Az ausztrál vízügyi szolgáltató cég, a Sydney Water beperelte a PricewaterhouseCooperst, miután a tanácsadó cég nemcsak hogy képtelen volt teljesíteni egy jelentős informatikai beruházást, hanem időközben a költségek az eredeti duplájára emelkedtek.

“A Sydney Water a hírneve és a szakértelme miatt szerződtette a PwC-t. Úgy érezzük, cserbenhagytak minket”- fogalmazott a vízszolgáltató elnöknője, Gabrielle Kibble. A cég igazgatótanácsa peres eljárást kezdeményez a leállított projekt költségeinek visszaszerzése és kártérítés céljából. A Sydney Water hosszú tenderezési folyamat végén bízta meg a PwC-t ügyfél információs és számlázási rendszerének kiépítésével még 2000 júniusában. A munkának 2002 februárjában kellett volna elkészülnie, de miután a rendszer még 2002 októberében sem volt kész, a cég leállította a projektet. A szerződés aláírásakor a tervezett költség 38,2 millió ausztrál dollár volt (24,1 millió USA dollár). A 2002. október 18-án kelt könyvvizsgálói jelentés szerint a Sydney Water 61 milliót költött a számlázási rendszerre, s további 18,6 milliót hardverre és kiegészítő szoftverekre. Az átvilágítók szerint, ha a szerződést nem bontják föl, a teljes költség 135,1 millió dollárra rúgott volna. A PwC vezető jogásza, Ross Rydge szerint cége teljesíteni tudta volna a megbízást, ha azt nem állítják le. A jogász visszautasította, hogy a projekt “kudarcot vallott” volna, meglátásuk szerint pontosabb volna “törölt” projektről beszélni.