- Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz,
Nem KÖZÚTI ...
r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt,
NEM emberi hajtja!
Nincs erre alkalmas pedálja/karja/izéje
Mit nem értesz ezen?!
Nincs neki érted nincs!!!!!
Nem KÖZÚTI ...
r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt,
NEM emberi hajtja!
Nincs erre alkalmas pedálja/karja/izéje
Mit nem értesz ezen?!
Nincs neki érted nincs!!!!!
Nos... megkérdeztem egy szakembert a rendőrségnél, aki közlekedésrendészetben járatos és azt mondta, hogy mivel 300W feletti a teljesítménye, ezért az smkp kategóriájába tartozik. Azaz: nem közlekedhetek vele sem kerékpárúton, sem járdán, csak úttesten. Bukósisak, a vásárlásról okmány, igazolás, számla, valamint B kat. jogsi is kell. A kgfb-nek most néznek utána, de necces lesz, mivel gyárilag nincs alvászszáma, tehát elvileg nem lehet rá biztosítást kötni. De akkor hogy közlekedjek vele a közúti forgalomban?? Itt komoly joghézagok vannak meglátásom szerint...
KRESZ (1/1975. KPM-BM rendelet)
1. számú függelék
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
Mit nem értesz ezeken?
Akkor kerékpárnak hívnák és nem rollernek!
Nem! nem kerékpár a roller.
pl. azért nem, mert NINCS rajta hajtó pedál/kar.
Amivel "emberi erővel hajtható" lenne!!!!
Kicsit talán le vagyok lassulva, talán ezért nem értem ezt a rendszámos-biztosítós dolgot. Miért is kellene rendszám meg biztosítás egy rollerre. Én leragadtam ott, hogy a roller - a KRESZ definíciója szerint - kerékpárnak minősül. A kerékprárra pedig mióta kell rendszám vagy biztosítás?
Az logikus, hogy ha a roller kerékpár (és mint ilyen, jármű), akkor fel kell szerelni úgy, és olyan köcöllékekkel, mint a kerékpárt. De kgfb-t kötni rá, vagy rendszámot szerelni rá aligha kell.
Eddig csak a Posta Biztosító válaszolt, sajnos nincs ilyen kategória náluk, nem lehet rá biztosítást kötni. Más, beleértve a MABISZ-t ,még nem válaszolt.
Sajnálom.
Vissza! Ha nem kell neki rendszám, akkor az sem kérdés, hova tegyük, ami nincs.
Hát nem, ebből nem jött le az irónia. Még most sem. :)
Jajj és kisasszony, naaaaaa két unoka mellett!? Kedves drága ismerősöm mondta nemrég, hogy nem nagymamának nézek ki. De ha nagyon akarjátok, dolgozom rajta.
Egyébként tényleg azt a nevem haszmálom, amit a szüleimtől kaptam. De egy férfi számára nem is kérdés, hogy ezen változtasson.
Hát pont erről beszélek. :)))))) kell a hosszú mosoly, hogy az iróniát megértsd (ezek a te szavaid voltak)
Miféle rendszámot, kisasszony?
Segédmotoros kerékpár kategóriáról beszélünk (4kW alatti), azon nincs rendszám eleve.
Homlokomra van írva, hogy Milka? (Nincs mennyiségi korlát, jöhet)
Egyébként meg hova is ragasszam a rendszámot?
Én három kiló milkába is le merem fogadni, hogy nem jármű. Szerintük.
Egy tábla csokiba, hogy nem gépjármű. Na jó, csoki nélkül is.
komlósi,
elküldtem kérdésként pár biztosítónak meg a mabisz-nak. Meglátjuk, mit mondanak.
Ha nem jármű - mert, ahogy írod, például nem felel meg a felszereltsége az előírásoknak -, akkor elvileg magánterületen. Közúton nem, járdán nem, kerékpárúton nem.
Persze, itt is lehet keresni a joghézagot, hogy ha gyerekjáték, mint a görkorcsolya, vagy a gördeszka, akkor mondjuk a közúton kívül, úgy mint ezeket, bárhol, ahol nem veszélyeztetsz senkit. Ezekkel a méretekkel és teljesítménnyel ezt elég nehéz elképzelni.
De a járdára meg a kerékpárútra is elég explicit felsorolás van, hogy kik használhatják és hogyan, abba igencsak szőrmentén férne bele. De inkább sehogy.
