A bírónő hibát talált az utolsó papírban amit a felszámoló küldött neki és azt kellett kijavítva visszaküldenie a felszámolónak ahhoz ,hogy az ügyet le lehessen zárni.A bírónő elmondása szerint ha az visszaérkezik lezárja.Az a kérdésem ,hogy mint minden eljárásban gondolom itt is van a visszaérkezéstől számítva egy határidő amit be kell tartania a bírónőnek .Ez remélem nem módosul a költözés miatt.
Felszámolás,végelszámolás
Milyen határidőket?
Tisztelt ügyvéd úr!
Az lenne akkor már csak a kérdésem ,hogy befolyásolhatja e az ügymenet határidejét ez a költőzés??? -felszámolási ügyről van szó és sajnos már nagyon régóta húzódik rajtam kívülálló okok miatt.Így most megint tolódni fog vagy a határidőket kell , hogy tartják a hivatalban??
Tudomásom szerint augusztus 20. után már az új helyen vannak.
Tisztelt Ügyvéd urak fórumozok!
Abban kérném a segítségüket , hogy tudomásom szerint a Budapest Környéki Törvényszék amely a 6. ker. Rózsa u. 79. szám alatt található elköltözik. Esetleg tud valaki róla és ha igen mikor fog ez bekövetkezni ,mert a titkárságon nem tudtak felvilágosítást adni.
Előre is köszönöm.
Az eltiltás a magyar törvény alapján Magyarországon érvényes, ami nem zárja ki, hogy más EU ország is a saját joga szerint kizárhassa az illetőt.
A társasági törvény megszabja, hogy a felszámolt Kft vezetője milyen esetben nem lehet 3 vagy 5 évig vezető tisztségviselő más cégben.
1, Ez arra is érvényes, ha már a felszámoláskor cégvezető más cégben ?
2, Ha az ügyvezető nem magyar állampolgár, az eltiltás csak Magyarországra érvényes, vagy az EU-ban ?
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, de mint mondtam, a könyvelő sem tudja.
Majd meglátjuk, egyenlőre még sajnos a közzététel sem történt meg, pedig már benyújtottuk.
A TB-és igazoláshoz már letöltöttem a formanyomtatványt.
Üdv. Marti
A könyvelő értesíti.
Én egyszerűsítettben sem értesítem - hacsak a könyvelő meg nem teszi. De nem tudok róla.
A biztosítottak adatai tiszta sor, arról explicit rendelkezik a törvény. De az nem a végelszámolásról való értesítés.
Egyszerűsített végelszámolásban kell.
Meg bármilyen végelszámolásban azt még meg kell tenni, hogy a végelszámolónak az összes tb biztosított adatát be kell nyújtania és ennek megtörténtéről igazolást kell kérnie.
Az a bizonyos üres c) pont volt az adóhatóság - de azt a pontot már több, mint 2 éve törölték.
Ott a törvényszöveg, hogy kit kell értesíteni. Benne van az adóhatóság?
(Talán nem a legjobb ügyvédet választottad.)
Ki mondta, hogy kell ?
- ügyvéd levélben is
- NAV ügyintéző telefonon
Állítólag az "általános változásbejelentő" lapon...
Ki mondta, hogy értesíteni kell az adóhatóságot?
Ctv. 102. § (3) „A végelszámoló a végelszámolás közzétételétől számított tizenöt napon belül - szükség szerint - értesíti a végelszámolás megindításáról:
- az ingatlanügyi hatóságot a végelszámolás tényének bejegyzése érdekében,
- ha a cég valamely vagyontárgya országos közhiteles vagy közérdekből vezetett nyilvántartásban szerepel, e nyilvántartást vezető szervezetet,
c)
- a területileg illetékes állami munkaerőpiaci szervezetet,
- az illetékes környezetvédelmi felügyelőséget arról, hogy maradtak-e fenn olyan környezeti károsodások, környezeti terhek, melyekből bírságfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség, a károsodások elhárításához, illetve terhek rendezéséhez szükséges kiadás származhat,
- a cég pénzforgalmi számláit vezető valamennyi pénzforgalmi szolgáltatót,
- a cég vagyoni részvételével működő jogalanyok vezető tisztségviselőit, illetve a cég részvételével működő egyesületeket, alapítványokat,
- a cég által vagy ellen indított és folyamatban lévő hatósági és bírósági eljárásokban az eljáró hatóságot vagy bíróságot.”
