Tisztelt Cím!
A következő helyzet miatt szeretnék információt kérni egy ismerősöm számára:
Számlázó program használata szükséges egy cégnél, a program automatikusan elküldte a számlákat az adóhatósághoz, a SZAMLAZO nyomtatvány kitöltése megtörtént, de nem került elküldésre(az okát eddig nem sikerült kideríteni, vagy technikai probléma, vagy egyszerűen emberi mulasztás okozhatta), tehát érvénytelen, a 30 napos bejelentési határidő átlépésre került.
A program azóta nem volt használva, a kijelentést kívánták megtenni, akkor fedezték fel, hogy be sem lett jelentve a program. Ezt a helyzetet az adott cég vette észre, mert a programban a nyomtatványok között megtalálható a SZAMLAZO nyomtatvány kitöltve, módosíthatóként, nem elküldöttként.
Időközben, aki a számlázó program beszerzését rendezte, és az ő feladata lett volna a nyomtatvány elküldése is, már nem dolgozik a cégnél. Állítása szerint megtörtént a program bejelentése, de sajnos nem tudja dokumentummal bizonyítani. Az adott számítógépet csak ő használta.
Információt szeretnék kérni azzal kapcsolatban, hogy volt-e már hasonló eset, amennyiben igen, részletesen mivel járt, milyen folyamaton kell végig menni, mi a teendő ebben az esetben.
Utólagos bejelentési, majd kijelentési kötelezettség van-e?
Milyen mértékű bírságra lehet számítani?
Az automatikusan beküldött számlák érvényesek-e így? (Ettől is függ-e a bírság mértéke? Számlánként kell számítani bírságra?)
Mi enyhítheti vagy súlyosbíthatja a bírságot (pl. a számlázó használatba vételének ideje)?
Van-e elévülési idő?
Meddig húzódhat el a bírságolási folyamat?
Egyéb fontos információ?
Várom mielőbbi válaszát.
Köszönettel
Kerdezo