Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


csekdisz # 2011.08.27. 13:37

Üdvözletem!

Kérdésem az volna, hogy mi a teendő, vagy egyáltalán lehet e valamit kezdeni az alábbi helyzettel.
Vásároltunk egy használt rogobót. Még megtekintés előtt telefonon érdeklődtem, van e sérülése, volt e törése, stb, mert potyára nem szerettünk volna menni. Eladó nagyon készséges, a robogó a hirdetésnek megfelelő állapotban van, gyönyörű, stb. Képek alapján tényleg annak tűnt, ott helyszínen megtekintve is, bár az idomok nem teljesen passzoltak mindenhol. Amikor ezt megemlítettem, és ismét rákérdeztem, hogy volt e vele valami gond, törés, stb, nemleges választ kaptam.
Motorikusan semmi gond nincs vele, akksi nem volt benne, ez szerepelt is a leírásban, de rúgásra egyből indult. Megtörtént az adás-vétel, mindenki boldog volt.
Hazafelé úton távolabbról nézve a robogót, feltűnt, hogy a hátsó lámpa, és rendszámtábla-tartó el van kissé ferdülve, a kormány, és az alatta lévő idom nincs egy síkban. Hazaérve jött a nagyobb hidegzuhany, amikor jobban szemügyre véve a dolgot, a gyönyörű festés, és matricázás hátterében az van, hogy az idomok bizony repedtek, néhol rögzítőfülek letörve. Késő este már nem akartunk zavarni, így másnap hívtuk az eladót, amire az volt a válasz, hogy most épp nyaral, majd ha hazaértek visszahív. Míg vártuk a telefont, a biztosítást megkötöttem, majd akksi is lett bele véve. Itt újabb kellemetlen meglepetés, ugyanis az akksi hiába vadonat új, bizony az önindító meg se nyikkan. Természetesen a telefont még mindig várhattuk volna, így mi kerestük az eladót. Itt előbb a "majd az ügyvédeink beszélnek", és a "jogi úton majd rendezzük" dolgok után felvetette azt az ötletet is, hogy felveszi a kapcsolatot az előző tulajjal, és számonkéri rajta a dolgot, de még aznap visszahív. A visszahívást azóta is várjuk természetesen. Ami még érdekesség. Osztrákoktól hozott robogóról van szó. Kaptunk eredeti papírokat, amin az eladó büszkén mutatta, hogy még nincs is egy éve, hogy szervizelték a robogót. Hivatalos pecsét, tényleg teljesen hihető. Viszont itthon egy szótár segítségével fény derült arra, hogy az nem szerviz volt, csupán az osztrák forgalomból való kivonás pecsétje. Ugyanebben a könyvecskében megtalálható, hogy 1998-as gyártmányú a robogó, a hirdetésben szerepelt 2000. 10.hóhoz képest. A hirdetésben továbbá az is szerepelt, hogy érvényes magyar okmányokkal, ami robogó esetén a biztosítást jelentené, ami szintén nem helytálló.
Felajánlottuk, hogy ne legyen nagy gond, vissza a babaruhát, a visszajuttatási költséget nem számítjuk fel, viszont a kifizetett biztosítással, és akkumulátorral nem tudnánk mit kezdeni, így azt ha volna oly kedves rendezni, akkor hálásak lennénk. Természetesen itt is nemleges volt a válasz.
A szerződésbe bele van írva, hogy a később előforduló hibákért nem vállal szavatosságot az eladó, de ezek nem a vásárlás után keletkezett hibák. Tehát ilyen esetben mi lehet a megoldás?
Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Bálint

guba # 2011.08.02. 18:11

Hibás teljesítés körében történő elállás esetén nem számolhatsz használatból eredő értékcsökkenést és a szállítási költség is téged terhel.
De természetesen semmi akadálya, hogy másként egyezzetek meg, ha tudtok.

robika19 # 2011.08.02. 07:59

Tisztelt Guba! A robogó eladása miatt kérdeznék még.A szerelő aki a vásárláskor megnézte, az autó szerelő volt,mint az utólag kiderült. A másik gond,hogy a szakszerviz úgy állapította meg a főtengely hibát,hogy szét se szedték a motort. Az a problémám,hogy az 5éves motort a végén az én pénzemen fogják teljesen új gyári alkatrésszel felújitani.Visszavásárlásnál döntenék ha belemegy a vevő. Kérdésem, a szállitási költséget ki állja/450km/.Az 2 hetes használatra számolhatok e amortizációt.

