A turisták által leginkább látogatott vendéglátóhelyeken és üzletekben minden ötödik vevőt megkárosítanak. A fogyasztóvédelmi hatóság nyári szezonban végzett vizsgálatai szerint az egységek 61 százalékában van valami kivetnivaló – írja a Magyar Hírlap.

A korábbi évekhez hasonlóan továbbra is sok a hiányosság, a visszaélés a turisták által leginkább látogatott helyszíneken. A fogyasztóvédelmi hatóság által eddig végzett vizsgálatokból kiderül, hogy az ellenőrzött egységek 61 százalékában kellett valamilyen szabálytalanság miatt intézkedni. Visszatérő probléma, hogy a boltokban nem, vagy hiányosan tüntetik fel az árakat, nem tudják hitelesen bizonyítani azok eredetét.

Huszay Gábor, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója elmondta, szeptembertől változnak a termékek minőségi reklamációjának szabályai: fél év helyett két évig élhetnek ezzel a jogukkal a vásárlók, ha kifogásolni valót találnak a termékeken. A hibát az eddigiektől eltérően nem csak haladéktalanul, hanem két hónapon belül is lehet majd jelezni. Az első féléves időszakban a kereskedő kötelessége lesz bizonyítani a reklamáció alaptalanságát, ezt követően a vevőt terheli a bizonyítás kötelessége.

Jogos reklamáció esetén eddig a vevő választhatott a kijavítás, a csere, az árleszállítás vagy a vételár visszafizetése között. Õsztől ez is változik: elsősorban a 15 napon belüli kijavítás lesz az eladó kötelessége, ha ez nem lehetséges, akkor a csere. Ezt követheti majd az árleszállítás vagy a vásárolt termék vételárának visszafizetése.