Pénteken ismertette az Európai Bizottság a nem szerződéses természetű viták eldöntéséhez zsinórmértékül szolgáló vitatott Róma II törvénytervezet újabb fogalmazványát. Az internet ipar, a marketing ágazat és a kiadók keményen lobbiztak a törvény ellen, mivel túlságosan kockázatossá tenné a határokon túlnyúló üzleti tevékenységet, ami csak széttöredezné az EU belső piacát.

A törvény szerint ugyanis a fogyasztó országának törvényei irányadóak az ilyen viták eldöntésében, és nem az eladóéi. Ez azt jelenti, hogy egy webhelynek be kell tartania az összes tagország legszélsőségesebb reklámtörvényeit ahhoz, hogy törvényesen kommunikálni tudjon vásárlójával. Az online hírszolgáltatásban pedig azt, hogy a kiadónak tekintettel kell lennie minden tagország sajtótörvényével és személyiségi jogvédő rendelkezéseivel. Az EU tisztségviselői azonban jelezték, hogy a pénteken ismertetendő tervezet kiemeli az online tevékenységet a törvény hatálya alól, arra a már elfogadott elektronikus kereskedelmi rendelkezés az irányadó, amely most válik a tagországokban nemzeti törvénnyé. E törvény szerint az eladó/szolgáltató országának törvényei a mérvadóak minden online tevékenységre – az e-mail kivételével.