Veszel egy kis telket valahol, lebetonozod, oszt berregsz rajta körbe-körbe. :)
S még akkor nem is beszéltünk arról, hogy nincsen alvázszáma, se fényszóró, féklámpa, index... Akkor végülis hol használhatom? Közúton, járdán, kerékpárúton, vagy tán egyiken sem? (Akkor repülni fogok vele :)
A roller jelenleg nem jármű, még ha atommeghajtású is és hangsebességgel tudna menni. Ebből kifolyólag az úttesten nem használható.
Egyszer majd - gondolom bizonyos paraméterek túllépése esetén - egyes típusaik talán azok lesznek.
Más kérdés persze, hogy miért kell egy 1 kW-os motorral felszerelt, 2 személyes (!) közlekedési eszköz esetében a használóját azzal szívatni, hogy állni kell rajta, meg időnként lábbal hajtani. Ahelyett, hogy lenne rajta ülés, aztán akkor lehetne motor vagy robogó.
„„A kerékpár ISMÉRVE, hogy lehet vele úgy haladni,
hogy nem kell az embernek (mint hajtó motornak) a talajhoz-környezethez érnie a haladáshoz.
(csak a jármű elemeihez)””
Világos. Tehát az egykerekű bicikli például jármű, csak nem kerékpár. Megjegyzem az eredeti kerékpár feltalálásakor egyáltalán nem létezett a lánchajtás, de még a pedál sem, lábbal hajtották a földön.
„Nem közúti szállító eszköz? "
NEM! az, mert NEM ANNAK tervezték-gyártották.”
Vajon minek terveznek egy nyolcvankilós, másfél méter hosszú, méretes akupakkokkal felszerelt, 50km/h-nál többet bíró motorral felszerelt, komoly abroncsokkal és fékekkel készülő eszközt? Tortadísznek?
„A kerékpár ISMÉRVE, hogy lehet vele úgy haladni,
hogy nem kell az embernek (mint hajtó motornak) a talajhoz-környezethez érnie a haladáshoz.
(csak a jármű elemeihez)”
Csakhogy ezt sem a KRESZ, sem a KöHÉM rendelet nem erőlteti. Erőlteted viszont te.
"Akkor a kerékpár is játékszer. Vagy mégsem? :-/"
A kerékpár tervezési-gyártási célja a közúti közlekedés.
A kerékpár ISMÉRVE, hogy lehet vele úgy haladni,
hogy nem kell az embernek (mint hajtó motornak) a talajhoz-környezethez érnie a haladáshoz.
(csak a jármű elemeihez)
Ezért a KRESZ is elismeri járműnek.
Mármint, ha NEM TOLJA éppen valaki.
Mert, ha tolja, akkor máris nem jármű! az sem.
köszönöm a válaszokat. Drbjozsef kérdése abszolút reális és jogos:ha nincsen alvázszáma, akkor hogyan lehet rá kgfb-t kötni?
„HA nincs motorja, akkor mi a roller? Akkor ugyebár egyértelműen nem jármű, hanem játékszer.”
Akkor a kerékpár is játékszer. Vagy mégsem? :-/
"Nem közúti szállító eszköz? "
NEM! az, mert NEM ANNAK tervezték-gyártották.
-
HA nincs motorja, akkor mi a roller?
Akkor ugyebár egyértelműen nem jármű, hanem játékszer.
Ezen az sem változtat, ha motorizálják...
-
Attól a kerékpár is kerékpár marad, ha motor kap :-)
Az L1-L2 segédmotor kategóriára meg vannak előírások.
Amiknek a roller nem felel meg.
„Továbbá biztosan NEM kerékpár”
Én meg továbbra is fenntartom, hogy ha egy roller mindenben megfelel a kerékpár definíciójának, akkor kerékpárnak kell tekinteni.
És azt is fenntartom, hogy ezt a kérdést nem lehet hirtelen felindulásból, foghegyről odavetve elintézni. (V.ö.: "Márpedig ez a Flóbert csak játékszer, vazze. Durrrrr.)
Ugyan, ez éppen olyan vita mit a quad esetében volt. Ma-már van rendszámos a közúton közlekedik, nem roller nem bicikli nem motor, nem autó hanem quad.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |