Az ékezetes betűket tartalmazó szöveges üzenetek ügyében a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség megvizsgálta a gyártók felelősségét, és nem állapított meg jogsértést, közölték az Országgyűlés Informatikai és Távközlési Bizottságának szerdai ülésén.

A márciusban kipattant botrány kulcskérdése az volt, vajon jogszerű-e, hogy bizonyos mobiltelefonok az ékezetes karakterek használatakor rövidebb üzeneteket küldenek, illetve a szöveget több üzenetre szabdalják szét, tehát a felhasználóknak ugyanannyi betű elküldéséért többet kellett fizetniük? Kathi Attila, az FvF osztályvezetője szerint, a hatályos jogszabályoknak a gyártók eleget tettek azzal, hogy az érintett termékek használati útmutatójában jelezték a szoftvereknek azt a speciális kódolási módszerét, ami az ékezetes üzenetek feldarabolásával a felhasználóknak többletköltséget okozhat. Ugyanakkor azt is megállapították, hogy joghézag tapasztalható azon készülékek esetében, amelyekre utólag, legtöbbször a készülékek javítása után kerültek fel a kérdéses szoftverek, emelte ki az osztályvezető a szerdai bizottsági ülésen.

A hasonló félreértések elkerülése érdekében a főfelügyelőség kezdeményezi a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál egy olyan jogszabály kidolgozását, amely a termékek utólagos módosításának ellenőrzési módját határozná meg. Rogán Antal, a testület fideszes elnöke elmondta, hogy a több sms-re bontott üzenetek problémája tavaly ősz óta mintegy 50 ezer felhasználót érinthetett tudtukon kívül úgy, hogy egyenként több ezer forintos kárt szenvedtek. A szétdarabolt sms-ek egyébként bizonyos Nokia, Motorola és Sharp modellek tulajdonosait érintették.