A jövő teljes körű online és mobilszolgáltatásai elméletben korlátlan lehetőségekkel és természetesen hatalmas profittal kecsegtetnek, ám mivel mindehhez szükség van egy digitális azonosítóra, amit máris digitális billogként vagy kutyaörvként emlegetnek, a személyiségi jogokat védő szervezetek nem felhőtlenül boldogok az elképzeléstől.

A megvalósítás egyik éllovasa, a Sun Microsystems vezérigazgatója, Scott McNealy a kezdetektől támogatja az elképzelést. Mint elmondta, mindig is foglalkoztatta a “digitális szívvel” ellátott berendezések, az internet, az autók vagy a mikrohullámú sütők összekapcsolása, ám ma, bár még ez sem valósult meg a hétköznapi életben, már a paradicsomkonzervet sem hagyná ki a sorból. A Sun máris csatlakozott a többek között a Procter & Gamble, a Gillette, a Wal-Mart, az Unilever és a Tesco által létrehozott, a Massachusetts Institute of Technology által megvalósított programhoz, melynek keretén belül egy Auto-ID automatikus személyazonosító rendszert fejlesztenek ki.
A megoldás lényege az, hogy automatikusan történne az áruk nyilvántartása, pénztár, kártya stb. nélkül, az ember csak telepakolja a kosarat, és amikor kimegy az áruházból, a detektoros kapuk a számlájáról leemelik a megfelelő összeget. Bár már ez is elég futurisztikus, a lényeg csak most kezdődik, mivel az USA-ban 8-ról 11 százalékra emelkedett az olyan áruk aránya, melyeket készletlefogyás miatt hiába keresnek a polcokon a vásárlók, a rendszer rögtön a vásárolt termékek gyártóit is értesíti, és így azok felkészülhetnek a viszonteladó utánrendelésére. A jogvédőknek az okoz fejfájást, hogy ezek után mindenki mindenkiről mindent pontosan tudni fog, és hiába a titkosított adatkezelés, olyan sok kézen futnak át az információk, hogy a gyakorlatban valószínűleg képtelenség fenntartani a bizalmas adatkezelést.