A felhasználói csoportok, piaci elemzők és fejlesztők egybehangzó véleménye, hogy a gyors javítgatások és magyarázkodások helyett olyan átfogó szemléletváltozásra lenne szükség a digitális adatbiztonság területén, amely felér egy kulturális forradalommal.

Ontario személyiségi jogi felügyelője, Ann Cavoukian elmondta, hogy a kanadai cégek olyan önszabályozó kulturális átalakuláson mentek keresztül az elmúlt két évtized során, amelynek következtében tárt karokkal fogadták a januárban életbe lépett új adatbiztonsági törvényt. Szerinte valamilyen hasonló evolúciós folyamatra lenne szükség az Egyesült Államokban és a világ más részein is, hiszen “a törvénykezés nem működhet önszabályozó folyamatok nélkül”.

Amerikában egyébként a digitális biztonsági törekvések megvalósításának területén az autóipari cégek járnak az élen; az ő példájuk révén egyre szélesebb körű prioritást kapnak az adat és személyiségi jogi biztonsági szempontok is, de a B2B szerződések záradékai között is egyre nagyobb helyet kezdenek elfoglalni az adatbiztonságra vonatkozó rendelkezések. Az elemzők szerint az jelenti a legnagyobb hajtóerőt, hogy manapság egyre többen kezdenek el érdeklődni a nemcsak hatékony és jó, de biztonságos szoftverek iránt is.