guba # 2011.08.01. 16:40

Ne fizesd ki egyelőre. Egy robogót nem hogy egy hét alatt, de fél nap alatt is tönkre lehet tenni, csapágyasra lehet hajtani, akár nem rendeltetésszerű használattal, túlterheléssel, vagy elég az is, ha a keverékolaj-tartályt elfelejti feltölteni. Nem sok esélyét látnám, hogy egy ilyen pert meg tudna nyerni, főleg, ha szakember bizonyítja, hogy a vásárláskor hibátlan volt.

robika19 # 2011.08.01. 16:02

Tisztelt Guba! Nekem az a problémám,hogy eladtam egy robogót. A vevő vásárlás előtt megnézette egy szerelővel,ahol mindent rendbe találtak. 8 nappal a vásárlás után email-en küldött egy számlát,hogy fizessem ki vagy beperel, mert főtengelyes a robogó,amit egy másik szerelő aláirásával igazolt. kérdésem:1-fizetnem kell-e,amikor tökéletes volt a motor vásárláskor 2-mi a biztositék,hogy nem lett-e kicserélve valamilyen alkatrész. Válaszát előre is köszönöm

robika19 # 2011.08.01. 16:02

hgvuhvgjibnpi9

guba # 2011.08.01. 12:59

A hidegindító berendezése nem működhet jól, vagy kisebb valószínűséggel valamilyen elektromos gond jöhet még szóba, de ezeknek nagyjából semmi köze nincsen ahhoz, hogy a kopó alkatrészeket kicserélték-e vagy sem. Én is azt javaslom, hogy vidd el egy olyan szerelőhöz, aki valóban ért hozzá, ne telefonos segítséggel próbáld megoldani a problémát.

Rexor # 2011.08.01. 10:26

Egyenlőre, ha jól értem még azt sem tudod mi a hibája a motornak. Vidd el egy szerelőhöz, aki megmondja mi is a konkrét probléma, utána érdemes továbblépni.

Ádi73 # 2011.08.01. 10:06

Tisztelt Fórumozok!

Segítségre szorulnék! Két hete vásároltam egy 1994-es motort magánszemélytől! Szüleimmel elmentünk hozzájuk a motort megnéztük, kipróbáltam nem volt vele probléma AKKOR MÉG!!!! Az eladót elkezdtem faggatni a motor múltjáról, hibáiról mi az amit kicserélt rajta! Az eladó édesanyám és édesapám előtt állította, hogy mivel most volt a motor műszakin a motorját felújította több mint 100 ezer forintot költött a motorra! (kopó alkatrészek cseréje és a motoroknál évente szokásos cserékre!) Pár napig jártam is vele nem hajtottam meg a motort mivel nem rég szereztem nagymotoros jogosítványt így ismerkedtem a géppel és féltettem nehogy esés legyen a vége! Egyik nap elmentem dolgozni és munka végén már nem indult! Másnap utánfutón hoztuk haza elvittem egy ismerőshöz aki a gyertyára gyanakodott meg is vettem a négy gyertyát 14 ezer forintért beletette és indult a gép! Megnyugodtam, hogy oké van ilyen egy hétig jártam is vele és most hétvégén gondoltam megmutatom nagyapámnak nézd milyen motort vettem beindítottam járt picit leállítottam! Délután mentem volna el vele és ugyan azt a hibát produkálta nem indult! Felhívtam egy motorszerelőt azt mondja lehet valamiféle eltitkolt hibája van!! A motor ki lett fizetve az eladó állította,hogy semmi gondja költött rá tökéletes a külsején van mit javítani de hát nem mai motor ezt láttam és tudomásul vettem ez nem olyan nagy probléma! De két héten belül ugyan azt a hibát produkálja kicsit elgondolkodtat, hogy át lettem verve??!! A motor még nincs átíratva!
Mit tehetek?? Kérek mindenkit aki tud adjon tanácsot!!

Köszönöm!
Ádi

dobaba # 2011.07.02. 19:59

Szeretettel üdvözlök minden Tagot!
Kb. 1 hónappal ezelőtt vásároltunk Budapesten egy autókereskedésben egy 10 éves Ford Mondeot. Az eredetiségvizsgálaton kiderült, hogy a forgalmiban szereplő TDCI motor helyett egy TDDI motor van benne Átíratni nem lehet csak az új motor adásvételi szerződésével, amit a kereskedő meg is küldött nekünk. A probléma az, hogy az autó üzemképtelen és amikor autószerelő látja (sajnos már több is)csak nézik, hogy miféle konstrukció amit látnak a motorházban. Az autódiagnosztika nem mutatott ki hibát, hidegindítással be is indult, utána rögtön le is fulladt. Az a szomorú tény, hogy több 100 ezer forintba kerülne a javítás (kompatibilissé való tétel)??.Mivel nő vagyok nem biztos, hogy megfelelően fogalmazok, ezért elnézést kérek! De még az is elképzelhető, hogy nem is lehet ilyen típusú motor ebben a kategóriában. Ha ne adj Isten így járunk, van-e lehetőség visszakövetelni az autó vételárát?
Előre is köszönök minden választ!

laki79 # 2011.06.10. 12:40

Tegnap vettem egy 16 éves autót 250 000 Ft.-ért, de kiderült, hogy félig roncs, fel kéne újítani a motorját teljesen, meg a hátsó futóművet is. Így nem menne át egy műszaki vizsgán.

  1. Kötelezhető -e az eladó (magánszemélyek vagyunk), hogy adja vissza a vételárat és vegye vissza a kocsit?
  2. Kötelezhető -e az eladó, hogy állja a javítást, vagy legalább egy részét a költségeknek?
  3. Van -e lehetőségem bármilyen jogi lépésre, ha az eladó hozzáállása negatív?
Ata88 # 2011.06.06. 18:23

Sziasztok!
Sürgős segítségre szorulok!
A következő a problémám:
Vasárnap vásároltunk kereskedésbe egy használt autót, az autót amennyire egy átlag ember átnézheti úgy átnéztük. Az autón lejárt forgalmi volt de azt mondta a kereskedő hogy már fel van készítve a műszakira csak el kell vinni rá. Adott ideiglenes rendszámot rá hogy eltudjuk hozni és eltudjunk intézni mindent az autóval. A gondok viszont ma reggel kezdődtek.
1, Az autó alatt reggelre jókora olajtócsa keletkezett. ( Ez a kereskedésbe nem volt látható!)
2, Az autó hideg motorral elég nehezen akart beindul. ( A kereskedésben pöcre indult!)
3, Megnézettük két külön szerelővel is még ma és kiderült hogy a turbo nyomása nem megfelelő, az autó sokkal gyengébb mint lennie kéne (előtte még nem vezettünk ilyen autót ezért a próba utón nem tünt fel), illetőleg a váltó túl van töltve olajjal AMI NEM MEGFELELŐ MINŐSÉGŰ!
4, Kiderült, hogy az autó kivan tiltva a forgalomból ezért sima műszakira nem vihető, hanem valami sokkal komolyabb vizsga kell hozzá! (Erről szó se esett a kereskedésben! Csak lejárt forgalmiról beszéltek!)

Felhívtuk a kereskedőt és elmondtuk neki hogy mi a helyzet, és hosszas egyezkedés után annyit volt hajlandó felajállani, hogy hajlandó az autót egy másikra becserélni de az nem az a márka amit mi vásároltunk és ráadásul még rá is kéne fizetnünk valamennyit! Pénzt visszaadni nem akar!

A kérdésem ilyenkor mit tehetünk?

guba # 2011.05.22. 19:38

párszáz kilométer megtétele után az autóban motor- és vezérlés meghibásodást diagnosztizáltak a szerelő ismerősével

A motor kopik, 15 év után már nem adja le azt a teljesítményt, mint új korában. Erre önmagában nem lehet szavatossági igényt alapozni. Konkrétabban kellene meghatározni a hibát, hogy egyáltalán a hibás teljesítés tényét el lehessen dönteni. A vezérlés nem tud elállítódni a motor megbontása nélkül. Azt az esetet kivéve, ha elszaklad a vezérműszíj, de az már minden mással összetéveszthetetlen jelenséggel is jár. :)

