Új autó.?


újautó # 2013.01.01. 20:31

Tisztelt Szakértő!

2011 októberében vásároltam egy új autót szalonból. 2012 szeptemberében az első szervízelés (nem ott ahol vásároltam) alkalmával felhívták a figyelmemet, hogy az autón javításra utaló nyomok találhatók. Ezután visszavittük (még aznap) oda, ahol vettük, és elmondtuk a bajunkat, azt mondták mejavítják, ott volt egy napig az autó, de azon kívűl, hogy letakarították a festék ráfújást, nem igazán történt más. Arra hivatkoztak, hogy a gyártósoron történhetett a hiba. Kértük, hogy írják le, de ezt kérésünkre nem voltak hajlandók megtenni.
Ezután elvittük az autót egy független szervízbe, ahol megállapították,(és írásban is adták), hogy az autó egyes elemei valóban sérültek, javítva voltak.
Ezután, saját magunk megnyugtatására elvittük az importőrhöz, hogy Ők szedjék szét, és vizsgálják be az autót. Miután az autót megbontották, belűről is találtak sérülést, törést, és ennek ismeretében egy pár százezer Ft-os javítási árajánlatot kaptunk, mivel az autó nem gyári állapotú. (és ugyebár ha kijavítják, akkor sem lesz gyári… még jó hogy új autót vettem)
Eközben megkerestünk egy ügyvédet, aki küldött egy levelet a szalonnak a problémánkról. A mai napig nem kaptunk választ.
Viszont az év utolsó napján autómosás után szembesültünk azzal a ténnyel, hogy az egyik ajtóról kb egy 5 Ft-os nagyságban leesett a festék. Lejjebb 5cm-rel pedig felhólyagosodott a festék, és rozsdás.
Ez alatt a pár hónap alatt több gond is volt az autóval, pl. egy hosszabb út után leállítottam az autót 20 percre, és nem indult, bevittem oda ahol vettem, azt mondták semmi baja. Bevittem az importőrhöz, ott 1 nap után kicserélték az akkumulátort.
Ezt az autót azért vettem mert gondoltam egy új autót csak használni kell és nem kell állandóan szervízbe hordanom. Többször kellemetlen helyzetbe kerültem miatta, csavarok potyognak belőle, lóg az eleje és még sorolhatnám.
Nagyot csalódtam benne, és nem tudom ki hibás, szeretnék a végére járni. Mit tudok tenni?
Köszönöm válaszát.

guba" # 2013.01.02. 18:19

Az árcsökkenést, vagy - ha olyan a hiba akkor - az eredeti állapot visszaállítását is lehet követelni az eladótól. De, ha van ügyvédje, akkor vélhetően felvilágosította erről.

újautó # 2013.01.03. 08:42

Igen erről kaptam tájékoztatást. Viszont az ajtóra azt mondta a szervíz, hogy javítani nem lehet, csak komplett ajtó cserével. Illetve egy fontos fő elem, a "bölcső" ami tulajdonképpen tartja a motort, az is sérült. Ráadásul az autó a szakértő szerint nem szakszerűen van megjavítva.
Egy új autót vettem... Mi lesz 2 vagy 5 évesen? Szétesik alattunk?
Iszonyúan nagyot csalódtam a márkában, nekem ez az autó nem kell!
Cserére milyen esetben volna lehetőség? Vagy esetleg a hibás teljesítés miatt érvényteleníthető az adás-vételi szerződést?
Köszönöm válaszát.

guba" # 2013.01.03. 18:18

Cserére milyen esetben volna lehetőség?

Ebben.

Vagy esetleg a hibás teljesítés miatt érvényteleníthető az adás-vételi szerződést?

Elállásra gondol? Igen, az is felmerülhet, ha nem sikerül a korábban említett szavatossági igények valamelyikével rendezni a vitát.

Igen erről kaptam tájékoztatást.

Akkor mi a kérdés? Érvényesíteni kell az igényt.
Sok érdekes történetet hallottam már, de olyat, hogy új autón vastagon álljon a gitt, meg sérült legyen valamelyik főtartó elem, hát, olyat még nem. Önt csúnyán lehúzták ezzel az autóval, ha mindez igaz.

újautó # 2013.01.23. 12:34

Tisztelt Szakértő!
Köszönöm korábbi válaszait.
Amióta nem írtam a fórumra, a következők történtek:
Az ajtóról folyamatosan hólyagzik fel a festék, már 4-5 helyen foltokban le is esett. A küszöbről,(ahol az első és hátsó ajtó találkozik) mindkét oldalon 10 cm-es hosszúságban válik el a festék.
Kaptunk időpontot az importőrtől, hogy vigyük be az autót, meg szeretnék nézni. Bevittük, az autóra rá sem néztek. Az általunk készített képekről beszélgettünk.
A beszélgetés elején azt állították, hogy tőlük csak hibátlan autó megy ki. A végén már azt mondták, hogy ez az autó így jön ki a gyárból. Ezekkel a hibákkal! És különben is mit akarunk mi, mikor a vas hajlamos a rozsdásodásra! (1 éves autóról beszélünk)
Az álláspontjuk az volt, hogy mindent kijavítanak garanciába, vagy kicserélik egy új autóra, abban az esetben, hogy az autónkat TAX áron beszámítják, és a különbözetet kifizetjük.
Hol itt az igazság? Én anno egy új autót már vettem! Most még fizessek 2-3 M Ft-ot, hogy legyen megint egy új autóm?
Kihez forduljak? Mit csináljak? Kérem segítsenek, mert teljesen tanácstalan vagyok!

