Használtautó, Garancia???


guba" # 2012.03.17. 06:29

Arról nem is beszélve, hogy ha rossz a termosztát, akkor nem 150 km után forr fel a víz, hanem a szomszéd utcában.

guba" # 2012.03.17. 06:27

Igen, ebben az esetben kármegosztásra van esély.

(Azért egy termosztát hiba még akkor is ritkán okoz motorkárosodást, ha a vezető nem veszi észre, hogy forr a vize, mert amikor gőz csap ki a motorházból még akkor sincsenek többnyire ilyen súlyos következmények, vagy legalábbis nem a termosztát a megforrás az oka, hanem az is csak következmény. Tipikus pl. hogy, ha áterszt a hengerfejtömítés, akkor a laikus autós azt hiszi, hogy a termosztát miatt forrott fel a vize, pedig az csak a következménye annak, hogy leállt a hűtővíz keringése, ami viszont a légzárványok miatt volt és nem a termosztát miatt.)

Gabicsek # 2012.03.14. 20:05

a termosztát valószínüleg meghibásodhatott, nem kapcsolt, gondolom nem nézték a hőmérőt

Azért van a műszer, hogy figyeljék azt is vezetés közben. Nem tudom, hogy nem lehet észrevenni, ha egy hűtővíz felforrni készül.
Szerintem: Ha a termosztáthiba fennállt és ezt a vevő bizonyítja, kötelesek kicserélni, vagy az árát megfizetni. De ha az új tulajdonos hibája miatt - mert nem figyel - a motor is megfő, az már az új tulaj hibája. A műszerek azért vannak, hogy azokat figyelemmel kísérjük.
Ezt én így látom.

Ádee # 2012.03.14. 16:11

"Elvileg 3 hónap garanciát kell vállalnod"

Ugye viccelsz? :-)

guba" # 2012.03.14. 15:59

100-150km után a termosztát valószínüleg meghibásodhatott, nem kapcsolt, gondolom nem nézték a hőmérőt így nagy valószínüséggel megfőzték a motort.

A lényeg ugye, pontosan ezekben a részletekben van. Meg kell határozni pontosan a hiba okát, és azt is bizonyítani kell, hogy az már az adásvétel idején fennállt. E tekintetben a bizonyítás a vevőt terheli.

PLAYLIFE10 # 2012.03.14. 09:53

Evvel nem vagyok beljebb...

Tatica # 2012.03.14. 09:05

Az attól függ. Elvileg 3 hónap garanciát kell vállalnod. Ha az után jelentkezik a hiba, az már nem rejtett.

PLAYLIFE10 # 2012.03.14. 09:01

Sziasztok!

Történet a következő: autó eladás előtt az autónak szemmel láthatóan nem volt semmi baja, a vásárlók ki is próbálták. 2-en mentek vele próbakört, nem találtak semmi kivetnivalót az autón. Megnézték a motort szemrevételezték az autót. A próbakör 2x kb 5-6km lehetett. Szerződés aláírása megtörtént kifizették, elmentek vele. 100-150km után a termosztát valószínüleg meghibásodhatott, nem kapcsolt, gondolom nem nézték a hőmérőt így nagy valószínüséggel megfőzték a motort. Kérhetnek-e bármilyen kártérítést "rejtett hibára" hivatkozva?
A szerződés magánszemélyek között jött létre, egy kb 14 éves autóról beszélünk, aminek az ára 7-800.000 volt. Várom a hozzászólásokat, véleményeket.

Üdv, Z

guba" # 2012.02.27. 18:02

Kérhetitek, hogy az eladó javíttassa ki a hibát. Ha nem zárkózik el, akkor eddig jó.

anorev # 2012.02.27. 12:17

1 hónapja vettünk egy autót kevés kilométerrel jó állapotban. Fura volt, hogy sebességváltáskor "sír" tegnap elvittük szervízbe és valóban gondja van. Lehet jó lesz 1 évig de lehet csak 3 hónapig. Mik a jogi lehetőségeink? A kereskedőt hívtuk nem zárkóznak el de tartok tőle valami másra akarják fogni új váltó kb. 200.000ft a kocsi 6 éves és a problémáról nem szóltak valamint árában is vettük.
Köszönet az infoért!

guba" # 2012.02.07. 16:15

Lényeg,hogy odáig már eljutottam hogy visszavásárolja az autót,de "szinte" csak az autó vételárát akarja visszaadni.

