Kedves egyenes.ági!
A szíj azért szíj mert hajlítható és úgy visz át nyomatékot az egyik tengelyről a másikra.
A "bordás" szíj megnevezés félrevezető.
Azért mert nem derül ki, hogy a borda futásirányú vagy arra merőleges.
A vezérmű szíjakra az a jellemző, hogy a nyomatékot a "bordák" fogak közvetítik nem a súrlódás, mint az ékszíjaknál. Míg az ékszíjaknál a megcsúszás nem ritka jelenség, addig a fogazott szíjaknál nagy baj lenne, mert a dugattyú a szelepeket szétverné és és már is itt az 500eFt javítás.
Azt hiszem a zajnövekedés a fogazott szíjakra nem jellemző, keveri a vezérmű láncokkal.
Én vitatkoznék a "szakadás nem szokásuk" állítással.
Míg a vezérmű láncoknál a lánckeréken való átugrás a jellemző hiba, addig a fogazott szíjaknál a szakadás.
Ezért kell cserélni a futás teljesítmény függvényében. Aki szeret sportosan vezetni (extrém erős gyorsítás/ erős motorfék) az megérheti, hogy a kísérleti fáradásos tesztek által meghatározott értéket hamarabb eléri, mint a javasolt csere km futásban mérve.
Összefoglalva az eladó csak akkor tehető felelőssé, ha a gk. futásteljesítményét eltitkolta.
Amennyiben igazolni tudja a fogazott szíj cseréjét és a csere-cikluson belül volt a gk. az eladás pillanatában az eladó korrektül járt el és a bekövetkezett meghibásodásért álláspontom szerint nem felelős.
A korszerű gk.-k kb 80 ekm futás után szorulnak fogazott szíj cserére.
Meg szeretném jegyezni, hogy a fogazott szíjakat pont azért alkalmazzák a robbanó motoroknál, hogy halkabb legyen a működésük.
http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}
Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