Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Mona999 # 2012.01.20. 12:33

Üdv! Segítséget, tanácsot szeretnék kérni:karácsony elött hete vásároltunk egy autót pár száz km-re lévő autókereskedőtől. A tájékoztatáson az szerepelt, hogy van rajt műszaki. Otthon vettük észre, hogy lejárt novemberben. Felhívtuk, és a vásárlás utáni 2. nap visszavittük, mivel megigérte, hogy megcsináltatja. De mivel a kereskedő mindennel fel van szerelkezve ( átírás, ereditségvizsgálat, műszaki), ebből kifolyólag az eredetiségvizsgálatot is elrendezi Tehát elmentünk reggel, és estefelé mentünk hazafelé, amikor megállt az autó. A lényeg, hogy hengerfejes lett. A kereskedő elvitette, hogy megcsináltatja. Elvitték és múlt héten hozta meg. A héten megint hengerfejes lett, sőt autómentővel tudtuk csak hazahozatni.
Kérdésem: ki a felelős a hengerfejes autóért előszöri, és másodszori meghibásodásnál, és mit lehetne tenni?? Köszönöm!

KITT206 # 2012.01.20. 09:27

"Szavatossági alapon akkor lehet igényed, ha tudod, hogy mi a konkrét hiba, és azt is tudod bizonyítani, hogy az oka az adásvétel időpontjában már megvolt. Ehhez egy szakértői vélemény kellene, vagy legalábbis kezdésnek egy olyan hibafelvételezés, amely ettől pontosabb.
Milyen módon és jelenségek kísértében robbant le? Az is beszédes lehet."

A konkrét hiba megvan, a motor hengerfejes lett kevesebb mint 500 km használat után. Ekkor derültek ki a turpisságok, hogy szakszerűtlenül lettek összerakva. A jelenség gyorsan ment végbe, hirtelen felszökött a vízhőfok az autópályán, félreálltam, dőlt belőle a gőz rendesen. A motort hagytam hűlni, majd töltöttem bele desztvizet de már beindítani nem lehetett.
A pontosabb hibalistát és a korábbi szakszerűtlen javítások listáját egy hivatalos autószerelő írja jelenleg össze.

guba" # 2012.01.19. 19:04

Elvittem egy autószerelőhöz, aki a következőket állapította meg: Motor teljesen szét volt szedve korábban, fel volt fúrva, szakszerűtlenül lett javítva, összevissza csavarokkal rakták össze a belsejét. A motorblokk és a hengerfej is odavan.

Szavatossági alapon akkor lehet igényed, ha tudod, hogy mi a konkrét hiba, és azt is tudod bizonyítani, hogy az oka az adásvétel időpontjában már megvolt. Ehhez egy szakértői vélemény kellene, vagy legalábbis kezdésnek egy olyan hibafelvételezés, amely ettől pontosabb.
Milyen módon és jelenségek kísértében robbant le? Az is beszédes lehet.

guba" # 2012.01.19. 18:56

Ezek után mi a teendő? Hogy lehetne ezt a problémát kezelni?

De, mi a probléma?
Ha nem volt olaj a motorban azért állt meg, akkor nem nagyon fogsz tudni szavatossági alapon fellépni.

Ádee # 2012.01.19. 11:47

"200 km megtett út után jelentkezett a "rejtett hiba"
oltárinagy füst oldalraállás olajszintellenőrzés deka olajse a motorban"

A szerviz mit mond? mi az az 500e ft?

KITT206 # 2012.01.19. 10:55

Kedves Sorstársak, Segítők!

Elég kacifántos esettel találtam szemben magam és a tanácsotokra lenne szükségem.
Vettem egy autót tavaly év végén egy közvetítőn keresztül magánszemélytől (A közvetítő az egyik tanú is). Az autóról elmondtak a közvetítő, hogy minden rendeben vele, motorjához a vezérlés és az olajcserén kívül nem nyúltak. Január elején az autó megadta magát az autópályán, trélerezni kellett. Elvittem egy autószerelőhöz, aki a következőket állapította meg: Motor teljesen szét volt szedve korábban, fel volt fúrva, szakszerűtlenül lett javítva, összevissza csavarokkal rakták össze a belsejét. A motorblokk és a hengerfej is odavan. Sok turpisság kiderült.

Milyen jogi lépéseket tehetek, hogy a szerződéstől elálljak, illetve, ha ez nem megy, akkor a javítás költségeit vállalja, továbbá az eddig felmerült trélerezési költségeket is.

Az adás-vételi szerződésben nem mondott le a szavatossági jogról.

Kit terhel a felelősség? Az eladót, vagy a közvetítőt?
Milyen formában tudom a káromat rendezni?

Köszönettel
Egy károsult

horzsi # 2012.01.06. 20:40

Üdvözlöm!
Segítséget szeretnék kérni az alábbi problémámra.
2011 12.12.-én vásároltam 1 autót a hirdetésben írtak alapján kifogástalan műszaki korát meghazudtoló állapotban...szemrevételezés alapján külsőleg problémamentes autónak tűnt.Vásárlást követő napon szakszervízbe vittem ott elvégeztettem a olajcseréket a komplett vezérműszíjcserét azaz az esedékes szervizet.
200 km megtett út után jelentkezett a "rejtett hiba"
oltárinagy füst oldalraállás olajszintellenőrzés deka olajse a motorban másnap szakszervízbe vittem az autót eddigi 500 000 ft os kárt állapítottak meg+a ha a motorban is sérülés van az további költség.
A kereskedéssel felvettem a kapcsolatot ő viszont a volt tulajdonossal szeretne konzultálni csak nemelérhető.

Ezek után mi a teendő? Hogy lehetne ezt a problémát kezelni?
Előre is köszönöm válaszát.

Véleményem # 2011.12.16. 21:18

Ez volt az első autó vásárlás.
A másodiknál majd figyeljetek arra hogy minden második kereskedő ezt csinálja akármennyire is tűnik hitelesnek. Előtte az autót az utolsó cm-ig meg ahogy kijött a gyárból addig mindent vissza kell ellenőrizni, mást nem tudsz, mert minden ember könnyen átverhető. Már az sokat segít ha megnézed miért volt másik rendszáma az autónak, ha ki volt vonva a forgalomból akkor miért volt. Egy autószerelő megtudja nézni a festék vastagságot hogy hol tér el. Még műszakit is hamisítanak sokszor! Ne bízz meg szépen mosolygó jóhiszemű autókereskedőben.

Szil13 # 2011.12.16. 10:56

Üdvözlöm!

Húgomtól vásároltuk meg az autóját, aki 2008-ban autókereskedőtől vette meg. Én most elvittem eredetiség vizsgára, ahol azt mondták, hogy az autó bal hátulja elég rendesen össze volt törve, nagyon vastag ott a gitt réteg, majd megmutattak egy 2008-as fényképet az autóról, melyen az autó egyáltalán nem volt autónak mondható, sem ablakok nem voltak rajta, csak az autó váza létezett, a műszerfalból pedig kábelek lógtak ki. Még azt mondták, hogy az autó teljes felületén fényezve van.
Namost ezek szerint az autókereskedő ezt az autót megvette úgy ahogy, és kipofozta azt, persze vállalták, hogy az átírást és minden egyebet elvégeznek ők, így ez nem derült ki. Húgomnak nem mondtak semmit, az autót egy tökéletesen működő autó árában vásárolta meg. Persze voltak vele elektronikai és egyéb problémák. Első autó vásárlók vagyunk mind a ketten, úgyhogy nem tudjuk mit lehet ilyenkor tenni, illetve, hogy van-e értelme. Ha pedig igen, ezeket a fényképeket be lehet valahogy szerezni?

Előre is köszönöm a segítséget!!

guba # 2011.12.02. 07:23

A nyilvánvaló hibákért nem szavatol az eladó, csak a rejtett hibákért.Ez rejtett hiba, ami a szükséges karbantartás elmulasztásából adódik. A szavatossági igényeket csak megfelelő ellentételezéssel lehet kizárni érvényesen. Ez a szerződési feltétel, így ezért ehhez kevésnek tűnik. Legalábbis vitatható. Sok függhet attól, hogy mit állított az eladó a kocsi lényeges tulajdonságairól, állapotáról, illetve a vételár mennyiben felelt meg ennek.

NEM kissebbségi # 2011.11.28. 13:50

Tiszteletem mindenkinek....megint.....
egy pár bejegyzéssel ez előtt taglaltam problémámat,választ is kaptam rá!

aZ ADÁSVÉTELI szerződésben benne volt,hogy rejtet hibákért nem felel az eladó,szerintem egy ilyen jellegű hiba nem azon kategóriába tartozik!

Lehetőségnek kaptam azt az opciót,hogy munkadíjat ők,alkatrészt én állom.
Kérdésem az lenne méltányos ez a lehetőség,vagy pofátlanság...
nem tudom mi mennyibe kerül,nem értek hozzá....egyszerű ember vagyok,a jármű már a nevemen van,minden papír elrendezve...

sok embertől hallottam sok mindent,melyben egy érdekes dolog volt!

igaz az hogy köteles az eladó minden leírtaktól függetlenül fél év garanciát vállalni?

Választ előre is köszönöm!!

guba # 2011.11.23. 18:00

Én is Renault-os vagyok, s nem tudom miért éreztem azt többször is, hogy a nevem előtt a "dr" jelentősen megemeli a számla végösszegét. Pedig csak két betű.

Sokan, sokkal többet is kifizetnének ezért a két betűért. :)
Egyébként szakszervizzel vizsgáztatni, az olyan hiba, amiért súlyosan meg kell fizetni az árat.

Sünvadász # 2011.11.23. 14:35

Én is Renault-os vagyok, s nem tudom miért éreztem azt többször is, hogy a nevem előtt a "dr" jelentősen megemeli a számla végösszegét. Pedig csak két betű.
"Üdvözlöm. Lehet jönni a kocsiért , levizsgáztattuk! Ja közben kicseréltünk két gátlót, meg a ....-t. Nem jelentős többlet, olyan 90 ezer lehet." Na ilyenkor forr fel az agyam.
Amúgy azt hiszem mostanában találtam egy tisztességes szakszervizt, legalábbis eddig nem tapasztalt tisztességgel dolgoztak. Akit érdekel megadom privátban.

kisneteri # 2011.11.23. 13:22

Tisztelt Véleményem

Semmilyen szerződést nem kaptam, csak egy lapos átirási szerződést :( ami a boltokban kaphato.
Sajnos egy nő nem profi az biztos a kocsi vásárlásban , én biztam a Nagy Magyarországi Renault szalonban
Üdv Kisneteri

Véleményem # 2011.11.23. 12:46

A renault szalonos autónál is meg kell nézni mit írtak le a szerződésben, van e garancia, ha van akkor mire. Ha ott semmi ilyen nem hangzik el ami rajtad segítene, akkor ez sajnos ennyi. Az adásvételit nézd át, utána kiderül hogy a további javítások költségei kit terhel majd.

Én is renault szalonba nézek használt autót, amikor meg tetszik egy autó, akkor rendszám alapján, típus alapján utána járok az utolsó követ megmozgatom hogy megtudjak mindent az autóról. Ha kell keresek egy megbízható szerelőt akivel külön megnézetem, átvizsgálja. Nagyon amatőr hibákba is bele lehet futni, ha utána jár az ember, kiderül hogy az autót már az ország több pontján nem tudták eladni, a rendszám is mindig más volt, a műszaki sem stimmel. Tudok ilyen renault szalont...

guba # 2011.11.23. 12:37

Padlógáz, minden tanácsadásnak az a minimum feltétele, hogy egy olyan tényállást adjál elő, amiből ki lehet deríteni, legalább közelítően, hogy mi a hiba, és annak mikor keletkezhetett az oka.

állítólag az egyik henger beállt, nincs kompresszió, és a szerelője szerint ez a korábbi szakszerűtlen javításnak köszönhető.

Ez a leírás ehhez kevés.

padlogaz # 2011.11.23. 10:03

T fórumozók,

az én esetemben egy fordított dologról van szó: eladtam a kocsinkat (15 éves dízel Opel) és most majd 2 hónap után felhívott a vevő, hogy állítólag az egyik henger beállt, nincs kompresszió, és a szerelője szerint ez a korábbi szakszerűtlen javításnak köszönhető. Vagy kuka a motor, vagy sok 100e Ft az autó javítása, ami az értékével ugye simán összevethető. Szerinte fizessem ki a javítás felét.
Azt tudni kell hogy röviddel az eladás előtt költöttem rá a kocsira, új szelepszárak, hengerfej tömítés, csapágyazás stb volt. Mindezt egy sajnálatos vizpumpa hiba miatt. Ezt el is mondtam a vevőnek, ő meg is értette. A kocsi rendben indult, használtam eladás előtt is napi szinten.

A vevő perrel fenyeget, de nem tartom megalapozottnak, mert 2 hónapja mikor eladtam, nem volt baja a kocsinak, azóta akármit tehetett vele ő is - akár szét is hajthatta. Az adásvételiben semmiféle garanciáról nincs szó, a korábbi javítást tényét közöltem vele.

Megértem a gondját, én is kerültem ilyen helyzetbe ilyen korú kocsival, de nem érzem magam ezért felelősségre vonhatónak.

Kiváncsi vagyok a véleményetekre.

kisneteri # 2011.11.23. 08:20

Tisztelt Forumozok,segitségetek kérem.
Mult héten vettem egy renault megáne 1,5 dci-t 3 éves 2,2 millioért Nem akartam magán személytől ,ugy gondoltam nagy Renaulos cég megbizthato.
HÁT NEM.
Megnéztük a kocsit,elado mondta ne nézzük a számitogép kijelzést mert az uj téligumi cserét nem érzékeli ezért jelez a kompjuter.
Mondtam ha más hibája nincs akkor. viszem.
HÁLL Istennek reggelre egyik gumi kijökadt még ilyennek sem őrültem soha!!!!!!
A gumiszervizben kőzőlték, hogy 9 évesek a gumik, 2 azzonnal cserére szorul, kivülről szép állapotu de porlik
Amikor a kereket levette akkor derült ki mind a 4 keréknél csak 3 anyacsar van.
Németországba indultam a kocsival rossz belegondolni ha igy elindulok.
Természetesen felhivtam a Nagy Renaulos szalont, hogy hogy létezik 3 éves autot 9 éves gumival adnak el ,na kőzőlték ez nem lehet igaz, de a két gumi árát kifizetik .,(mivel csak már 2 re volt pénzem)
És biztos a csavarokat ellopták a telepen :(
NA elindultam 900 km-es utamra itt dolgozom, a kocsi lassan szépen ment de istennek nem ment 135 fŐlé.
Most kértem a szerviztől időpontot , este hivott a szerelő és megint ismerős kőzőlte a turto ment tőnkre az autoban aminek az ára szereléssel kb.1300 euro.
Na most mit tegyek,azzonnal irtam emailt. a renaultnak, de még válasz semmi.
Kérdésem, mennyi a garancia, vonatkozik e erre a hibára,? Vigyem vissza az autot igaz félek az uton ottmaradok.
Mi a teendő Kérem segitsenek.
Kőszőnettel Kisneteri

Atis77 # 2011.11.23. 04:48

NEM kissebbségi

Azonnal visszavinni pénz vissza vagy javitás 20 km az még bőven gari.

Feco30

Hát ha a bölcső sérült az igen csak totálkárosra lehetett törve.

NEM kissebbségi # 2011.11.22. 20:16

Tiszteletem mindenkinek!

SOS Lenne a dolgom!

