Keresetet nyújtott be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) az Európai Bírósághoz (EB) a dohányreklámok előbbre hozott betiltása ellen. A rendelkezés miatt a Forma-1-es csapatok nem tudnák kieső szponzoraikat pótolni 2005-ig, az EU-országokban lévő versenyhelyszínek pedig kieshetnek a száguldó cirkusz versenynaptárából.

Az Európai Unióban érvényes egyik, a WHO ajánlásához is igazodó 1998-as határozat értelmében a nemzetközi sportesemények eredetileg 2006-ig kaptak haladékot, hogy a rendezvényeikről kivonuljanak a dohánygyárak. Az Európai Bizottság 2002 decemberében azonban úgy döntött, hogy 2005. július 31-re előre hozza a végső határidőt. A terminus módosítása több száz millió dolláros veszteséget jelent a csapatoknak is. A szaksajtóban megjelent becslések szerint a Forma-1-es csapatok 2003-ban összesen 2,4 milliárd dollárt költenek arra, hogy az autósport csúcskategóriájában versenyezzenek. A csapatok bevételeinek döntő részét a televíziós jogdíjbevételek mellett a szponzoraiktól – köztük is elsősorban a legnagyobb dohánygyáraktól – remélhetik. Ennek tudatában a Forma-1-es csapatok a cigarettagyártókkal a korábbi határozatot szem előtt tartva 2006-ig szóló reklámszerződéseket kötöttek, amelyeknek köszönhetően évente 300-350 millió dolláros bevételre tesznek szert. A négy élcsapat közül jelenleg háromnak van dohánygyár partnere.