Használtautó, Garancia???


Gabicsek # 2011.02.22. 20:18

Vettem én is már így kocsit, hogy jól megszívtam, pedig azon is friss volt a műszaki. De: szar motorral, folyós hűtővel lehet műszakija, szar fékkel azonban kizárt dolog, hogy normál (és nem sumák) vizsgán ment át. Ami szart én annak idején megvettem a "friss műszaki"-jával, ott a kormányművel voltak nagy problémák.
Én bizony visszamentem, leordítottam a fejét, hogy ilyen kormányművel (esetedben fékkel) kizárt dolog, hogy szabályos műszaki vizsgája volt a kocsinak, majd megfenyegettem, azonnali rendőrségi feljelentést teszek, ahol majd szépen kinyomozzák, milyen műszakija volt a kocsinak.
Azonnal saját költségére megjavíttatta.
Én így jártam.

guba # 2011.02.19. 17:17

Az autó esetleges rejtett hibáiért az eladó utólagosan nem vállal felelősséget és garanciát.“

Szerződésben kizártátok a szavatossági igényeket.

Viszont ez a valós állapotot nem fedő műszaki vizsga nem jelent megtévesztést, átverést, ami miatt jogilag is állnia kell a javítás költségét?

Megtévesztésre hivatkozással nem lehet javítást követelni, csak sikeres megtámadással érvénytelenné lehetne nyilvánítani a szerződést. De, azt is csak akkor, ha tudnád bizonyítani, hogy a tévedésedet ő okozta. Vagyis, hogy ő tudott a hibákról, de rosszhiszeműen neked azt mondta, hogy hibátlan az autó. És ezt neked kellene tudnod hitelt érdemlően bizonyítani.

brumiszka # 2011.02.19. 16:13

Kedves Guba! Sajnos a szerződésen rajta van, hogy "Az autó esetleges rejtett hibáiért az eladó utólagosan nem vállal felelősséget és garanciát." Viszont ez a valós állapotot nem fedő műszaki vizsga nem jelent megtévesztést, átverést, ami miatt jogilag is állnia kell a javítás költségét? Már át lett írva a nevemre az autó, ilyenkor lehetséges még az elállás? Köszönöm a segítségét!

guba # 2011.02.19. 13:39

Felszólítani kijavításra, ha ez sikertelen, akkor elállni. (Nem mindegy hogy milyen feltételekkel kötöttétek a szerződést.)

brumiszka # 2011.02.19. 11:30

Kedves Guba!
Most vásároltam egy használt autót, friss műszaki vizsgával (2013.01.31-ig). A biztonság kedvéért a vásárlás után elvittem szerelőhöz, aki sajnos súlyos hibákat talált rajta: nincs kompresszió a motorban, lengéscsillapítókat kell cserélni, hibás a fék, folyik a hűtő - egyszóval ebben az állapotban nem menne át egy rendes műszaki vizsgán. Mit tudok tenni ebben az esetben, hisz én abban a hiszemben vettem, hogy tényleg megfelel a műszaki állapota a vizsgakövetelményeknek. Segítségét előre is köszönöm!

guba # 2011.02.09. 20:12

Pontosan meg kell határozni a hibát. Nagyobb valószínűséggel övék a felelősség, de ennyi alapján ezt nem lehet megmondani. Ilyen esetben a hibafelvételezést jobb lett volna nem az eladóra bízni.

zamby # 2011.02.09. 15:00

Polgárőrségünk vásárolt egy TD-s 1.7-es Opel Astrat. A kereskedésben segítőkészek voltak, minden klappolt. Egészen másnapig... Megtettünk vele kb. 150 km-t (autópályán 100-110-es tempóval)és egyszercsak elkezdett füstölni. Mivel a lehajtó 200 méterre volt ezért elgurultunk odáig az olajlámpa még ki sem villant, majd leállítottuk. A kereskedésből eljöttek értünk és már ott mondták hogy sokat állt az autó és az olaj nem volt megfelelő. De ezt a vásárlásnál még nem közölték. A mai napon pedig már főtengely köszörűlésről, vezérműszíj cseréről és hasonlókról beszélnek 200e Ft értékben. Hangsúlyozom nem volt egy egész napja nálunk az autó.
Ilyenkor kié a felelősség? Ki kell bizonyítsa és ki kell cáfolja az állítást? (ők folyamatosan vezetői hibáról beszélnek.)
Én úgy gondolom, hogy mindenképpen cseréltünk volna olajat, szűrőt egy héten belül, de ha mondják hogy több hónapot állt már és ajánlott lenne cserélni szó nélkül azonnal elvégezzük.

jahoo83 # 2011.02.09. 09:09

Igen levették, szerelő vette le, ő mondta hogy mi baja az autónak.

guba # 2011.02.08. 19:13

Levettétek a hengerfejet?