Mai napon délelőtt vásároltam egy gépjárművet kereskedőtől,próbáltuk,jól/megfelelően működött..
Első autóm,nem vagyok fiatal,de eddig nem tehettem meg,hogy fent tartsak egyet....
Elmondtak azt hittem mindent róla,autómata váltós amerikai kocsi,kifizettem kp val papírokat is ők csinálták,járatlan vagyok benne sajnos...
Tehát elhoztam,nem mentem vele 20 km-ert,csatt és megállt a kocsi,felhívtam az egyik szervizes cimborámat aki eljött és megszakértette a dolgot,vezérműszíj szakadás....a motor kuka.....
Nem tudom ez rejtett,vagy nem rejtett hiba,hiszen nem lett még említve sem nekem,hogy nem cseréltek benne szíjat....Ha tudtam volna,akkor otthagytam volna a kereskedésben,ami szervíz is egyben(független márkaszervíz)hogy javítsák ki azt....

Valamilyen követeléssel fordulhatok a kereskedőhöz?
Vagy ezt a békát is le kell nyelnem,megint 5évet kuporgatnom,hogy újra kezdhessem?

Várom mihamarabbi válaszát,melyet előre is köszönök!!

Feco30 # 2011.11.19. 15:44

Tisztelt Szakértő!
Volvo S40-est vettem kereskedésben, használt, 11 éves. Az általam felfedezett hiba, hogy a kocsi bölcsője sérült, ki kellett cserélni, a csere után derült ki, hogy van az autóban riasztó (lehet, hogy valami meg lett mozgatva), most rendszeresen megszólal. A kocsihoz nem kaptunk riasztó távírányítót, sőt azt sem mondták, hogy van az autóban riasztó. A kocsi sérült volt, ez nem gond, minden jó rajt, csak ez a hibás bölcső és a riasztó a gond. A teljes szervíz el fogja érni a 100.000 Ft-ot a kocsit 670.000 Ft-ért vettem. Kérdésem, hogy megkeressem-e az eladót és mivel indokoljam a panaszom. Fontos még, hogy az autót három hónapja vettem, de csak idővel derült ki, hogy az autó kicsit jobbra húz a sérült bölcső miatt.
Kösz
Feco30

guba # 2011.11.10. 16:23

Igaza lehet a szerelőnek, különböző olajsűrítményekkel (super finish)ideig -óráig el lehet halkítani a kopogást, de ennek megállapítása szakértői kérdés lesz. Ha 100 ezerért megköszörülik, megcsapágyazzák neked, akkor nem biztos, hogy érdemes belemenned egy esetleges pereskedésbe. Próbálj egyezkedni az eladóval, peren kívül.

polyatamas@gmail.com # 2011.11.09. 16:05

Üdvözletem!
10 napja vásároltam egy Daewoo Lanost, 11 éves, 105e km az óra és a tulaj szerint is, szép megkímélt állapotban.
A motor csapágyas lett, az 1-es henger hajtókarja csapágyas egészen pontosan.
Amikor elhoztam még nem hallatszott semmi, a 10 nap alatt összesen kb 500 km-t mentem vele, és ma ment a szerelőhöz az ilyenkor szükséges dolgok cseréjére(vezérműszíj, olaj, fék,stb) Amikor elmentem a szerelőhöz időpontot egyeztetni, már akkor hallatszott, hogy valami nagy gáz van. A javítás költsége kb 100e ft lesz, az autót 700e ft-ért vásároltam(klíma, benzin-gáz).Direkt azért ezt az átlag árnál drágábbat választottam, mert jónak tűnt valós kilométerrel. A szerelő szerint ez a hiba eddig is meglehetett, bőven belefér a rejtett hiba kategóriába.
Mit tudok ilyenkor tenni? Nekem az is jó megoldás lenne, ha az eladó állná a javítás költségét, az autó egyébként jó,meg akarom tartani. Van erre jogi lehetőségem?
Üdv
PT

guba # 2011.10.23. 11:43

Megkaptam az emilt, válaszoltam. :)

Breki # 2011.10.23. 10:51

Zsenialis. A kerdes mar csak az hogyan lehetne teged felfogadni :-). Tenyleg, lehetseges?