Nonprofit szervezetet hozott létre az AOL Time Warner, a Yahoo és a Microsoft MSN az általuk szolgáltatott tartalmak osztályozására.

. Az Internetes Tartalomosztályozó Szervezethez (Internet Content Rating Association, ICRA) bármilyen tartalomszolgáltató csatlakozhat, amelyik vállalja, hogy meghatározott szempontok szerint tematikailag csoportosítja az általa nyújtott tartalmakat. Minden oldalra egy, az osztályozásnak megfelelő, s a szűrőprogramok által értelmezhető jel kerül. Így a böngészőkbe eleve beépített, vagy az internetről letöltött szűrőkkel a szülők könnyűszerrel blokkolhatják a nem kívánt témákat, például a pornográfiát, vagy az online kaszinókat. Mary Lou Kenny, az ICRA észak-amerikai igazgatója hangsúlyozza, hogy az önkéntes tartalom-osztályzás nem cenzúrázást jelent, hanem a választást segíti. A szervezet nem titkolt célja, hogy elejét vegye a terület kormányzati szabályozásának. Az ICRA-t alapító három cég – saját bevallása szerint – az internetes forgalom ötven százalékát uralja.