Amúgy az autó 8 éves, dízeles 186 ezer km van benne, lehet hogy ráfognák a korára a hibát.

Ezeket a pereket a szakértői vélemények döntik el. A 186 ezer km nem indokolná, hogy fáradásos repedés legyen.

jahoo83 # 2011.02.08. 18:51

A vásárlás után kb. két hónappal keletkezett a hiba, olajos volt a víz. Köszönöm a válaszokat, megbeszéljük, hogy bele merjünk-e vágni. Nem tudom ennyi idő után kinek adnának igazat. Amúgy az autó 8 éves, dízeles 186 ezer km van benne, lehet hogy ráfognák a korára a hibát.

guba # 2011.02.08. 18:27

Hogy jelentkezett a hiba, és először mennyivel a szerződés után.

guba # 2011.02.08. 18:25

E körben a bizonyítás téged terhel. Be kell vizsgáltatni a hengerfejet, a repedés jellegéből lehet rá következtetni, hogy egy már meglévő hibáról van szó, vagy utóbb keletkezett. Addig nem érdemes belekezdened a pereskedésbe, ameddig nincs egy objektív szakértői vélemény a kezedben.

jahoo83 # 2011.02.08. 18:00

Kedves "guba" Köszönöm a választ. Már beszéltünk az eladóval, nem kívánja kifizetni, arra hivatkozva hogy mikor elvittük nem volt ilyen jellegű hibája az autónak. Mikor megnéztük az autót, nem volt hengerfejességre utaló nyom.

guba # 2011.02.08. 17:53

Jahoo83, nem feltétlenül kell pereskedned, ha meg tudsz egyezni az eladóval a javításban. Amennyiben a hiba oka, már az adásvétel idején is megvolt, jogos lehet a szavatossági igényed. Ebben az esetben kérheted, hogy javíttassa meg, vagy hogy fizesse ki a javítás költségeit.

guba # 2011.02.08. 17:48

Vissza viszem az Eladóhoz, de szeretném tudni a „szavatosság“ szó gyakorlati tartalmát.

305. § (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
(2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
(3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).

jahoo83 # 2011.02.08. 17:47

Tisztelt Fórumozók!

Érdeklődni szeretnék! Pár hónapja vettünk egy autót magánszemélytől, amiről később kiderült, hogy hengerfej repedése van, és nekünk ennek a csináltatása komoly összegekbe fog kerülni. Mit tehetünk? Van - e valamilyen jogorvoslat erre? Szabályos új szerződésen kötöttük az adásvételt, semmi extrát nem írtunk bele. Polgári peres eljárással érvényesíthetek csak kártérítést ilyenkor? Előre is köszönöm.