365. § (1) Adásvételi szerződés alapján az eladó köteles a dolog tulajdonát a vevőre átruházni és a dolgot a vevő birtokába bocsátani, a vevő pedig köteles a vételárat megfizetni és a dolgot átvenni.

Látni kellene a szerződést, de a vételáron felül milyen címen fizettél még neki? Az eredetiségvizsga elvileg eladó költségére történik, mivel ő igazolja, hogy a kocsi "eredeti".

Johny540 # 2012.02.05. 18:25

Üdv mindenkinek!Egy félig megoldódó probléma előtt állok.A napokban vásároltam egy autót,amit egy délután hoztam el,és még aznap mondhatni széthullott.Ráadásul pont olyan problémák jöttek elő,amire a kereskedő szinte esküdözött,hogy működik,és jó műszaki állapotban van az autó.Lényeg,hogy odáig már eljutottam hogy visszavásárolja az autót,de "szinte" csak az autó vételárát akarja visszaadni.Olyanokra hivatkozik mint pl. neki be kellett jegyeztetni az autót,eredetvizsga stb.Az eredetvizsga árát már bevállaltam,de többet nem vagyok hajlandó.A fő kérdésem az lenne,hogy jogosan követel-e tőlem ilyen olyan járulékos költségeket?Ami megjegyzem több,mint amit az autó vételárán kívül otthagytam.Legalábbis a kereskedő ezt állítja.
Köszönöm a választ előre is!

horzsi # 2012.01.10. 16:18

Üdvözlöm!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémámra.
2011 12.12.-én vásároltam 1 autót a hirdetésben írtak alapján kifogástalan műszaki korát meghazudtoló állapotban...szemrevételezés alapján külsőleg problémamentes autónak tűnt.Vásárlást követő napon szakszervízbe vittem ott elvégeztettem a olajcseréket a komplett vezérműszíjcserét azaz az esedékes szervizet.
200 km megtett út után jelentkezett a "rejtett hiba"
oltárinagy füst oldalraállás olajszintellenőrzés deka olajse a motorban másnap szakszervízbe vittem az autót eddigi 500 000 ft os kárt állapítottak meg+a ha a motorban is sérülés van az további költség.
A kereskedéssel felvettem a kapcsolatot ő viszont a volt tulajdonossal szeretne konzultálni csak nemelérhető.

Ezek után mi a teendő? Hogy lehetne ezt a problémát kezelni?
Előre is köszönöm válaszát.

camerlengo # 2011.12.16. 14:22

Üdvözlet!

Kérdésem, hogy egy 150.000.-Ft os Opel Omega(96-os évj.) vétel után motorhibás lett, van-e ilyen esetben garanciára lehetőség?
Köszönettel

01dodo # 2011.12.14. 18:06

Tisztelt Fórumozók, Jogászok!
Vettem egy FORD Focust 2011 dec.09.-én.Márka kereskedésben használtan(banki visszavett)
A következö problémákkal szebesültem 2011 dec.14-én.
Kilométer óra állása átvételkor: 96344 Km FORD FOCUS 1.6 Trend
HIBÁK,HIÁNYOSSÁGOK!
DTC hibajelzések
DTC # 1: D900 Egy kommunikációs hiba (EGR,légtömegmérő stb.)
DTC# 2: 9318 Akkumulátor feszültség alacsony (kevesebb, mint 10 V)
DTC # 3: E200 Érvénytelen adatok kilométer-számláló (Érvénytelen CAN üzenet)
DTC # 4: E510 Hiányzó vagy érvénytelen biztonsági adatok .
DTC# 5: 9601 PATS kapott helytelen Key-kódot Ignition Key Transzponder (Unprogrammed Key)
Hiányosságok ,problémák
Az alsó hűtővédő+motorvédő műanyag burkolat hiányzik (leszakítva).
A vezérmű szíj felső porvédője törött.
A motortér fedél hőszigetelés hiányzik (nem tudom,hogy alap vagy opciós).
Hűtőn alul durva sérülés látható (nagy erejű ütésnyom).
A vezetőoldali ülés háttámla állító műanyag tekerő hiányzott.
A minimális szükséges szerszámok,eszközök nincsenek meg (kerékkulcs,elakadásjelző,mentődoboz ,izzókészlet)
A motor gyorsításkor megtorpan,gyenge és igen magas a fogyasztás 8.6-9.8 l/100km-en.
A sebességváltóban kevés az olaj,esetleg más gond van( gondolom,mivel nagyon csúnya hangja van).
Kuplung zajos, magasan emel ki.(komplett kuplungcsere?)
A riasztó minden ok nélkül riaszt (csak hangjelzés).
Ha a fenti hibákról,hiányosságokról,korrekt tájékoztatást kapunk, ez az adásvétel ,soha nem jött volna létre!
Kérdezem mit tudok tenni?Milyen jogok illetnek meg?

SzabóPeti # 2011.11.25. 17:03

Tisztelt Fórumozók, JogÁszok,
2011.09.16-án vettem egy használt autót kereskedőtől (cégtől). 2011.09.19-én megcsináltam az eredetiségvizsgálatot, csont nélkül átment. Átírattam nevemre. 2011.11.07-én elvittem műszaki vizsgázni, ahol megbukott, mert nem egyezett a motorszám a forgalmiban lévőben. Típusazonos, de elírásról szó sem lehetett. Mentem mindenfelé, mi lehetett, az eredetiségvizsgáló visszaadta a vizsgálat árát, a kereskedő azt mondta, hogy nála ez a motorszám nem volt. Végül előkerestem az előző tulajdonost, akitől a kereskedő vette az autót. Gyakorlatilag 10 percen belül megvolt a számla a motorcseréről (az előző motort leégette).
Az összes műszaki szaki azt mondta, hogy nem annyira nagy gond a motorcsere, írassam át.
Vissza szeretném állítani a szerződés előtti állapotot, amitől a kereskedő természetesen elzárkózott.
Milyen esélyt látnak? Milyen tanácsot tudnának adni?
Köszönettel:
Szabó Péter!

guba # 2011.11.10. 16:28

Vidd el egy másik szervizbe és kérdezd meg, hogy mi a baja a kocsidnak, mert amit mondtak neked az nem tűnik egy koherens magyarázatnak.

bojsika # 2011.11.09. 13:16

1 hónapja vásároltunk egy 7 éves, Renault II Megane Privilege típ. gépkocsit, használt autó kereskedéstől, 1.350.000,-Ft. vételárét. 1 hónapig az autó hiba nélkül működött. A tegnapi napon a gépkocsi motorja nagyon hangos kopogó hangot adott, trélerrel szállíttattuk szerelőhöz, aki közölte, hogy az autó motorhibás. Megállapította azt is, hogy új turbó van szerelve a gépjárműbe és ennél a típusnál a turbó csere után, szinte minden esetben rövid időn belül motorhibás lesz a gépkocsi (még a korábban elromlott turbo okán). Erről minket a kereskedés a vásárláskor nem tájékoztatott. Az előre becsült javítási költség 50-300.000,-Ft. lehet. Az elmúlt hónapban számlákkal igazolhatóan ca. 250.000,-Ft.-ot költöttünk az autóra.
Kérdésem a következő:
Miután a gépkocsit megvásároltuk "meghúzták" az oldalát, karcolások keletkeztek rajta, tehát a karosszériája nem a vásárláskori állapotban van.
Ilyen esetben jogosultak vagyunk-e árleszállítást kérni, illetőleg a elállni a szerződéstől vagy csak a motor javítása kérhető?

guba # 2011.11.02. 12:57

Az apró fémszemcsék úgy kerülhettek a turbóba, hogy korábban vélhetően felújították a motorblokkot, és a forgácsolás következtében belehullott apró szemcséket nem távolították el kellő alapossággal az olajzást biztosító furatokból.
Mindezt egy szakértői véleménnyel lehetne alátámasztani és így követelni a javítással felmerült károdat, ha még van kin követelni, vagy mire ítélet születik még lesz kin végrehajtani.
Igazából nem, tudlak mivel biztatni.

Johniecat # 2011.11.02. 12:41

Tisztelt Guba!
A turbóhibás Citroen Berlingónkkal azóta történt egy s más. A turbót felújító műhelyben kiderült, hogy az autón a kereskedő eladás előtt turbót cseréltetett. Ahogyan azt múltkor is írtam, ez az új turbó kb 1000km után meghalt. Mivel a felújító véleménye szerint nem az ő felelősségébe tartozik a hiba, ezért a kereskedő már csak a felújítás költségének a felét volt hajlandó fizetni (hiszen, ha nem garanciális a meghibásodás, akkor ez számára nem ingyenes). A turbót felújító cég egy írásos anyagot juttatott el a szakszervízbe, hogy milyen munkálatokat kell elvégezni, ill. miket kell még kicserélni ahhoz, hogy a felújított turbó garanciás legyen. Ez nekünk mintegy 95000 Ft-ba került. De azt gondoltuk, most már legalább jó az autónk. Sajnos azonban újabb kb. 1000 km után a turbó újra elromlott. A soproni Citroen szervízben kiderítették, hogy a hibát a motorban lévő apró fémszemcsék okozták, amik még az olajzást is gátolták, és az olajszivattyút is tönkretették. A hiba eredetének kiderítése, és az eddig feltárt hibák javítási költsége eléri a félmillió forintot. A kereskedő pedig gúnyosan azt mondta a telefonba, hogy mehetek, ahová csak akarok, mert ő a recesszió áldozata, és be kellett zárni a kereskedését. Ez annyiban igaz, hogy új néven és telephelyen folytatja a kereskedést (ma 34 autó van a kereskedésben). Mit tehetek én most? Autóm azóta sincs, mert mindkét autónkat beszámíttattuk a Berlingóba, és még banki kölcsönt is vettünk fel, 500000 Ft-unk pedig nincs a javításra.
Üdvözlettel: Johniecat