Látod valahol a felsorolásban?
Kedves Fórumozók !
Meg tudná valaki nekem írni, hogy a végelszámolás esetén a NAV értesítése milyen módon történik?
Addig eljutottunk, hogy változásbejelentő lapot kell kitölteni. Sajnos arra - végelszámolás bejelentésére- csak az egyszerűsített eljárásra vonatkozó adatlapot találtuk meg a NAV honlapján. Felhívtuk, de az adott ügyintéző sem tudta megmondani. Nem tudja a könyvelőnk, de az ügyvéd sem...
Már olyan vélemény is volt, hogy talán a cégbíróság autómatikusan jelenti a NAV-nak. Van, aki azt mondja, egyszerűen írjak egy hivatalos céges papíron levelet.
Van valakinek erre információja ?
Nagyon megköszönném.
Üdv: Marti
A felszámolás elvileg 2 évig, a végelszámolás elvileg maximum 3 évig.
Köszönöm kedves Obudafan!
„kérdésem az kinek mennyi jár a kft tulajdonából.”
Senkinek semennyi. Az a kft.-é. (Ha azt akarod kérdezni, milyen arányban illet meg az üzletrész valójában, azt meg ennyiből nem tudhatjuk.)
Mi a problémád a végelszámolással? Annak pont az az eredménye, amit te is szeretnél: a cég megszűnik, a vagyonát szétosztják a tagok között.
Tisztelt Szakértők!
A férjemtől elváltam (1994-ben házasodtunk össze) van egy 2004-ben alapított Kft-k amiben 25-75%ban vagyunk tulajdonosok és ügyvezetők. Jelenleg házassági vagyonmegosztási perben állunk, egyik kérdésem az kinek mennyi jár a kft tulajdonából. Valamint a volt férjem egyedül végelszámolás alá tette a kft-t április 30-n, amiről én június 23-n szereztem tudomást.Mit tehetek,van valami amit tehetek? köszönettel
Ctv. 102. § (3) A végelszámoló a végelszámolás közzétételétől számított tizenöt napon belül - szükség szerint - értesíti a végelszámolás megindításáról:
a)338 az ingatlanügyi hatóságot a végelszámolás tényének bejegyzése érdekében,
- ha a cég valamely vagyontárgya országos közhiteles vagy közérdekből vezetett nyilvántartásban szerepel, e nyilvántartást vezető szervezetet,
c)339
- a területileg illetékes állami munkaerőpiaci szervezetet,
- az illetékes környezetvédelmi felügyelőséget arról, hogy maradtak-e fenn olyan környezeti károsodások, környezeti terhek, melyekből bírságfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettség, a károsodások elhárításához, illetve terhek rendezéséhez szükséges kiadás származhat,
f)340 a cég pénzforgalmi számláit vezető valamennyi pénzforgalmi szolgáltatót,
g)341 a cég vagyoni részvételével működő jogalanyok vezető tisztségviselőit, illetve a cég részvételével működő egyesületeket, alapítványokat,
- a cég által vagy ellen indított és folyamatban lévő hatósági és bírósági eljárásokban az eljáró hatóságot vagy bíróságot.
Illetéket tényleg nem. De az adóalapot növeli.
Mint megtudtam, cégek között nem kell illetéket fizetni.
Kérdésem, hogy a végelszámolásról az OEP-et, azaz az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat is kell értesíteni?
Akit értesítünk, az APEH, Bank, a többi mint ingatlan stb. esetünkben nem szükséges.
Olvastam valahol,hogy a levéltárat is kellene ???
Köszi a választ gyakorlott szakemberektől.
Üdv: Marti
„A másik kérdésem, hogy az anya felé van tartozása, melyből egy részt elenged, a többit visszafizeti.”
Hát, ha szeretnétek ajándékozási illetéket fizetni.
Kötelező az ügyvédi közreműködés, úgyhogy a fizetett ügyvédetek majd mindent elmond. Könyvvizsgáló nem kell, könyvelő viszont alighanem igen.