Fórum autók, motorok régebbi elöl     új hozzászólás


Gépjármű eladás külföldre

csellos #   2005.08.24. 00:01

Ezekből az infókból kiindulva én kivonatnám a forgalomból (még eladóként) és eladnám a külföldinek.
Nem érdemes szerintem foglalkozni a papírok rendbetételével és még illetékeket is fizetni rá. Ezt ugyanis nyilván nektek kellene megtenni, hiszen nem várható, hogy bárki is megvegye (rendszámmal) tisztázatlan papírok mellett.
Ha így, egyszerűen tárgyként adjátok el, nem kell félni a későbbi visszaélésektől sem.
Az, hogy az angol ezt követően mit csinál az autóval, hol és mire használja, hova, milyen feltételekkel viszi, legyen az ő gondja.

Nem látok semmi különlegeset abban, ha külföldinek adjátok el, különösen, ha ő az egyetlen érdeklődő.

Azért, ha nem titok, írd meg, milyen típusú, mikori gyártású autót adtok el és mennyi az irányár. Ez egy egykor KGST gyártású valami, amibe az angol beleszeretett, esetleg ritkaságnak venné? Csak ha kedved van..

vencida # e-mail 2005.08.23. 23:44

Csellos! Az illető kivinné az oszszágból az autót ráadásul Angliába. Roncsnak nem roncs, (veteránnak inkább mondanám), bár a karosszéria felújításra szorul, de a motor szinte új (felújíttattuk), és csak 1500 km van benne. Viszont új a motorszám, ami nincs ugyan átiratva, de van róla eredetiség vizsgálat, de mivel szervízben javíttattuk az autót, adás-vételink nincs az új motorról. Azt mondták, addig nem is tudjuk átiratni, az iratot meg nem tudjuk beszerezni. Az autót 2000. óta nem használjuk, de üzemképes. És nem fizettük a kötelező biztosítást sem rá.
Mindenképpen szeretnénk eladni, de érdemes ezt épp külföldre? (Más ugyan még nem érdeklődött az autó iránt) Várjunk még, vagy ilyen papírokkal örüljünk, ha megszabadulunk tőle?

csellos #   2005.08.23. 23:28

Vencida!
A rendszámról továbbra is az a véleményem, hogy szabad döntés kérdése, tehát mérlegeljétek, hogy összességében melyik változat a kedvezőbb.
Gondoljatok pl. a következőkre:
Ha a forgalomból kivonva veszi meg a külföldi illető, úgy kell tekinteni, mint egy bútordarabot. Nemcsak közlekedni nem lehet vele, de közterületen sem lehet tárolni. Ha el akarja vinni az országból, érdeklődjön, milyenek hazájában a bevitel feltételei.
Ha rendszámmal veszi meg, nem tudom, itt akarja-e használni (ha pl. tartózkodási engedélye van), vagy ki akarja-e vinni saját hazájába.
Nem lényegtelen, hogy az autó egy roncs, vagy lerobbant valami, vagy éppen egy jelenleg nem használt, de korához képest jó állapotú, tehát viszonylag értékes veterán.

vencida # e-mail 2005.08.23. 23:15

Csellos, köszönöm a hozzászólást! Igen, az auto MO-n van és itt is kötnénk a szerződést. De mi a helyzet a rendszámmal?

csellos #   2005.08.23. 22:35

Ha jól gondolom, az autó Mo-n van nyilvántartva és a szerződést is itt kötitek. Így mindenképpen magyarul kell megkötni a szerződést. Az persze nem gond, ha angolul is megteszitek, de bármilyen vita esetén mindenképp a magyar alapján kell eljárni. Sőt, a hatósággal szemben is ez az érvényes. (Pl. nem íratta át időben, vagy a gyorshajtót keresi a rendőrség, bűncselekményt követtel el vele.)

Ha az eladó vonja ki a forgalomból, "rendszám nélkül" történik az eladás, ha a vevő, akkor rendszámmal. Érdemes végiggondolni, melyik a kedvezőbb, - a körülményeket nem ismerve - úgy tippelek, rendszám nélkül.

vencida # e-mail 2005.08.23. 21:09

Kedves Rexor! Köszönöm a választ. De közben felmerült egy további kérdés: milyen nyelven íródjon az adás-vételi szerződés? Angol, vagy magyar nyelven? Csak rendszámmal, vagy anélkül is eladható? (A műszakija ugyanis lejárt és kivonatnánk a forgalomból)

Rexor # e-mail 2005.08.23. 17:44

Ugyanolyan feltételekkel mint belföldinek :).

vencida # e-mail 2005.08.23. 17:33

Milyen feltételekkel lehet gépjárművet külföldi állampolgárnak eladni?