guba # 2011.09.23. 05:56

Az eladó szavatolja a dolog használhatóságát, a vevőnek pedig bizonyítania kell jelen esetben, a hiba tényét, és hogy a hiba oka már az adásvétel idején fennállt.

porzo # 2011.09.20. 07:56

Várhatok valamiféle segítséget, esetleg választ?

porzo # 2011.09.16. 06:59

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni egy gépjármű adás-vétel
ügyében.
2011.09.11. én eladtam a tulajdonomban lévő Mtz 550 típusú lassú
járművet.
A vevő szemrevételezte, kb 45 perc időtartamban próbálta a traktort,
miután a próbaút megtörtént, az eladási árban megegyeztünk és megtörtént
a tulajdonos csere.
Az új tulajdonos a géppel azonnal útra kelt egy váltósofőrrel karöltve
és elindult a kb 130 km es útra.
Másnap, tehát 12.én érkezett a telefon az új tulajdonostól, hogy a gép
elromlott, annak motorjából folyik a hűtővíz. Elmondása szerint ők saját
garázsukban felderítették a hiba okát, fogtak egy sarokcsiszolót és a
motorblokkot csiszolni kezdték, ahol találtak egy kb 5 cm es repedést,
ahol a hűtővíz ki tudott folyni a motorblokkból. Erről nekem
fényképfelvételt is küldtek. Közölték velem, hogy kártérítési igényük
van felém.
Vagy visszahozzák a gépet nekem, én visszafizetem a vételárat, és állom
a többi felmerült költséget, útiköltség, stb, vagy vásárolok nekik egy
másik motorblokkot, amit ők beépítenek és még 30.000 ft. készpénzt
adok.
Kérdésem az lenne, hogy milyen szavatosságot kell vállalni az eladónak
az eladott járműért és mennyi ideig áll fent ez a szavatosság?
A felmerült hibát, repedést én a gépen soha nem láttam, én több mint 2
évig szinte meghibásodás nélkül használtam.Az eladás előtt is kb egy
órával még használatban volt a traktor.
Élhetnek-e ők felém bármilyen kártérítési igénnyel és elfogadható e az,
hogy ők önhatalmúlag gyakorlatilag megköszörülték a motorblokkot és
megállapítottak egy hibát?

guba # 2011.09.06. 16:29

Ha nem akarsz szerelgetni, akkor célszerűbb új motort venned. Ez a hiba nem tűnik súlyosnak, valószínűleg a ventilátor kapcsológombája lehet rossz. Ilyen jellegű hiba esetén nem lehet azonnal elállni, kijavítást kérhetnél először.

nicolaus # 2011.09.05. 09:34

Kedves Guba!

Tegnap (vasárnap) vettem egy egy 180 cm3 használt motort, ami gyönyörűen nézett ki a hírdetésben. Mivel a lakhelyemtől nagyon messzire kellett menni a motorért, ezért már telefonban teljes körű és korrekt tájékoztatást kértem a motorról. Lényeg, hogy a korrektnek tűnő beszámoló után elindultam érte és kipróbálás után kp-ra ki is fizettem a motort. Mikor hazaértem vele természetesen motorozgattam vele és észrevettem, hogy melegedik a motor! Mikor felhívtam az eladót (magánszemély) hebegett habogott és akkor mondta el, hogy a hűtő rendszer már nála is rossz volt és figyelgetni kellett, manuálisan kapcsolgatni a ventilátort..stb. Én szerelgetni nem akarok és visszalépnék a vásárlástól! Szeretném visszakapni az árát és visszaadni a motort! Ő viszont nem nagyon hajlandó! A szerződésben nincs szó ilyesmiről!

Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is köszönöm!