Vásároltunk egy még elméletileg gyári garanciával bíró autót. (2020. áprilisáig) Az eladó garanciásan hirdette, illetve 12 hó szavatossággal (magánszemély, jóautok.hu-n keresztül, tehát felelősséget vállalt az ott leírtakért).
A szervízkönyvben az első bejegyzés hivatalos márkaszervíz bejegyzés volt, a következő kettő magánszervízé, az eladó azt állította ez rendben van, amennyiben le van dokumentálva, ezt a szervízkönyv információs füzete is tartalmazta. (végezheti a szervízt nem márkaszervíz is).
Azóta elvittem én is az esedékes kötelezőre a helyi márkaszervízbe az autót, szerencsére tökéletes állapotban van, de azt állították, hogy ha nincs számlával igazolható módon a két nem márkaszervizes bejegyzés, sajnos garancia nincs az autóra.
Azóta az eladó elzárkózott a kommunikációtól, mondván az autót ő sűrűbben szervizeltette, mint szükséges lett volna, ne problémázzunk ezen, hiába kérjük tőle az igazolásokat a márkafüggetlen szervizekről. (Feltételezzük, hogy el lettek ezek végezve, de számlát nem kért róluk, nincs egyéb dokumentáció).
A kérdésem. Ilyen esetben érdemes-e ügyvéd segítségét kérni, hogy ezeket a dokumentációkat elküldje az előző tulaj (a szervízbejegyzések megtörténtek), vagy kérhető-e árleszállítás erre való tekintettel? Fontos megjegyzés, amit az előbb is írtam, hogy ettől függetlenül az autó állapota hibátlan, ez a márkaszervízben történt utolsó kötelezőn is kiderült.
Köszönöm előre is a válaszokat.