Kovács_Béla_Sándor # 2013.01.23. 12:53

Már rég ügyvédet kellett volna megbíznod. Itt már nem tudunk többet segíteni.

újautó # 2013.01.23. 12:58

Már lassan 4 hónapja ügyvéd is foglalkozik vele, de valahogy nem akar haladni az ügy. Mindenhonnan lepattintanak, mondván ez az autó úgy van jó ahogy.

wers # 2013.01.23. 13:08

keress másik ügyvédet

Laurence # 2013.05.21. 12:50

Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi segítséget szeretném kérni.
2008.07.08. hitelre vásároltunk egy gépjárművet a Gyulai Autóház Kft.-től, melyet a Merkantil Bank finanszírozott.
A kölcsön kérelemben egy nulla kilométeres szalon gépjármű volt feltüntetve bruttó 3 461 000.-Ft szalon áron. Ebből levonták a saját részünket, mely 800 000.- Ft volt, így a bank összesen 2 661 000- vételárat fizetett az autóháznak, mint szalon autó.
ellenben mint később kiderült, az átadott jármű papír alapú dokumentációjában egy 58 240 km futott jármű szerepel.
Kérdésünk, hogy lehet e perrel élni az egyértelmű csalás ellen, mennyi az elévülési idő ilyen esetben, mivel a Btk. konkrét számokkal nem él, de hivatkozik a csalás anyagi nagyságrendjére. Akinek nincs pénze, illetve csak annyi, amiből még fenntartja magát, annak ez az elcsalt összeg is sok, ill. nagy.
Minden segítséget, és tanácsot szívesen veszünk, és előre is köszönjük a segítséget.

wers # 2013.05.21. 13:06

ez most derült ki öt év után?

monalisa1 # 2013.05.21. 14:05

Valószínűleg csak most "bukott" elő a márkaszervíz eladáskori csalafintasága, pl. egy másik szervízben valami okból rákapcsolódtak a gyár központi sz.gépére és beütötték az alvázszámot, "kidobta" hogy 1: az autó nem 2008-ban készült, 2: az eladás időpontjában közel 60 ezer km volt már benne...

Szükség lesz egy igazságügyi közlekedésmérnök szakértőre.

A kereskedőtől ne csak árcsökkentést kér hanem számolják ki az alacsonyabb vételár okán mennyivel kevesebb hitelt kellett volna felvenni, ezzel szemben az eddig kifizetett hitel árfolyamkülönbözete és kamata is trérüljön meg!

A többlet majd" km-re az eddig ráfordított szervízek, alkatrészek, valamint a kötelezőfelelősség biztosítási díjak megtérítését is kérjed.

Előszőr is ügyvédre lesz szükséged, mégpedig haladéktalanul.

Külön: hogy a csudába nem láttad meg, hogy nem "0" km-es az autó., még egy utókozmetikával foglalkozó cég sem tud ujszülöttet varázsolni egy harmadkorúból. Az évek során hogy a csudába nem tünt fel a család az ismerőseidnek, aztán a vizsgabiztosnak stb. - ha már neked nem...

----
  • laikus hozzászóló
monalisa1 # 2013.05.21. 14:07

Valószínűleg szép hosszú és költséges per lesz a dologból, remélve a megtérüléseket...

Laurence # 2013.05.21. 14:43

Most tűnt fel, amikor is eljutottunk odáig, hogy nem tudjuk az autó részleteit fizetni, vagy is már nagyon nyögve. Így átnéztem a papírokat, a szerződést, a számlákat, a vételi opciót...egyszóval mindent. Soha nem tünt volna fel, hiszen nem foglalkoztunk vele.... a kötelező szervízekben soha nem kérdeztek semmit, és nem is mondtak, csak egyet, hogy mennyivel tartozunk a szervízelésért.
Amennyiben valóban még nem avult el a csalás vádjával lehetséges feljelentés, így minden képen megtesszük a kellő lépéseket. Első sorban egy levelet a Gyulai Autóháznak, hogy amennyiben nem hajlandóak egyezség alapján a kárunkat rendezni, úgy bírósági úton fogjuk rendezni.
Ha jól gondolom, akkor legalább 40%-ot veszít a gépjármű az értékéből, amint kigurul a szalonból, bár erre vonatkozóan sehol nem találtam megfelelő információt e neten.

monalisa1 # 2013.05.21. 19:25

Tudod, azért azt kevés elhinni, hogy egy hivatalos márkakereskedés "0" km-esként próbáljon eladni egy már közel 60 ezer km-ert futott autót.

