinnem az ügyet? Fogadjak ügyvédet? Igazságügyi szakértőt? Keressek fel egy illetékes békéltető testületet?
- Nincs a kereskedésnek garanciavállalási kötelezettsége 6 hónapig, ahol nem kell bizonyítanom, hogy az ő hibájukból történt a baj?
Köszönöm a segítséget!