A kéretlen elektronikus levelek elleni harc sokkal nehezebb lesz, ha az USA nem vezeti be a kategorikus tiltást, fejtegette a héten az Európai Bizottság illetékese.

Õszre hatályba lép az EU 15 tagállamában a törvény, amely megtiltja a kéretlen e-mail üzenetek küldését, ezután a reklám és marketing cégek csak akkor és úgy küldhetnek reklámanyagokat, ha ezt kifejezetten kérik a potenciális címzettek. Ezzel szemben az USA kormányzata a jelek szerint a leiratkozásos módszer híve, ahol egy reklámcég bárkinek küldhet reklámanyagot e-mailben, míg a címzett le nem véteti magát a levelezési listáról. Az USA-ban csak a megtévesztő e-mailek ellen folyik küzdelem, az EU azonban az “ártalmatlan” leveleket is károsnak tartja – ezek egyharmada származik vélhetően az USA-ból, míg az összes spam 85 százaléka angol nyelven íródik. A bizottság becslése szerint a kéretlen levelek 2,5 milliárd eurós kárt okoznak az uniós cégeknek a termelékenység rontásával – a reklámlevelek nemcsak eltömeszelik a dolgozók elektronikus postaládáit, hanem a kitörlésük is munkaidőt von el, fejtegette Philipp Gerard, az informatikai főbiztosság munkatársa. “Egyre nagyobb problémát okoz a levélszemét, de egyedül nem tudjuk megoldani, együtt kell dolgoznunk ezen külföldi partnereinkkel”, mondta. Viszont ha az USA a leiratkozás mellett voksol, ez az együttműködés csak korlátozott lehet.