Regisztrációs adó


NGabi # 2007.05.24. 11:02

Sziasztok,

tudnátok abban segíteni, hogy ha egy 1996-os 1800 köbcentis dízel Ford Fiestát, ami eddig teherautóként volt nyilvántartva, személygépkocsivá szeretnék levizsgáztatni, akkor mennyi lesz a regisztrációs adó? Sajnos a kalkulátorokon nem tudok kiigazodni ilyen kérdés esetén.

Köszönöm
Gabi

Dr.Attika # 2007.02.12. 16:36

Regadó kalkulátor: www.euvonal.hu weboldalon található.

Thomas31 (törölt felhasználó) # 2007.02.12. 15:34

A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.

guba # 2006.12.12. 19:37

Norbi, kell még egy típusmódosítási engedélyt is kérned a közlekedési felügyeletnél, és egy átalakítási tervet készíttetned egy szakmérnökkel.

the big cat # 2006.12.12. 14:17

Talán várjuk már meg (az egyébként szintén eu-s jogot sértő, így valójában elvileg a magyar hatóságok által nem is alkalmazható) jogszabály kihirdetését, mert ha jól tudom, még nem jött ki.

Norbi88 # 2006.12.12. 14:17

Akkor csak egy eredetvizsga és valami adásvételi szerződés kell a motorról?
Hol találok információt arról, hogy az adott motorra mennyi regadót kell fizetni?
köszi

Petidoki # 2006.12.12. 13:20

Sziasztok!

Én 2004 máj. 18.-án irtam alá az adásvételimet egy autókereskedésben, a frissen külföldről behozott 4 éves Ford mondeomra. A kereskedő ezután kezdte intézni a forgalombahelyezést, 1-2 hét után hozhattam el az autót "E"-s rendszámmal, majd kb még egy hónap múlva kaptam meg a kereskedőtől( mindent ő intézett) a végleges, már uniós rendszámot. A forgalombahelyezés dátuma junius 21. Az én nevemre lett magyarországon először forgalomba helyezve az autó. Ezek alapján az én olvasatomban jár nekem a reg. adó visszatérítés. Jól gondolom? Hova forduljak, milyen papirokat kell beszereznem?

Köszönöm :Petidoki

_Lala_ # 2006.12.11. 19:32

Milyen papírok kellenek hozzá, kell-e és ha igen akkor mennyi a regisztrációs adó a motorra?

Nem szükséges hozzá papír, hiszen a behozandó autót nem akarod forgalomba helyezni.

A motorcseréhez majd fog kelleni papír, elsősorban igazolni kell a motor származását. Ezen felül az új motor szerinti, és a régi motor szerinti regisztrációs adó különbözetét be kell majd fizetni. Szerintem, ha negatív lenne a különbözet, akkor nem fogják visszaadni a különbözetet, de lehet, hogy tévedek.

Tudtommal ha mondjujk Euro2 es motor helyett Euro3 asat rakok bele még vissza is igényelhetem az adót. Ilyen adatokat hol találok a motorról, hogy milyen Euro besorolást kapott?

Van egy rossz hírem: Neked kell bizonyítanod, hogy milyen besorolású a motorod! Mellesleg, az Euro3-at kb. a 99/2000-től gyártott modellek tudják, az Euro2-t kb. a 95/96-tól gyártott modellek, az Euro1-et pedig valamikor 90/91 körül vezették be. Tehát a 14 éves autóban nagy eséllyel vagy Euro1 vagy Euro2 szerinti motor van, az előbbi az esélyesebb.

Tudtommal "eltörölték" a regisztrációs adót használg gépjárműre és vissza kell fizetni azoknak akik 2005-től kifizették ezt.

Valamit félreolvastál. Nem eltörölték, hanem módosították, így a használt autókra valamivel kevesebbet kell fizetni, mint az újakra. És most vissza lehet igényelni a korábban befizetett, és a mostani szabályozás szerinti regisztrációs adó különbözetét.

Ugyan úgy ki kell fizetnem ezt az adót ugye? És utána meg újból visszaigényelhetem vagy hogy megy ez?

Ugyanúgy ki kell fizetni, és mivel a mostani szabályozás szerinti adó, és a befizetett között 0 Ft a különbség, így ennyit lehet visszaigényelni...

Norbi88 # 2006.12.11. 17:57

Üdv!
Németországból szeretnék behozni egy 14 éves autót alkatrésznek. A motorját át szeretném rakni. A mostani 2.3L es a behozandó pedig 2.8L es. Milyen papírok kellenek hozzá, kell-e és ha igen akkor mennyi a regisztrációs adó a motorra? Tudtommal ha mondjujk Euro2 es motor helyett Euro3 asat rakok bele még vissza is igényelhetem az adót. Ilyen adatokat hol találok a motorról, hogy milyen Euro besorolást kapott?
Tudtommal "eltörölték" a regisztrációs adót használg gépjárműre és vissza kell fizetni azoknak akik 2005-től kifizették ezt. Na most mivan ha én még idén behozok egy autót? Ugyan úgy ki kell fizetnem ezt az adót ugye? És utána meg újból visszaigényelhetem vagy hogy megy ez?