vadász243 # 2011.05.21. 16:55

Tisztelt Fórumozók

Múlt héten eladtam az autómat, ami a nálam töltött 15 hónapja alatt kímélve volt, ideje legnagyobb részét a garázsban töltötte és a kisebbel mozogtunk. A vevő pár nappal az adásvétel után azzal keresett meg, hogy párszáz kilométer megtétele után az autóban motor- és vezérlés meghibásodást diagnosztizáltak a szerelő ismerősével (hibakódok, csökkent teljesítmény, és több más hibát is említett). Az adásvételkor az kocsit nem vizsgáltatták be. Az autó eladásakor és nálam töltött ideje alatt a felsorolt panaszok egyikét sem mutatta, az általam ismert hibákról a vevőt tájékoztattam, amit az adásvételin is leírtunk. Így nem tartom felelősnek magam a kialakult helyzetért. A pénze visszafizetését, az autó javíttatásának kifizetését követelte, ennek hiányában perrel fenyegetett. A kocsi 15 éves. A nálam töltött ideje alatt nem volt vele olyan jellegű gond, ami az általa felsorolt meghibásodások okozója lehet.
Ha perre kerülne a sor mire számíthatok?
Mit tudnak tanácsolni ebben a helyzetben?
Válaszukat előre is köszönöm.

motoroska # 2011.05.11. 17:17

Üdvözöllek titeket!

Hétvégén vásároltam egyik ismerősőmtől egy külföldi autót, amihez elméletileg megvan minden papír. Na most én amíg össze nem gyüllik a regisztrációs adóra a pénz (160e), addig E rendszámot akarok kérvényezni. Ez mennyibe fog nekem kerülni, milyen papírok kellenek hozzá???? Okmányiroda szokott ilyen külföldi papírokkal szórakozni?? Bármelyik mezei okmányirodába bemehetek ilyennel kapcsolatban?

atella # 2011.05.11. 11:06

Kedves Ciri!

A légzsák hibakódját látnod kellett volna, mert annak conrol lámpája nem alszik el a beindítás után sem!
Ha viszont kiolvasták és a control lámpa mégsem funkcionál, lehet kivették az izzót a lámpából.
Ilyenkor lehet perelni, mivel az izzócska nem tud elpárologni. :)

guba # 2011.05.10. 07:43

Hogy érdemes-e, az attól függ, hogy van-e hiba. Mert eddig legfeljebb annyi derült ki, hogy a kereskedő nem a Tízparancsolat szerint él.

Ciri # 2011.05.09. 21:03

Jó estét kívánok!
Kb.: 3 héttel ezelőtt vettem kereskedőtől egy 2001-es kiadású opel astra G 1.7 DTI típusú gépjárművet! A kereskedő azt állította, hogy az autó mindennapi használatból, stb... (szokásos sallangok).
Ezek után kb.: 3 km megtétele után leparkoltunk, víz óra nem mutatott semmit, az egyik vízcső le volt csúszva, szerszám hiányában hívtuk a kereskedőt, készségesen ki is jött és a hibát elhárítottuk, ő avval magyarázta, hogy lehet, hogy az eredetvizsga során szedték le és elfelejtették visszarakni. A második hiba teletankolásnál jelentkezett, mégpedig elkezdett folyni az üzemanyag, "szerencsére" csak fentről, az autószerelő szerint így szívták le a gázolajat belőle. Ezek után mivel a vízóra is gyanúsan viselkedett, mert nem ment fel a vízhőfok 80-85 °C fölé, így újabb szerelő, aki a műszereket kivéve (személyesen is ott voltam) látta, hogy a hiba vissza jelző lámpa le van takarva, hibakód kiolvasás folyamán pedig az egyik légzsák hibakódját lehetett kiolvasni. Ezek után önök szerint, mert szerintem ez vélhetően félrevezetésnek minősül, érdemes-e perrel illetve valamilyen szintű kártérítési igénnyel előállni? Ha igen hogyan és milyen formában?
Válaszukat előre is köszönöm!

guba # 2011.04.29. 07:24

Tanúk a tulajdonszerzés bejelentéséhez szükségesek, e nélkül nem fogja az okmányiroda elfogadni a szerződést, függetlenül attól, hogy valóban érvényes.

