Magyarországon várhatóan csak 2005. januárjától vezetik be az Európai Unióban szabványos gépjármű-azonosítókat, a Belügyminisztérium (BM) tervei szerint. A már forgalomban lévő, hagyományos azonosítókat azonban a jármű forgalomból történő kivonásáig használhatja a tulajdonos.

A belügyi tárca szerint a jelenleg használatos magyar hatósági jel, a “H”-betű teljesen megfelel a nemzetközi szabályozásnak, és az erről rendelkező bécsi közúti közlekedési egyezménynek. Mivel azonban az Európai Unió nem aláírója a megállapodásnak, ezért a rendszámokról saját rendeletet alkotott. Eszerint az EU hatósági jelzése annyiban tér el a bécsi egyezményben leírtaktól, hogy a tábla bal oldalán, a nemzeti színek helyén, kék alapon látható a felségjel és az EU csillagos jelvénye. Emellett már nem kötelező külön is feltüntetni a felségjelzést.

Az uniós rendszámot külön felségjelzés nélkül is elfogadják Bulgáriában, Magyarországon, Szerbia-Montenegróban, Norvégiában, Svájcban, Litvániában és Liechtensteinben is. Hivatalosan nem ismerik el, de hallgatólagosan eltűrik Horvátországban is, míg Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Szlovéniában és Szlovákiában egyáltalán nem érvényes. Ez utóbbi országokban okvetlenül fel kell ragasztani a járműre az ország betűjelzését viselő fehér matricát is.