A 2000. november 1-je előtt kiadott egyéni vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézés határidejét a törvény szabja meg, a korábban kiadott igazolványok érvényességének meghosszabbítására a Belügyminiszternek nincs lehetősége – tartalmazza az a levél, amelyet a tárca vezetője küldött a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnökének.

Az ügy előzménye, hogy a BKIK elnöke levélben kérte Pintér Sándor belügyminisztert, hogy járuljon hozzá az egyéni vállalkozói igazolvány érvényességének 2002. december 31-éig történő meghosszabbításához.
A kamarához érkezett vállalkozói jelzések ugyanis azt mutatják, hogy a fővárosi okmányirodák kapacitás hiányában nem tudják a cserét határidőre teljesíteni, és emiatt a vállalkozásokat hátrány érheti.
A miniszter válasza szerint az egyéni vállalkozóknak 18 hónap állt rendelkezésükre a törvényben előírt kötelezettségek teljesítésére.
A levél tartalmazza azt is: amennyiben a regisztrációs igények jelentős többletterhelést és munkát okoznak az okmányirodáknak, akkor a szükséges intézkedéseket a működő vállalkozások mielőbbi regisztrálása érdekében a BKIK-val egyeztetve megteszi a tárca.
Regisztráció és az igazolvány cseréje érdekében a vállalkozók 2000. november 1-je óta ez év június 30-ig jelentkezhetnek be a székhelyük szerint illetékes okmányirodában.
Adataikat számítógépes nyilvántartásba veszik és új egyéni vállalkozói igazolványt állítanak ki részükre. A regisztráció és az igazolvány cseréje ingyenes, amennyiben nincs érdemi módosítás a korábbi vállalkozói igazolványban feltüntetett adatokban.
Azok, akik június 30-i időpontig nem regisztrálják vállalkozásukat és nem cseréltetik ki vállalkozói igazolványukat, július elsejétől nem jogosultak tevékenységüket folytatni.