Felvetődik a te felelősséged amiért anno nem nézted át alaposan a papírokat.

Javaslom gondolkodj el ezeken mielőbb felkeresel egy ügyvédet.

Ami a törlesztő miatti fizetési nehézséget illeti sajnálatos magánügyed, ne vond bele a fenti problémába.

monalisa1 # 2013.05.21. 20:07

... azt nehéz elhinni,

Laurence # 2013.05.22. 03:35

Lehet, hogy elhinni nehéz, de a papírok itt vannak, ami nem hit kérdése, ha nem tudtommal bizonyíték.
Abból a szempontból meg nem magán ügy, mivel a gépjármű hitelre lett véve. és azért az nem mindegy, hogy mennyi az a hitel, ki van e már fizetve akkor a kocsi régen, vagy még mindég nyögni kell.
Azért nem lett átnézve jobban a papír, mert akkor még ma is ott ülnénk, és az ÁSZF-et és egyebeket tárgyalnánk, de gondolom annak valóban nem probléma, aki jogász és ért a jogi nyelvezeten. Kíváncsi lennék, ha házat szeretnél építeni, akkor értenéd e, hogy miről szól egy műszaki leírás, mondatról mondatra, mindössze csak azért, hogy tudd, nem dől e a fejedre az épület.
Lehet, hogy rossz példa, de elgondolkodtató.

bodicsek # 2013.05.22. 05:40

De itt akkor most miről is beszélünk???
Az autóban volt 60e km és ezt te tudtad?
Amennyiben igen veled csak rendesek voltak mert különben 800e re nem kaptál volna ekkora hitelt és ezért küldték el 0 km-nek. Szerintem ne feszegesd mert ezt te is aláírtad, azt hogy nem tudod fizetni valóban sajnálatos de arról a bank, autókereskedő nem tehet.

Laurence # 2013.05.22. 05:49

Ha tudtam volna, akkor már ott a helyszínen szóltunk volna, hiszen önrészbe befizettünk 800 ezret a helyszínen, és mi 0 km-es gépjárművet rendeltünk meg és ez is van a papíron. Ellenben az egyik számlán már 58 240 km.

wers # 2013.05.22. 05:52

Laurence, már bocs, de a kérdésed úgy marhaság, ahogy van. Még egy közepes képességű szőke nő is ismeri a számokat, a kocsiban van óraállás, szervízkönyvben feljegyzik az óraállást, azért nem évekbe tellik összehasonlítani, és mellesleg azóta műszakin is volt az autó.
Az autó vásárláshoz, vezetéshez nem kell ismerni a dugattyúkat, fékhengereket, csapágyakat, mint ahogy a házépítéshez is megvannak a tervezés feltételei, engedélyezés, építés közben a műszaki ellenőrzés stb.

bodicsek # 2013.05.22. 06:02

Még ha ki is volt ütve az óra 60e km kb 1 év azért meglátszik az autón. Szóval szerintem is valami fals.
Szervizkönyv mit mutat? 5 év alatt egyszer sem szóltak hogy minden gyorsabban kopik a kelleténél.
Hívj műszaki szakértőt és kérj ki szakvéleményt az állapotról.
Bár hallottam kemény lehúzásokat már de ez nekem teljességgel hihetetlen.

wers # 2013.05.22. 06:09

a márkaszervízben számítógépen jegyeznek mindent, az ország bármely szervizében látják, mi történt az autóval motorszám/alvázszám alapján, még azt is, hogy milyen márkájú olajat cseréltek benne, nemhogy a kilóméterállást. Még ha mókoltak is a km állással, az első szervíznél kibukik.

bodicsek # 2013.05.22. 06:16

wers

szerintem is. ezért sem akarom elhinni a sztorit.

wers # 2013.05.22. 06:29

és azért az nem mindegy, hogy mennyi az a hitel, ki van e már fizetve akkor a kocsi régen, vagy még mindég nyögni kell

Nos, az a hitel annyi, amennyit felvettél, tök mindegy, mennyit ér most az autód, ha ellopták volna, vagy totálkáros lenne, a hitelt akkor is vissza kell fizetned. Hogy most még mennyi van hátra, neked kell tudni, és a bank ad felvilágosítást.

Laurence # 2013.05.22. 07:10

Szívesen beszkennelem és megmutatom a papírokat.... a kötelező szervizben soha nem mondtak semmit, amit kellett kicseréltek. Lehet, pont azért hallgattak, mert oda is kellett szervizbe vinni a kocsit, mivel márkaszerviz is egyben.
Valóban az én gondom a hitel visszafizetése, csak éppen az nem mindegy, hogy a felvett összeg lett volna egy pár százezerrel kevesebb, ha nem szalon autónak értékesítik, ha nem mint használt gépjármű.

wers # 2013.05.22. 07:28

még mindig nem értem, honnan tudtad, hogy mikor kell szervízbe vinni, ha nem figyelted a km óra állást, és nem volt szervízkönyv?