Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) szerint a cégek személyiségi jogok védelmével kapcsolatos kötelmeiről szóló törvényeket nehéz megtalálni, azok túl régiek, és gyakran egymásnak ellentmondó rendelkezéseket tartalmaznak. A tanács egyik tagja, Sheila Anthony szerint a cégeknek talán olyan saját eljárásokat kellene bevezetniük, mint az élelmiszergyártóknak: azok saját kezdeményezésük alapján kezdték el címkéken feltüntetni termékeik kalóriatartalmát, mivel a “mostani adatbiztonsági rendelkezések szövegében nehéz eligazodni, s nem adnak valós választási lehetőséget a fogyasztóknak”. A vállalatok képviselői egyetértettek ezzel, de világossá tették, hogy a kormányzatnak legalább valamelyest egyszerűsítenie kellene a komplex rendeletek és törvények erdejét. A kongresszus jelenleg ötven olyan beadványon dolgozik, melyek a személyiségi jogi törvényeket érintik, de úgy tűnik, hogy az idén nem lehet gyökeres fordulatra számítani.