A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egymillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Henkel Magyarország Kft.-t, mert a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak találta az egyik reklámfilmben elhangzott kijelentésüket.

A GVH azt követően indított fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt eljárást a Henkel Kft. ellen, hogy a cég televíziós reklámjaiban azt állítja Pur Extra kézi mosogatószeréről: “egyetlen flakon is elég akár 7.000 darab tányér elmosogatására”.

“Ezen állítás valóságtartalmával kapcsolatosan kétségek merültek fel” – áll a közleményben.

A 2002-2003-ban leadott reklámfilmek állításának alapjául szolgáló bizonyítékot, – a Henkel saját mérési módszerének szokványos háztartási viszonyok közötti alkalmazhatóságát – a GVH versenytanácsa a kedden megtartott tárgyaláson nem fogadta el.

A megjelölt adatot a versenytanács túlzottnak, és a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak tartotta.