Dr.Attika # 2006.11.11. 20:41

Megjelent a törvényjavaslat. Átolvastam. Komoly aggályaim vannak a jogállam létezésébe vetet hitem kapcsán. Olvassátok el az indoklást! Ennyire cinikus megfogalmazást jogszabály indoklásába még nem láttam.

Dr.Attika # 2006.11.09. 21:11

Traffic! Jó hogy behivatkoztad Dansk (Tesco) Emese közleményét. Mit mond a "globális" szóvivő?

Az jogosult visszatérítésre, aki a regisztrációs adót a vámhatóságnak megfizette, és nem hárította tovább másra...

Naná a megnem fizetett adót , hogy lehetne visszatéríteni. De a lényegesebb , hogy az EB C-129/00, C-199/82, C-104/86 sz. ítéletei ratio decidendie szerint

Amennyiben a közösségi joggal ellentétesen beszedett adó visszatérítésének feltétele az, hogy az adózónak kell dokumentumokkal bizonyítania, hogy nem hárította tovább az adót, űgy a közösségi jog érvényesítése gyakorlatilag lehetetlenné vagy aránytalanul nehézzé válik, ami ellentétes magával a közösségi joggal.

Ha ez a törvény ilyen rendelkezést fog tartalmazni, akkor lehet megint masírozni az EB-ra és ott megint megállapítanak egy közösségi jogellenességet. Eddig az olaszok voltak a legnagyobb közösségi jogsértők, de úgy látom hamarosan átvesszük a vezetést.

Dr.Attika # 2006.11.09. 20:48

Új határozatot csak új tényállás alapján lehetne hozni, ami nem áll fenn. Kíváncsi vagyok a törvényre. Egyébként az egész regadó tv. megalkotása sumák dolog volt. Három képviselő javaslata alapján került meghozatalra. Igy kikerülték az EK jog megfelelősségi záradékot és a közigazgatási egyeztetést.Nézdd csak meg a ma hatályos változatot! Most sem szerepel benne.

Traffic # 2006.11.09. 20:46

Bocsánat, egy kis OFF (reg.adó visszafizetése):

http://www.privatbankar.hu/…ommentar.php?…

the big cat # 2006.11.09. 20:33

A határozatok az EU jogába ütköznek, piackorlátozók, nem kell őket megsemmisíteni, de a kormány a piackorlátozást köteles reparálni. Az EU jogába ütköző alacsonyabb rendű jogszabályok alkalmazása tilos, helyettük az EU-s szabályt kellett volna alkalmaznia VPOP-nak. Most ugye mindössze két ilyen határozatot támadtak meg bíróság előtt, így csak azokban született ítélet, így azok a határozatok semmisek. A többit az új törvény nem semmisíti meg, hanem ki fogja mondani, hogy határozatot kell hozni a visszatérítésekről, új eljárásban, ami nem jogorvoslat. Tehát nem a régi eljárást folytatják, hanem új kezdődik, ami alapján visszatérítés jár.

Mondjuk azt nem tudom, hogy Abszurdisztán Köztársaság Kormánya nem tudom mikor jön rá, hogy az EU nem fejős tehén, aminek ők képzelik, a szabályokat nem lehet jó magyar módon elmutyizni, mert visszakézből repül a pofon. Az eddigi két pofon már 10 miliárdos nagyságrendnél tart veszteségben, és még mindig packáznak egyértelmű szabályokkal, pl. a regisztrációs adó 2006-os változata is bukni fog.

Dr.Attika # 2006.11.09. 18:10

A regisztrációs adót közigazgatási határozattal vetették ki. Ezek az esetek többségében jogerőre emelkedtek. Szerintetek ezeket a jogerős határozatokat törvénnyel meg lehet semmisíteni? Ha igen, akkor lehet csak részlegesen megsemmisíteni? Érdekelne a hozzáértők véleménye.

the big cat # 2006.11.09. 09:43

Vagy másképpen, az új jogszabály 2004-re és 2005-re ugyanazokat a szabályokat lépteti életbe, amelyek ma vannak hatályban, és jogsértőek, tehát az így kiszabott regisztrációs adó is jogellenes.

the big cat # 2006.11.09. 09:38

És tegyük hozzá, hogy ez nem a végleges megoldás, ugyanis a jelenlegi szabályozás pontosan ugyanazon indokkal, mint előző nyíltan jogsértő, ezért érvénytelen, tehát érdemes jogfenntartó nyilatkozatot tenni a visszigény mellé, illetve a visszigényről szóló határozat ellen fellebezni, az EU magasabbrendű szabályozására hivatkozva.

dr.joci # 2006.11.09. 09:06

Üdv Mindenkinek!

Napokon belül törvényjavaslatot nyújt be a kormány az uniós csatlakozás és a 2005 vége között befizetett regisztrációs adó visszatérítéséről. Erre egy, az adószabályozást az uniós joggal ütközőnek kimondó európai bírósági ítélet miatt van szükség.

A törvényt várhatóan még idén elfogadják; az onnantól számított fél év áll majd a jogosultak rendelkezésére a kérelmek benyújtására – érdemes a határidőt betartani, mert az elmulasztása jogvesztő, vagyis nem jut pénzéhez az autótulajdonos. Nem a teljes összeget kapják vissza az érintettek, hanem a befizetett és a jelenleg hatályos szabály alapján fizetendő adó különbözetét, viszont kamatot is fizet az állam.