firefox # 2011.02.08. 13:50

Tisztelt Fórumozók!
Tanácsot szeretnék kérni.
Tavaly október 29-én eladtam a használt 15 éves gépjárművemet.
(480Ezer Ft volt a vételár)
A vevő eljött szakértő barátjával és átnézték az autót, aknát is biztositottam nekik, tehát a-z-ig mindent megvizsgálhattak, kipróbálhattak, mentek vele egy próbakört, majd kitöltöttük a papirokat és távoztak.
4 oldalas (új) adásvételi szerződést töltöttünk ki, az egyéb részhez semmilyen feltétel nem került.
Az hozzátartozik a történethez, hogy a vevő (aki eljött megnézni az autót illetve az ő nevére irták) a „testvére“ részére vette a kocsit, aki nem volt jelen.
A kocsi a korának megfelelő állapotban volt.
10 nap múlva felkeresett telefonon a „testvér“, (személyesen nem találkoztam vele) és közölte világit az olajnyomás lámpa menet közben, szervizben akár 200 Ft-ig terjedő összegért javitanák.
Aminek a felét minimum fizessem ki. Friss volt a dolog és nem tudtam pontosan a jogaimat, tehát kibabrálni sem akartam vele, bevállaltam. Mondtam, hogy saját szerelőmmel megoldom a dolgot, hozza el az autót.
A motor olyan mértékben volt sérülve, hogy komplett cseréje volt indokolt.
Az ügyben az volt a probléma, hogy rendkívül ritka motorfajtáról beszélünk, amelyből nehéz találni működő darabot. Az új motor az ára miatt kiesett, a régit javitani nem lehetett, maradt a bontott motor. Hivatalos autóbontóban Magyarországon (!) nem találtam ilyet, egy magánszemélynél leltem rá egy komplett motorra, ami 15 éves volt, akárcsak a hibás.
A motor beépítésre került működött is ahogyan kell, az olaj és a szűrő valamint a hűtőviz újra lett cserélve és szóltam, hogy kész az autó. Természetesen ki lett próbálva az autó hosszabb távon is, meg lett hajtva, működött!
A javitást felesben fizettük ki.
115 Ezer volt összesen.
Dokumentáció nem készült a cseréről, mivel az új motor kódja ugyanaz mint a régié.
Haveri alapon csinálták meg nekem a cserét, tehát számla nincs.
A régi sérült motort minden tartozékával együtt odaadtam, a kocsival együtt elvitték. Bizonyithatóan ez a motor volt a kocsiban (motorszám).
Az autót átvétel előtt megnézhették, kifizették és elvitték.
2 és fél hónap után dühösen hiv a „testvére“ a vevőnek, hogy elfolyt az olaj és fizessek ujra, 30 E Ft volt a javitási költség, de csak 15 ezret kell adnom neki, mert ő rendes. Küldött egy csekket 15 E Ft-ról , de semmi számla vagy akármi. Telefonon hivott, idézem azt mondta „elmegyek a pénzemért ha nem fizetsz!“ (A beszélgetést rögzitettem!)
Felmerül bennem a kérdés, hogy mennyi ideig hordhatja vissza a kocsit nekem különböző ürügyekkel? A kicserélt motor HASZNÁLT és 15 ÉVES volt, én szakszerűen beépittettem neki, hibátlanul üzemelt, de én ugy gondolom egy használt motor aminek semmit nem tudok az előéletéről én ezért nem tartozok felelőséggel.
Köteles vagyok fizetni a második hibáért is vagy nincs rá kötelezettségem?
Ha kötelességem fizetni, akkor szeretnék egy szerződést irni arról, hogy további hibákért nem felelek! Rejtett hibát már kizárhatjuk..

Előre is köszönöm a választ!

klmszabi # 2011.02.08. 11:27

Tisztelt Fórum Tagok.

Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy az autó adásvételi szerződésében leírtak szerin mit is takar ez a mondat.:

"A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó a gépjármű műszaki állapotáért szavatosságot vállal."

Egy hete vettem egy használt autót, 400km használat után kiderült, hogy több olyan hibája is van aminek a javítási költsége meghaladja az autó piaci értékének a 30%-át.
Vissza viszem az Eladóhoz, de szeretném tudni a "szavatosság" szó gyakorlati tartalmát.

Köszönettel: klmszabi

guba # 2011.01.30. 13:50

Igen.

Dr.Petz # 2011.01.30. 13:23

Ez az ügy folyamatban lévő, akkor is évül?
Biztos, hogy be kell "nyelmen" több, mint 1,4 M -et?
Köszi a válaszod.

guba # 2011.01.28. 18:58

Három év elteltével gyakorlatilag már semmit, mert elévült az igény érvényesítés lehetősége.

Dr.Petz # 2011.01.27. 19:01

Sziasztok!
Mit lehet tenni egy olyan autókerkedővel, aki 2007 10 hó óta nem hajlandó érdemben lépni (azaz elszállítani, kártéríteni) egy olyan szgk. ügyében, amelyről a vásárlás első hétében kiderült totálkáros volt (a szerelő, átvizsgáló szerint:összelapátolták, roncstelepre való, életveszélyes), és a vétel után egy hónapon belül szerződést bontottam, melyet több levélvátás utás tettem. Peren kívüli megegyézre törekedtem. Ennek több, mint 3 éve. Ebből fél évet használtam 10.000km + van benne, a vételi kilómérhez képest.
Vgleg leálltam vele, mikor majdnem meghaltam benne, ennek több, mit 2 éve. Az autó nem tört azóta.
A hitelt+árfolyamkülönbözetet azóta is fizetem, az autó élteveszélyes, itt áll az udvaron.Az elején, még használtam, hisz dolgozni vettem, de
Egy ügyvéd elkezdte az ügyet, majd családi okora hivatkozással visszaadta. Azóta nem tallta olyat, aki vállná. NEM SZERENÉK PERESKEDNI, és már nem is állok úgy aníagilag, hogy előre tudnék honoráriumot fizetni.
Köszönettel:

ezmostmas # 2011.01.20. 16:25

Koszonom a màsik forumban màr adott vàlaszàt.

ezmostmas # 2011.01.20. 11:23

Segitsèget szeretnèk kèrni az alàbbi ugyben, mert oszintèn szolva nem tudom hova tudnèk fordulni jogaim èrvènyesitèse èrdekèben.