Lhotse # 2011.04.29. 06:24

Az adásvétel érvényességéhez nem kellenek tanúk. A személyes adatitokat rögzítsétek a szerződésben és akkor beazonosíthatóak az aláírók.

laki79 # 2011.04.28. 21:25

Szeretnék megvásárolni egy használt autót, ez lesz az első autóm. Magánszemélytől fogom megvenni.
A problémám az, hogy nem lesznek tanúk, csak én és az eladó írjuk majd alá a nyomtatott szerződést, tehát csak két aláírás lesz a szerződésen.
Érvényes -e ez így, és ha gond lenne utólag, akkor az eladót az egy szem aláírása alapján be lehet -e azonosítani majd?

klauri # 2011.04.21. 16:27

Az én hibámból tanulva VAGY senki ne vegyen kereskedőtől,VAGY teljeskörű szervízes meg/alá/fölé/beletekintéssel!Folytatnám az előző hozzászólásaimat.Ugye a kereskedő visszahívott,hogy megnézeti a szerelőjével az autóm(2 hete volt), ügyvédi tanácsra egy papírra foglalt megállapodással érkeztem,melyben ez szerepelt röviden:1. vagy vételi összegből árleszállítás,2. vagy a saját szervíze általi összeg teljes állása,3. vagy ha egyik sem,elállok a az adásvételtől(,függetlenül attól,hogy a nevemen az autó,megtehettem volna),sőt egy ford márkaszervízes árajánlatot is vittem,hogy amilyen hibáról szó van, összesen 4000 ft lenne hozzá minden. A korrekt kereskedő visszadobta a papírjaimat, ő szavait idézve, "leszart" mindent,magas hangszínen közölte,hogyha ilyen támadóan érkeztem,el sem vezet a csodaszerelőjéhez,menjek perre, ő már 5-ből 5-öt nyert.JAAA,és mossa kezeit,mert nézzek rá az adásvételire,mert azt már nem vele kötöttem,hanem egy Bp.-i Kft-vel.Mindegyis,persze a papíromat félredobtuk,megszeppentem,és mégis elvitt a saját szerelőjéhez,ahol már több ugyanilyen Mondeo állt. :) Elmondtam mit csinál,és mikor az autóm, mielőtt elvittem oda, tárolt hibakódja volt a computerében,természetesen nála másnap délutánig az autó semmi problémát nem produkált.Meguntam,visszamentem érte, természetesen a hibakódot kiütötte belőle, mert akarta látni,ha újra jelentkezik a probléma,mit ír ki az autó.Szóval elhoztam,másnap újra rosszalkodott a turbóm,és hogy még fokozzam, ANNYIRA sikerült bekuszálni a computeremet,hogy tárolt hibának nem írja már az autó,de a diagnosztikán mutatja,hogy nem megy,ráadásul úgy összekuszált mindent az autó agyában,hogy azóta a megteendő km-t mutató számlálóm meghülyült,összevissza mutat,ha tele a tank,ha nincs benne,ha felállok egy kis padkára...Tehát mostmár szoftverfrissítésre is szüksége lenne az autómnak!A KÖVETKEZŐKET KELL TENNI:eltűntem most a kereskedő szeme elől,ezt a megállapodást,amit ő félree dobott előttem,azonnal tértivevényesen a bizonyos kft-nek elküldtem,megkapták.Azonnal felkerestem egy igazságügyi szakértőt,azt mondta látja értelmét a harcnak,több órás diagnosztikát csinált az autómból,20 oldalas pecséttel ellátott szakvéleményt írt.Ezzel fordulok jelenleg jogászhoz,aki először levéllel kezd náluk,fizetési meghagyás címen,majd peren kívüli egyezséget ajánl.Tehát nem lesz egyszerű menet,de ilyen galádságok után én sem tűrök tovább,pedig gyűlölöm az ilyen kellemetlen helyzeteket.Köszönöm szépen azoknak,akik tanácsot adtak.

guba # 2011.04.21. 06:17

Szépséghibája a dolognak, hogy kártérítést csak akkor fog megítélni a bíróság, ha az eladó rosszhiszeműségét is sikerül bizonyítani, vagyis azt, hogy nem úgy járt el az adásvétel során, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.

guba # 2011.04.21. 06:14

Ezt a követelést már csak kártérítési igényként lehet előadni, mert szavatossági alapon elévülési időn kívül vagy, de mindenképpen jogosnak tűnik. Egy szakértővel fel kell becsültetni az értékcsökkenést, és kárként kell megfogalmazni.

Gabicsek # 2011.04.19. 19:11

Vidd el a szalonba a bizonyítékaidat és követelj tőlük értékcsökkenést!