Alkatrészgarancia - szerviz vs. kereskedő vs. gyártó


takacs.zoltan.sandor # 2019.11.12. 10:36

Tisztelt fórumozók,

Nyáron cseréltettem klímakompresszort az autómban, mivel az előző meghibásodott.

Az alkatrészeket magam vásároltam egy hazai üzletláncban.

A cserét szakszervizben végeztettem el számlával, a kompresszorgyártó által előírt módon és járulékos munkákkal együtt, illetve az előírt papírokat is kitöltötte a szerviz a munkák elvégzéséről.

A kompresszor 3 nap után megadta magát, megállt. A kereskedés képviselőjének jelenlétében ugyanaz a szerviz kiszerelte az alkatrészt, és kapcsolt kárigénnyel elküldték a gyártónak.

A gyártótól elutasította a kérelmet, mivel az alkatrész átvizsgálása során megállapították, hogy elégtelen volt a kenése (nem írták le, de a szervizre mutatnak ezzel).

  1. A kérdésem az, hogy hogyan lehet kitörni ebből az ördögi körből, ahol a kereskedés a gyártóra, a gyártó a szervizre, a szerviz a kereskedésre mutogat.
  2. Hogyan érdemes ezen a ponton továbbvinnem az ügyet? Fogadjak ügyvédet? Igazságügyi szakértőt? Keressek fel egy illetékes békéltető testületet?
  3. Nincs a kereskedésnek garanciavállalási kötelezettsége 6 hónapig, ahol nem kell bizonyítanom, hogy az ő hibájukból történt a baj?

Köszönöm a segítséget!

Atis77 # 2019.11.13. 17:26

Legközelebb ne a hever kedvezményére vásároljon hanem bízza a szerelőre a beszerzést és majd ő lejátsza a forgalmazóval.

ezmostmi? # 2019.11.14. 04:44

...ez is igaz ,viszont úgy majdnem a duplájába kerül , persze lehet , hogy igy is...:-)))))