A tortènetem a kovetkezo:

Immàr 9 ève kulfoldon èlek, de szinte folyamatosan ingàzom x ès Magyarorszàg kozott.

Magyarorszàgon szerettem volna hasznàlt autot vàsàrolni. Egy bizonyos modellt kerestem (Renault Scenic) 2006-2007 èvbol max 100.000 futott km-el.

A mult hèten a hasznaltauto.hu honalpon talàltam egy nekem tetszo autot ès egy baràtomat kèrtem meg hogy menjen el ès probàlja ki.

Az auto rendben volt, az hirdetèsben szereplo adatok (francia import, 2007, csaladi auto, jelenleg nem sèrult ès nem is volt az , 77.000 futott km) egyeztek ezèrt a baràtom foglalot hagyott a nevemben, ennek ellenèben szabàlyos àtvèteli elismervènyt kapott.

Pènteken hazautaztam Magyarorszàgra, szombaton a kb 2 millio Ft vètelàr fennmarado rèszèt is kifizettem kèszpènzben, szintèn elismervèny ellenèben. Az auto hètfon rendszàmot kapott , dèlutàn àtvettem az autot, 2 kulcsot az adàsvèteli szerzodèst a forgalmit ès megkotottem a biztositàsokat.

Kedden hazautaztam,szerdàn, itt kiderult hogy a kapott 2 gyàri kulcs egyikèt nem tudom hasznàlni, alaposabban megnèzve làtom hogy a baràzda alapjàn nem is ezè az autoè. Telefonàlok a kereskedèsbe, azt mondjàk valoszinuleg elcserèltèk de utàna nèznek.

Ekozben az auton talàlt egyetlen matrica alapjàn elkezdem keresni az autora vonatkozo infomàciokat . Kideritem, hogy egy francia internetes aukcios oldalon vàsàroltàk tavaly oktoberben, toredèk àrèrt, az auto jègkàros volt, rengeteg hibàval ès 143.000 km-el ès màr abban az idoben egy db gyàri kulccsal (ez az aukcio leiràsàban most is on-line làthato az aukcios cèg honlapjàn. Biztosan errol az autorol van szo, mert az aukcio mellè csatoltak egy muszaki vizsgalapot is ahol alvàzszàm ès egyèb adatok szerint is egyezosèg làthato. )

Visszahivom a vidèki kereskedèst, jeleztem a kulcsra vonatkozo èrtesulèseimet valamint hogy az utolso muszaki àtvizsgàlàskor tavaly oktoberben az auto 143.000 km-t futott.Itt segito hozzààllàlt tapasztaltam, de mivel àllitolag ok is bizomànyban èrtèkesitettèk az autot egy budapesti cèg rèszère (az adàsvèteli szerzodèsen is ez a budapesti cèg szerepel) , igèretet kaptam arra hogy elokeresik az auto dokumentàciojàt.

Ma dèlelott visszahivtam oket, ès sajnàlkozva kozoltèk hogy a nekik bemutatott papirokon 77.000 km volt ès a budapesti cèg ugyvezetoje elzàrkozik a felelossèg elol. Telefonszàma sehol nem làthato ( a pecsèten a cègnèv, ugyvezeto neve, adoszàm, cègjegyzèk szàm ès szèkhely làthato) ès a videki cèg sem hajlando kiadni. Uzenet szàmomra a budapesti cèg rèszèrol : irassak levelet egy ugyvèddel. Kinyomtattam a francia aukcios cèg oldalàrol az autora vonatkozo adatokat, a budapesti cègre vonatkozo adatokat a cègkozlonybol ès ennyi. Az eredeti kulcs potlàsa 130 euro lenne .

Ezt az autot nincs szàndèkomban megtartani mert nekem egy kevesett futott autora van szuksègem (pontosan ezèrt tettem most le egy sokkal jobb àllapotu , kevesebbet futott de règebbi (1999)autot mert ujabbra szerettem volna cserèlni. Gyakran utazom èjjel 2 kisgyerekkel 3 orszàgon keresztul) . A màsodik kulcs hiànya pedig kizàrja a casco kotveny ervenyesseget lopas kàrra.

Szoval igy àllok. Ugy gondolom csalàs àldozata lettem de nem tudom kihez fodrulhatok.

Elore is koszonom a hozzàszolàsokat

wesen # 2010.11.29. 16:29

Azért arra kíváncsi lennék hogy egy nyitott autónál hányan ellenőrzik a zár működését.