Gyermekelhelyezés


képkeret # 2014.12.25. 18:08

Köszönöm a szíves válaszokat ObudaFan és Kovács_Béla_Sándor.

18 éves elmúlt (még középiskolába jár, jövő júniusban érettségizik), így kérhet maga is tartást.

Nagyon kezdő vagyok a témában, tehát hozzám költözik, bejelentkezik, és ír vagy írunk egy tardásdíj megállapítása iránti kérelmet a költözés dátumával, és benyújtja/juk a mi kerületünk szerinti bíróságnak, igaz? (- másik kerületből jön.)

Köszönöm előre is a tanácsokat.

Kovács_Béla_Sándor # 2014.12.23. 16:45

Ha nagykorú, akkor maga kérhet tartást.

ObudaFan # 2014.12.23. 13:48

GYerekelhelyezést nem kell intézni, hiszen nagykorú. Tartást akkor kérhetsz, ha továbbtanul, a bíróságon kell keresetet benyújtani. A családi pótlékot a MÁK-nál lehet igényelni.

képkeret # 2014.12.23. 05:57

Tisztelt Szakértők,

Tanácsot szeretnék kérni.
Fiam 18 éves múlt, váláskor anyukánál lett elhelyezve, középiskolába jár, 1,5 éve van az érettségiig.

Anyuka külföldre megy dolgozni, a fiam nem akar vele menni, hozzám költözne.

Abban kérek tanácsot, hogy pontosan mit és hogyan kell ilyenkor intéznem - gyermekelhelyezés, tartásdíj anyuka felé való alkalmazása, családi pótlék általam való megigénylése tekintetében?

Szíves válaszukat előre is megköszönöm.

monic2005 # 2014.12.21. 06:12