A Nemzeti Autópálya Rt. mégis közbeszerzés pályázatot ír ki az autópálya-építés folytatására. Lapinformációk szerint ezt a gazdasági miniszter csütörtökön jelenti be. Az építés a közbeszerzési eljárás beiktatásával néhány hónapot késik, de a kormányzati álláspont szerint szavahihetőségük többet ér.

Szerdán nem született döntés a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. közgyűlésén a négy autópálya-szakasz megépítésére kiírt zárt meghívásos tender ügyében. A Magyar Hírlap úgy tudja, hogy mégis közbeszerzési tendert ír ki a Nemzeti Autópálya Rt. az M7-es és az M3-as folytatására. Balázs Ágnes a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium miniszteri kabinet főnöke azt mondta, szerdán azért halasztották el a döntést, mert a hétfőn felbontott pályázatok műszaki tartalmának értékelésére létrehozott mérnöki csoport kevésnek találta a két napot a pályázatok vizsgálatára.

A Népszabadság szerint csütörtökön jelenti be a gazdasági miniszter, hogy az M7-esre és az M3-asra meghirdetett pályázaton – amelyeken mind a négy meghívott kapott volna feladatot – nem hirdetnek győztest. Az NA Rt. július 12-én meghívásos pályázat hirdetett meg, de a munkákra korábban ajánlatot adtak be a Vegyépszer, illetve az általa vezetett konzorciumok. Az építés a közbeszerzési eljárás beiktatásával néhány hónapot késik, de a kormányzati álláspont szerint szavahihetőségük többet ér. Ismert, hogy a meghívásos tenderre érkezett pályázatokat hétfőn bontották ki, és ekkor kiderült: a versenyben valamennyi ajánlat olcsóbb volt a Vegyépszerénél, s összesen legalább 21 milliárd forint volt a különbség a legjobb ajánlatok és a Vegyépszer második – olcsóbb ajánlata között.